House of Einstein biedt thuiswinkelen voor mannen

House of Einstein biedt thuiswinkelen voor mannenStel je bent een man en je houdt niet van winkelen, maar je ziet er wel graag goed (gekleed) uit. Dan is House of Einstein wellicht een aantrekkelijke optie voor je. Zij bieden via Skype of webcam een personal shopper die voor jou een box aan kleding samenstelt die je thuis rustig en in je eigen tijd kunt passen. Dat klinkt natuurlijk geweldig, en dus moesten wij het wel een keer proberen!

House of Einstein leerden wij kennen bij de Thuiswinkel Awards van afgelopen maart. Ze waren een van de laatste vier genomineerden maar dat is zeker niet de enige prijs waarvoor ze dit jaar in de race waren. En dat terwijl het eigenlijk best een simpel idee is: mannen thuis laten winkelen op basis van een vooraf geselecteerde selectie kleding.

Via bijvoorbeeld Skype kun je bij House of Einstein een intakegesprek doen. Je krijgt wat vragen over je smaak, je werk of je kleding en aan de hand van deze antwoorden gaat een personal shopper voor jou aan de slag. Niet lang daarna ontvang jij een Einstein-box, wat eigenlijk niet meer is dan een grote, goedgevulde doos met drie setjes kleding. Inclusief basics als ondergoed, sokken en eventueel een riem of schoenen.

Is het niets? Dan stuur je het gewoon retour en betaal je alleen wat verzendkosten. Bij voorkeur met duidelijke feedback zodat de shopper volgende keer nog gerichter voor je aan de slag kan. Vind je het wel wat? In de box is een prijslijstje meegeleverd en zo zie je direct wat je mogelijke aankoop kost. Echt goedkoop is het trouwens ook weer niet, want ook al wordt de box op maat gemaakt, House of Einstein richt zich wel op mannen die er graag goed gekleed uitzien. De kans dat je dus drie keer een joggingbroek van een paar tientjes met bijpassend jasje geleverd krijgt, is simpel gezegd niet aanwezig.

Maar als je normaal gesproken naar allerlei boetiekjes of grotere warenhuizen moest, op zoek naar de nieuwste collectie overhemden met bijpassende jeans van een bekend merk, dan is House of Einstein echt een uitkomst. Wij probeerden de box en waren zeker verrast. Cliché misschien maar juist die kleding die je zelf niet zomaar uit het rek plukt maar die je nu door een personal shopper wel krijgt toegestuurd, maakt de ervaring echt leuk. Het uitpakken van de box is dus zeker een feestje. In ons geval mocht zo’n tweederde van de box blijven. Wat retour ging was deels toch op basis van smaak en in twee gevallen speelde de pasvorm ons parten. Kans is dus groot dat bij een volgende box, en die komt er zeker, het percentage dat mag blijven nog groter wordt.

Enige nadeel vinden wij het achteraf invullen van het feedback-formulier waarin we zelf ook nog de artikelen moeten overschrijven. Gelukkig krijgen wij telefonisch direct de bevestiging dat dit binnenkort (en dat is hopelijk al op het moment van publicatie van dit blog) via de site zal verlopen waar de shopper direct bij afbeeldingen van de artikelen kan reageren.

Omnichannel-ervaring
Het is uiteraard niet alleen de personal shopper die House of Einstein echt uniek maakt. Want ook al is het idee te simpel voor woorden – we weten allemaal dat er kansen liggen bij mannen die graag tijd besparen en niet van winkelen houden – House of Einstein wil verder gaan dan dat. Dus binnenkort lanceren ze ook webwinkels op maat. Je krijgt dan een webwinkel te zien met alleen maar producten die door de personal shopper al voor jou geselecteerd zijn. Denk je dat het ook wat voor je collega’s is? Dan is het ook mogelijk om alle kleding inclusief personal shopper bij jou op kantoor langs te laten komen. Bedrijven als Google, Oracle en TomTom gingen je hierin al voor. Al met al dus simpelweg een goed idee, duidelijke markt en goed gebruik van de diverse kanalen die tegenwoordig prima naast elkaar kunnen worden ingezet.


Uit 2012, een filmpje van Omroep West over House of Einstein.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten