15% fashionaankopen gedaan rond zeven uur ’s avonds

15% fashionaankopen gedaan rond zeven uur ’s avonds

Webwinkeliers die kleding verkopen doen er wellicht goed aan om wat social media-posts rond zeven uur ’s avonds te plaatsen. Dat blijkt namelijk de populairste tijd voor Nederlandse shoppers om online kleding te bestellen. Welgeteld 15 procent van de online fashion-aankopen in het afgelopen halfjaar werd in dit uur gedaan.

Een verklaring voor de populariteit van dit tijdstip werd niet gegeven door Klarna, dat het onderzoek uitvoerde, maar die kan wellicht geworden in het feit dat veel mensen dan net klaar zijn met eten en eventjes op de bank of achter hun pc op het internet rondstruinen. Naast de zeven-uur-piek wordt er ook veelvuldig online geshopt naar kleding om één uur ’s nachts.

19:00, populaire tijd om online te shoppen

Webwinkeliers die hét moment willen benutten waarop mensen vooral online shoppen moeten zich niet alleen richten op zeven uur in de avond, maar ook op de kantoortijden. Het blijkt namelijk dat het afgelopen halfjaar 37 procent van de online fashionaankopen is gedaan onder werktijd. De weekdagen behelzen sowieso 91% van de online fashionaankopen, het weekend is dus slechts goed voor 9 procent.

Maandag populaire dag
Qua dag blijkt de maandag het populairste etmaal te zijn, net als in het vorige onderzoek. De achterafbetaalmethode ontdekte ook dat steeds meer mannen shoppen bij mode-webwinkels. In vergelijking met het eerste halfjaar van 2015 plaatsten zij in het tweede halfjaar 8 procent meer online fashionbestellingen.

De maandag is een populaire dag om online fashion te shoppen.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten