123inkt verwelkomt 1 miljoenste unieke klant

123inkt verwelkomt 1 miljoenste unieke klant

123inkt heeft recent de grens van 1 miljoen unieke klanten bereikt. Om dat te vieren heeft het klanten een bedankmailtje gestuurd met een link naar een persoonlijke videoboodschap. Klanten kunnen een iPad en een gloednieuwe auto winnen. Hoe ver kan het succesvolle 123inkt nog groeien?

Want dat 123inkt tot op heden succesvol is geweest, in ieder geval in de ogen van het publiek, staat niet ter discussie. Het bedrijf van ondernemer Gerben Kreuning is marktleider op het gebied van online verkochte inktcatridges, toners en fotopapier en wist vanaf 2008 ieder jaar(!) verkozen te worden tot ‘Beste Winkel’ in de categorie Computer, Hard- & Software bij de Nationale Thuiswinkel Awards. In 2010 wist het zelfs de overall publieksprijs ‘Beste Webwinkel van Nederland’ te worden.

In 1993 startte Kreuning zijn bedrijf Handelsonderneming Kreuning om twee jaar later de naam te veranderen naar Digital Revolution BV. Toen werd er vooral gericht op de verkoop van computersupplies op computerbeurzen in zowel Nederland als België. In 2000 werd echter de focus verlegd naar online en werd er gestart met de webwinkel 123inkt.nl.

Tijd voor een bedankje?
En nu, dertien jaar later, heeft het de grens van 1 miljoen unieke klanten bereikt en werken er ongeveer 85 mensen bij het bedrijf in Nederhorst den Berg. Tijd dus voor een bedankje! Wat bijzonder gedaan wordt met een pagina met rondleiding (Argh! Automatisch startende muziekjes!) waarin jij als klant persoonlijk bedankt wordt! Tenminste, als je via de link in de e-mail er naar toe gaat, of je tijdens de rondleiding even inlogt via Facebook. Zo niet, dan blijf je gewoonweg ‘klant’. Een overenthousiaste presentator neemt je vervolgens mee met een rondleiding door het bedrijf waar je veelvuldig bedankt wordt voor je bestelling die je in het verleden gedaan hebt.

In februari 2007, zeven jaar na de lancering van de webwinkel, kende 123inkt 100.000 unieke klanten. In oktober 2010 verwelkomde het bedrijf zijn 500.000ste klant om nu, in mei 2013, de miljoenste te zien bestellen.  Met een speciale actiepagina bedanken ze nu alle klanten, die kans maken op een dagprijs (iPad) en de hoofdprijs (een nieuwe auto).

Bedankt 123inkt

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten