Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • 'Webshopheld richting de tweeduizend studenten'

    ‘Webshopheld richting de tweeduizend studenten’Wat begonnen was als een idee om de eigen studie leuker en actiever te maken groeide uit tot een complete onderneming op zich. Twintig locaties zijn dit schooljaar begonnen met de Webshopheld-studiemethode en volgens de oprichters is de groei er nog lang niet uit!

    Lees verder

  • Webwinkel Kabeltje.com verkocht

    kabeltje verkochtKabeltje.com, de webwinkel van Wouter Hol en Vincent de Rie, is verkocht aan Easy 2 Company BV bekend van easy2order.nl en de Space Scooter. Wouter zal aanblijven en is een arbeidscontract aangeboden. Vincent heeft zijn vervolgcarrière nog niet geheel bepaald en geniet eerst nog even van de vrijheid. Heren, van harte gefeliciteerd!

    Lees verder

  • Banen in detailhandel gestegen dankzij ecommerce

    Banen in detailhandel gestegen dankzij ecommerceDe werkgelegenheid in stenen winkels mag dan wel dalen en de winkelleegstand toenemen, maar toch is de werkgelegenheid in de Nederlandse detailhandel gestegen, dankzij een sterke toename van het aantal webwinkels. Vooral Noord-Holland scoort op het vlak van ecommerce goed, terwijl Zeeland nog steeds achterblijft.

    Lees verder

  • Conrad lanceert nieuwe website

    Conrad lanceert nieuwe websiteConrad.nl heeft haar website compleet vernieuwd. Het gaat hier niet alleen om veranderingen aan de frontend, oftewel het uiterlijk van de webwinkel, ook in de back-end is er het een en ander aangepast. Zo is de site nu geoptimaliseerd voor tablets, zodat navigeren met de vingers nu net zo gemakkelijk en snel gaat als met de muis op de desktopsite. Ook is de kassa vereenvoudigd en kunnen er meerdere afleveradressen worden opgeslagen.

    Lees verder

  • Kate Bosworth lanceert app Style Thief

    Kate Bosworth lanceert app Style ThiefActrice Kate Bosworth heeft samen met de mede-eigenaar van een winkelketen een app gelanceerd die Style Thief heet. Het idee achter de app is niet bijster origineel, maar met de naam die eraan verbonden is kan het wellicht voor genoeg gebruikers zorgen. Met Style Thief kunnen modefans een foto maken van iemand anders, waarna de app laat zien waar je de kledingstukken kunt bestellen.

    Lees verder

  • Investeren in online boodschappen broodnodig

    Investeren in online boodschappen broodnodig Er moet door (online) retailers flink geïnvesteerd worden in de hele online boodschapdienst, in de hoop dat ze zo consumenten kunnen overhalen om naast de verse groente en fruit meer rendabele producten in het winkelwagentje te gooien. In Amerika is Amazon al een tijdje hard bezig, terwijl Google er een half miljard inpompt. Hier in ons land gaat Jumbo de strijd aan met Albert Heijn.

    Lees verder

  • Wij starten een ecommercepanel, help je mee?

    Wij starten een ecommercepanel, help je mee?Op Webwinkel Weblog schrijven we met regelmaat artikelen waarbij we afgaan op onze eigen mening of die van een aantal webwinkeliers om ons heen. Dit willen we vanaf nu ook doen met anderen die we kunnen vragen om hun professionele mening, visie of ervaringen. We starten dus een ecommercepanel van webwinkeliers en andere uit de webwinkelwereld. Help jij mee?

    Lees verder

  • Bol zadelt klant op met leveranciersproblemen

    Bol zadelt klant op met leveranciersproblemenBol.com lijkt soms een loopje te nemen met de informatie op hun site. Consumenten krijgen een productomschrijving voorgeschoteld die niet klopt of krijgen hun bestelling later in huis dan werd aangekondigd. Zelf hadden wij ook een dergelijke negatieve ervaring. Iets wat op donderdagavond werd besteld en vrijdag in huis zou moeten zijn, werd pas dinsdagavond geleverd.

    Lees verder

  • House of Einstein biedt thuiswinkelen voor mannen

    House of Einstein biedt thuiswinkelen voor mannenStel je bent een man en je houdt niet van winkelen, maar je ziet er wel graag goed (gekleed) uit. Dan is House of Einstein wellicht een aantrekkelijke optie voor je. Zij bieden via Skype of webcam een personal shopper die voor jou een box aan kleding samenstelt die je thuis rustig en in je eigen tijd kunt passen. Dat klinkt natuurlijk geweldig, en dus moesten wij het wel een keer proberen!

    Lees verder

  • Wat worden de Thuiswinkel-cijfers van dit jaar?

    Thuiswinkel Markt Monitor aangepastDe Thuiswinkel Markt Monitor zal niet langer twee keer, maar vier per jaar verschijnen. Dit omdat de vraag naar informatie over de online shoppingmarkt in ons land zo groot is. Wij zijn benieuwd. Wordt dit een trendbreuk? Thuiswinkel.org denkt in ieder geval alvast van wel, en wij eigenlijk ook!

    Lees verder

  • Amazon en Twitter werken samen met #AmazonCart

    Amazon en Twitter werken samen met #AmazonCartAmazon en Twitter gaan samenwerken. Sinds gisteren is het voor Twitter-gebruikers mogelijk om hun account aan een Amazon-account te koppelen, zodat ze met één simpele hashtag ("#AmazonCart) producten kunnen toevoegen aan hun winkelwagentje. Hierdoor hoeven Twitteraars niet lange de sociale netwerk te verlaten als ze een interessant product tegenkomen in hun timeline.

    Lees verder

  • 59.000 webwinkels in Nederland

    59.000 webwinkels in NederlandNederland zou op dit moment ruim 59.000 webwinkels tellen. Het aantal online shops is in een jaar tijd met 31 procent gestegen en vanaf 2015 zullen er waarschijnlijk meer online dan offline winkels zijn. Check de volledige infographic om meer cijfers en trends te zien over de stand van webwinkels in Nederland.

    Lees verder

  • Webwinkels aangemeld bij Vakantiespaarshop

    Webwinkels aangemeld bij VakantiespaarshopNederland is een nieuw online spaar-platform rijker. Roompot Vakanties is namelijk gestart met Vakantiespaarshop.nl. Klanten van aangesloten webwinkels krijgen via dit platform een deel van hun aankoopbedrag terug, wat weer gebruikt kan worden bij het boeken van een vakantie. Inmiddels zouden meer dan duizend Nederlandse webwinkels zich bij het initiatief hebben aangesloten.

    Lees verder

  • Winkeliers ontbreekt het aan ecommerce-ervaring

    Winkeliers ontbreekt het aan ecommerce-ervaringOndanks dat veel jonge consumenten het toch verwachten, hebben veel winkeliers hun verkoopomgeving nog steeds niet genoeg ontwikkeld en daardoor missen ze de boot nu ook de komende jaren de ecommerce-industrie aanzienlijk zal gaan groeien.

    Lees verder

  • Platform voor ongebruikte coupons gelanceerd

    Platform voor ongebruikte coupons gelanceerdCoupons die ooit zijn aangeschaft, maar die daarna liggen te verstoffen in een laatje kun je vanaf nu heel simpel weer verkopen. Coupontrade is namelijk deze maand gelanceerd. Een online platform waar alle ongebruikte coupons, e-tickets en veilingen weer een nieuwe bestemming kunnen krijgen.

    Lees verder

  • Ecommerce in Nederland groeit naar 10,6 miljard

    Ecommerce in Nederland groeit naar 10,6 miljardDe webwinkels in Nederland hebben - volgens Thuiswinkel.org - eindelijk de magische mijlpaal van tien miljard euro bereikt. Tezamen wisten ze 10,6 miljard euro aan omzet te boeken in 2013. Het representeert daarmee een groei van 8,5% ten opzichte van het jaar ervoor. Het aantal bestellingen nam harder toe; met bijna 100 miljoen orders groeide dit met elf procent.

    Lees verder

  • Webshopheld: 'We mikken op 300 procent groei'

    Webshopheld: 'We mikken op 300 procent groei'Het gaat goed met de Webshopheld-studiemethode. Wat afgelopen jaar begonnen was als een bijzonder project van vier docenten kan komende september zomaar marktleider worden in ecommerce-onderwijs. Versie twee van de MBO niveau 4-methode is inmiddels in de maak en ook een niveau 2 en niveau 3 worden nog dit jaar gelanceerd.

    Lees verder

  • EMOTA lanceert Europees keurmerk voor webwinkel

    EMOTA lanceert Europees keurmerk voor webwinkelEMOTA, oftewel de European Multi-channel and Online Trade Association, heeft gisteren haar Europese keurmerk voor webwinkels gepresenteerd. De organisatie, die claimt meer dan tachtig procent van de Europese ecommerce te vertegenwoordigen, introduceert overeenstemmende certificatie-criteria voor alle nationale keurmerken in Europa.

    Lees verder

  • Infographic: cijfers over online consumentengedrag

    Infographic: cijfers over online consumentengedragNatuurlijk kijk je bij het optimaliseren van je webwinkel vooral naar het gedrag van je eigen bezoekers. Toch kan het soms ook heel verhelderend te zijn om eens te kijken hoe de gemiddelde internetgebruiker reageert op bepaalde eigenschappen van een webwinkel. In de infographic van Vouchercloud wordt daar bij stilgestaan.

    Lees verder

  • Hema test koffie- en wijnabonnementen

    Hema test koffie- en wijnabonnementenDe Hema is een proef gestart met een koffie-abonnement en een wijn-abonnement. Klanten kunnen hun favoriete koffie of wijn van het warenhuis automatisch en gratis thuisbezorgd krijgen. Alle abonnementen zijn na de eerste drie maanden altijd maandelijks opzegbaar.

    Lees verder

  • Zo moet Jumbo's 'revolutionaire webshop' eruitzien

    Jumbo webwinkelJumbo heeft sinds deze week vierhonderd stenen winkels. Een webwinkel zal dit najaar volgen. Volgens een interview in het Algemeen Dagblad moet deze webshop 'echt revolutionair worden'. Volgens algemeen directeur Frits van Eerd gaan zij namelijk dingen doen die anderen niet kunnen. Wij brainstormden wat de Jumbo-webwinkel dan in ieder geval te bieden moet hebben.

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl