Luxe merken en hun online aanwezigheid

Christian LouboutinEen bewijs dat het internet steeds meer kwaliteit kan bieden is omdat merken die dat voor het internet-tijdperk deden, ook steeds meer digitaal gaan. Veel oude luxe-merken hadden in het begin niet echt een klik met het digitale netwerk omdat ze bang waren dat ze de juiste sfeer niet konden overbrengen. Dat lijkt nu steeds meer verleden tijd.

72% van de luxe merken gelooft niet in tekstuele advertenties
Een beetje webwinkel komt aan zijn bezoekers met wat goede resultaten in een zoekmachine, een advertentie hier en tegenwoordig steeds vaker ook door het gebruik van social media. Maar voor merken als Gucci, Prada, Rolex of Bugatti boden die niet altijd evenveel mogelijkheden. Een Hyves-profiel of Google-advertentie kan soms net zoveel afbreuk doen voor zo’n merk dan dat ze ermee winnen. zeven op de tien marketeers van de meest luxe merken denken dat een tekstuele advertentie involdoende het juiste imago kan overbrengen van hun merk. Vandaar dat tot nu toe het marketingbudget van deze bedrijven vooral naar offline media ging.

69% groei in video!

Gelukkig lijkt dat tegenwoordig steeds meer verleden tijd. Want juist de luxe merken lijken een inhaalslag aan het maken met digitale media met de inzet van video, vaak in combinatie met mobiele technologie. Zo blijkt uit een onderzoek van Martini Media onder 345 merken.


Luxe merken gaan voor mobiel en video

Een mooi filmpje op de mobiel of tablet geeft juist aan dat een merk durft te investeren in kwaliteit en lijkt het juiste imago te kunnen overbrengen. Daarnaast zijn de mensen die veelvuldig gebruik maken van al die mobiele toepassingen vaak aansluitend bij de doelgroep van die merken.In het segment video, tonen luxe merken zelfs een groei van 70% ten opzichte van 2011. 

Nog steeds besteden de echt chique merken procentueel minder online. In advertenties met teksten, zoals in zoekmachines of de advertenties op social media-netwerken geloven ze maar beperkt. Ze maken liever reclame in een tijdschrift of op televisie. Juist de combinatie van beeld en geluid vinden ze belangrijk. Zeventig procent is wel van mening dat een goede kwaliteit video op een tablet het juiste imago kan overbrengen. In ieder geval net zo goed als bijvoorbeeld een televisiereclame. Iets meer dan de helft vindt dat geluid en bewegend beeld beiden noodzakelijk zijn voor de juiste sfeer kan worden overgebracht.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten