Onderzoek over ecommerce

Onderzoek over ecommerceWat zouden wij weinig weten over ecommerce, zonder al die onderzoeken. Ze zijn belangrijk om een blik te werpen op hoe het er nu voor staat met de ecommerce. Wij duiken dan ook regelmatig in een onderzoek, rapport of benchmarkstudie om zo de ontwikkelingen, trends en statistieken bij te houden. En die bevindingen delen we natuurlijk graag met jou, zodat jij ook op de hoogte blijft van de fascinerende wereld van ecommerce.

Nieuws over onderzoeken

Onze laatste nieuwsberichten over onderzoek naar ecommerce zijn:

Onderzoek: meer dan alleen de cijfers

Onderzoeken zijn wel enigszins verraderlijk. Ze wekken immers de suggestie een fenomeen in kaart te kunnen brengen en/of te kunnen reduceren tot een combinatie van cijfers. Maar soms speelt er meer dan slechts data. Soms is er ook nuance nodig. Of toelichting.

Let altijd goed op bij het interpreteren van onderzoek en de daarbij behorende uittreksels.

Die vind je soms weliswaar terug in een onderzoek, maar niet meer in het bijbehorende persbericht of het artikel dat wij erover schrijven. We adviseren daarom ook altijd om goed uit te kijken bij onderzoeken en de daarbij behorende uittreksels. Sommige cijfers staan wellicht niet ter discussie, maar er is vaak ook wat extra achtergrondinformatie nodig.

Onderzoek naar ecommerce

Neem bijvoorbeeld de cijfers over hoe groot de Nederlandse ecommerce-markt is. De ene partij onderzoekt alleen retailers die producten verkopen, terwijl de ander ook kijkt naar online verkopers van diensten. En waar de een travel, goksites en digitale downloads wél tot de ecommerce rekent, doet de ander dat juist weer niet. Zo krijg je compleet verschillende cijfers (en conclusies) bij één en hetzelfde onderwerp: de ecommerce-markt in Nederland.

Op Ecommerce News delen we graag de bevindingen van de laatste onderzoeken naar de ecommerce-markt in Nederland, maar ook onderzoeken naar ecommerce in Europa. Soms gaat het onderzoek over een klein deel van de totale markt en soms is een onderzoek juist erg breed. Let dus goed op welke variabelen precies onderzocht worden in het onderzoek.