Top 10 conversie ratios in maart

Met de conversie ratio bereken je wat het percentage is van de mensen die iets in je webwinkel koopt in vergelijking tot de unieke bezoekers op je website. Zoals gewoonlijk staat Schwan’s weer op nummer 1. Dit keer weer meer dan 50%!

 

De winnaars van maart 2009:

1. Schwan’s 50.5
2. FTD 27.2
3. ProFlowers 24.3
4. Vitacost.com 23.7
5. Woman Within 22.7
6. Roaman’s 21.1
7. ColdWater Creek 20.0
8. Eddie Bauer 19.3
9. Blair.com 20.20
10. QVC 17.30

Dit gaat niet om kleine jongens. In het onderzoek worden enkel webwinkels met meer dan 500 duizend unieke bezoekers in een maand meegenomen. Elke van deze webwinkels heeft ruim een half miljoen bezoekers gehad. Bekende namen als Amazon.com en Officedepot.com die in eerdere maanden nog wel in de top10 kwamen met percentages rond de 17% hebben in maart helaas de top10 niet kunnen halen.

Ecommerce activiteiten laten in maart, in vergelijking tot februari een flinke groei zien. Gemiddeld gezien waren er in maart in vergelijking tot de vorige maand 12% meer artikelen verkocht  In vergelijking tot maart 2008 is er een daling van 8,1% minder artikelen, 6,3% lager gemiddelde bestelbedrag en 3,4% lagere conversie ratio dan in maart 2008.

Dan nog wat algemene cijfers om je eigen webwinkel mee te vergelijken:

Pageviews per sessie 11.39
Gemiddelde tijd per bezoek in seconden 476.13
Gemiddeld aantal produkten per bestelling 5.82
Gemiddelde bestelbedrag $143.93
Winkelwagen conversie ratio 34.52%
Winkelwagen weigeringspercentage 65.48%

Bron: Marketingcharts.com

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten