Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Webwinkels aangemeld bij Vakantiespaarshop

    Webwinkels aangemeld bij VakantiespaarshopNederland is een nieuw online spaar-platform rijker. Roompot Vakanties is namelijk gestart met Vakantiespaarshop.nl. Klanten van aangesloten webwinkels krijgen via dit platform een deel van hun aankoopbedrag terug, wat weer gebruikt kan worden bij het boeken van een vakantie. Inmiddels zouden meer dan duizend Nederlandse webwinkels zich bij het initiatief hebben aangesloten.

    Lees verder

  • Winkeliers ontbreekt het aan ecommerce-ervaring

    Winkeliers ontbreekt het aan ecommerce-ervaringOndanks dat veel jonge consumenten het toch verwachten, hebben veel winkeliers hun verkoopomgeving nog steeds niet genoeg ontwikkeld en daardoor missen ze de boot nu ook de komende jaren de ecommerce-industrie aanzienlijk zal gaan groeien.

    Lees verder

  • Platform voor ongebruikte coupons gelanceerd

    Platform voor ongebruikte coupons gelanceerdCoupons die ooit zijn aangeschaft, maar die daarna liggen te verstoffen in een laatje kun je vanaf nu heel simpel weer verkopen. Coupontrade is namelijk deze maand gelanceerd. Een online platform waar alle ongebruikte coupons, e-tickets en veilingen weer een nieuwe bestemming kunnen krijgen.

    Lees verder

  • Ecommerce in Nederland groeit naar 10,6 miljard

    Ecommerce in Nederland groeit naar 10,6 miljardDe webwinkels in Nederland hebben - volgens Thuiswinkel.org - eindelijk de magische mijlpaal van tien miljard euro bereikt. Tezamen wisten ze 10,6 miljard euro aan omzet te boeken in 2013. Het representeert daarmee een groei van 8,5% ten opzichte van het jaar ervoor. Het aantal bestellingen nam harder toe; met bijna 100 miljoen orders groeide dit met elf procent.

    Lees verder

  • Webshopheld: 'We mikken op 300 procent groei'

    Webshopheld: 'We mikken op 300 procent groei'Het gaat goed met de Webshopheld-studiemethode. Wat afgelopen jaar begonnen was als een bijzonder project van vier docenten kan komende september zomaar marktleider worden in ecommerce-onderwijs. Versie twee van de MBO niveau 4-methode is inmiddels in de maak en ook een niveau 2 en niveau 3 worden nog dit jaar gelanceerd.

    Lees verder

  • EMOTA lanceert Europees keurmerk voor webwinkel

    EMOTA lanceert Europees keurmerk voor webwinkelEMOTA, oftewel de European Multi-channel and Online Trade Association, heeft gisteren haar Europese keurmerk voor webwinkels gepresenteerd. De organisatie, die claimt meer dan tachtig procent van de Europese ecommerce te vertegenwoordigen, introduceert overeenstemmende certificatie-criteria voor alle nationale keurmerken in Europa.

    Lees verder

  • Infographic: cijfers over online consumentengedrag

    Infographic: cijfers over online consumentengedragNatuurlijk kijk je bij het optimaliseren van je webwinkel vooral naar het gedrag van je eigen bezoekers. Toch kan het soms ook heel verhelderend te zijn om eens te kijken hoe de gemiddelde internetgebruiker reageert op bepaalde eigenschappen van een webwinkel. In de infographic van Vouchercloud wordt daar bij stilgestaan.

    Lees verder

  • Hema test koffie- en wijnabonnementen

    Hema test koffie- en wijnabonnementenDe Hema is een proef gestart met een koffie-abonnement en een wijn-abonnement. Klanten kunnen hun favoriete koffie of wijn van het warenhuis automatisch en gratis thuisbezorgd krijgen. Alle abonnementen zijn na de eerste drie maanden altijd maandelijks opzegbaar.

    Lees verder

  • Zo moet Jumbo's 'revolutionaire webshop' eruitzien

    Jumbo webwinkelJumbo heeft sinds deze week vierhonderd stenen winkels. Een webwinkel zal dit najaar volgen. Volgens een interview in het Algemeen Dagblad moet deze webshop 'echt revolutionair worden'. Volgens algemeen directeur Frits van Eerd gaan zij namelijk dingen doen die anderen niet kunnen. Wij brainstormden wat de Jumbo-webwinkel dan in ieder geval te bieden moet hebben.

    Lees verder

  • Webwinkel geeft schrijvers deel van de opbrengst

    Webwinkel geeft schrijvers deel van de opbrengstWebwinkel Lil.nl wil Nederlandse schrijvers een stimulans geven en doet dat door aangesloten auteurs een deel van de opbrengst te geven. Het Fair Paid-systeem is in het leven geroepen omdat online boekwinkels aan de verkoop van een boek relatief meer verdienen dan een reguliere boekwinkel.

    Lees verder

  • Waar blijft de Europese betaaloplossing?

    waar blijft de europese betaaloplossing die ideal kan vervangen?In Nederland kennen we iDeal, in Duitsland Sofort en in België MisterCash. Allemaal hartstikke goede betaaloplossingen om mee te beginnen, maar anno 2014 willen we toch eigenlijk wel een keer wat meer dan alleen een goede start. Het wordt tijd voor één goede Europese oplossing. Zou eMaestro zoiets kunnen zijn? En zou het zelfs zo kunnen zijn dat die ontwikkeling in Nederland wordt tegengehouden door de Nederlandse banken die nu 'binnenlopen' met de inkomsten van iDeal?

    Lees verder

  • De (e)commerce trends van 2014

    De (e)commerce trends van 2014De webwinkel an sich is volwassen geworden. Maar de wereld waarin deze webwinkels opereren verandert constant. Webwinkelsoftware-aanbieder ePages ging samen met Hamburg@work om de tafel zitten en bracht de (e)commerce-trends van 2014 op een fraaie manier in kaart.

    Lees verder

  • Welke klanten brengen jou de beste conversie?

    welke klanten brengen jou de beste conversie-cijfers?Webwinkels worden steeds beter en daarmee wordt het steeds leuker om ze te bezoeken. Ze krijgen mede daarom steeds meer bezoekers die ook nog eens langer blijven hangen. Helaas betekent dat echter niet altijd dat ze ook meer kopen, want conversie-cijfers lijken juist de laatste jaren te dalen. Zijn die enorme bezoekersaantallen dan wel zo prettig? Als je bedenkt dat 1% van de mensen die webwinkels bezoekt, 40% van de omzet genereert, is een betere focus misschien wel een beter idee!

    Lees verder

  • WebwinkelKeur introduceert nieuwe widget

    WebwinkelKeur introduceert nieuwe widgetWebwinkelKeur heeft deze week een nieuwe widget geïntroduceerd. De laatste klantervaringen worden nu niet langer statisch, maar afwisselend weergegeven. De widget kan ook volledig gepersonaliseerd worden. Afmetingen, kleur en weergave zijn gemakkelijk te wijzigen. De vernieuwde widget is de eerste stap richting een betere integratie van WebwinkelKeur en het bijbehorende klantenbeoordelingsysteem.

    Lees verder

  • Wordt DIY dé nieuwe ecommerce-trend?

    Wordt DIY dé nieuwe ecommerce-trend?Veel experts verwachten dat de volgende grote stappen in de ecommerce worden gemaakt in de online foodsector. Wij denken dat er ook nog genoeg uitbreiding, verbetering en vernieuwing mogelijk is in de doe-het-zelfbranche. Bouwmarkten als Gamma, Praxis, Hornbach en sinds vorige week ook Karwei zijn online en inspireren klanten met tutorials, filmpjes en foto’s. Maar er moet toch meer zijn dan dat?

    Lees verder

  • Wat is nou echt de totale ecommerce-omzet?

    wat is nou echt de totale ecommerce omzet?Het lijkt goed te gaan met de Nederlandse ecommerce. iDeal breekt nieuwe records, grote spelers noemen flinke groeicijfers en ook de onderzoekers zien weer positieve vooruitzichten. Maar in hoeverre kloppen die cijfers van onderzoeksbureaus eigenlijk met de werkelijkheid? Blogger Nando van Essen heeft zijn twijfels, en terecht!

    Lees verder

  • Maak zelf een fotokubus

    Maak zelf een fotokubusAls je zelf de foto’s wilt maken voor de producten in je webwinkel, dan kan dit een nogal tijdrovende klus zijn. Je moet de foto’s nemen, bewerken en uploaden. Maar het nemen van foto’s kan al een stuk makkelijker én mooier resultaat opleveren wanneer je een fotokubus gebruikt. En die fotokubus kun je gemakkelijk zelf maken!

    Lees verder

  • Ben jij ook de penarie in januari?

    Ben jij ook de penarie in januari?Zo. De feestdagen zijn weer allemaal achter de rug, de kerstvakantie is ten einde en het gewone leventje begint weer. En dat merken veel webwinkeliers ook, want het is voor velen van hen een rustige, soms zelfs té rustige periode. Als er al drukte is, wordt die vooral veroorzaakt door retouren. Ervaar jij dat ook zo? En is het wel allemaal zo erg?

    Lees verder

  • Onze visie over 2014

    Onze visie over 20142013 is geweest en dus kijken we vol goede moed vooruit, naar 2014. We zijn erg benieuwd wat dit jaar zal brengen voor de ecommerce-wereld. Worden de verwachte trends die vorig jaar werden uitgesproken dit jaar werkelijkheid of worden we allemaal verrast door een onverwachte speler of uitvinding? Wij doen een voorzichtige vooruitblik…

    Lees verder

  • Onze terugblik op 2013

    Onze terugblik op 2013Gelukkig nieuwjaar! Waarmee we een mooi en bewogen jaar voor de ecommerce afsluiten. Er zijn een aantal webwinkels gesneuveld, er stonden weer nieuwe helden op en ondertussen veranderden er weer allerlei belangrijke variabelen die de markt beïnvloeden. Kijk jij even met ons mee terug op het afgelopen jaar?

    Lees verder

  • Waar blijven de diensten in de Twinkle100?

    Waar blijven de diensten in de Twinkle100Elke keer als de Twinkle100 wordt opengeslagen blijft het knagen. Waar zijn de diensten? Natuurlijk hebben we de ticketverkoop, reisaanbieders en die paar uitzonderingen. Maar missen we daarmee niet enorm veel spelers en kan er naast een speciale rubriek voor de reisbranche niet ook een speciaal dienstenlijstje worden samengesteld?

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl