Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • PayPal en MyOrder werken samen

    PayPal en MyOrder werken samenPayPal heeft in Nederland weer een nieuwe stap gezet in mobiele betalingen door de introductie van de Check In-functionaliteit in de PayPal-app. In ons land werkt het hiervoor samen met MyOrder, de mobiele betaaloplossing van de Rabobank.

    Lees verder

  • De toekomst van betalen ligt in je handen én ogen

    De toekomst van betalen ligt in je handen én ogenWe leven nu in een tijdperk waarin het mondjesmaat gewoon begint te worden om de pinpas tegen de pinautomaat te houden om zo te betalen zonder onze pincode te hoeven invoeren. Ook is het gemakkelijker geworden om met de mobiel te internetbankieren. Maar in de nabije toekomst gaan we verder: betalen met behulp van onze vingerafdruk en iris.

    Lees verder

  • Klarna breidt uit naar Engeland

    Klarna breidt uit naar EngelandKlarna gaat weer maar eens uitbreiden. Dit keer is de bestemming het Verenigd Koninkrijk, met een vestiging in Londen. De uitbreiding gaat gepaard met een investering van zo’n 100 miljoen pond (125 miljoen euro) in productontwikkeling en uitrol.

    Lees verder

  • Pay biedt desktop-shoppers mobiel betalen

    Pay biedt shoppers mobiel betalenBetalen via de mobiel kan zo makkelijk zijn. De Rabobank-app en de app van de ING zijn door het wegblijven van de kaartlezer en TAN-code bijvoorbeeld makkelijke betaaloplossingen. Alleen worden ze nog zelden gebruikt bij online shoppen. Pay.nl wil daar verandering in brengen en komt met een mobiele betaaloplossing voor mensen die via PC of laptop hebben gewinkeld.

    Lees verder

  • Hoe revolutionair is de Klarna Checkout?

    Hoe revolutionair is de Klarna Checkout?In april heeft Klarna haar checkout-dienst in Duitsland gelanceerd. Een checkout-methode waarbij er pas een betalingsmethode hoeft te worden gekozen nadat de klant het product bestelt. Wij spraken telefonisch met woordvoerder Philipp Pudelko, maar waren zo onder de indruk dat we dit met eigen ogen wilden zien.

    Lees verder

  • PayPal lanceert nieuwe huisstijl

    PayPal lanceert nieuwe huisstijlPayPal heeft sinds vandaag een nieuw logo. Deze moet 'de eenvoud, het gemak en de veiligheid van PayPal' weerspiegelen. Het is voor het eerst in zeven jaar dat de betaalprovider een make-over heft gekregen. De vernieuwde huisstijl wordt tegelijkertijd gelanceerd met de eerste internationale reclamecampagne voor PayPal.

    Lees verder

  • Omzet mcommerce in Nederland stijgt met 70%

    Omzet mcommerce in Nederland stijgt met 70%De omzet van mcommerce in ons land zal naar verwachting met 69,8% stijgen zodat er een omzet van 730 miljoen euro bereikt zal worden. Mcommerce vertegenwoordigt dit jaar zo’n twaalf procent van alle online uitgaven. Terwijl online aankopen via de computer met 8,6% stijgen, nemen bestellingen via de smartphone en tablet dit jaar toe met respectievelijk 55,2% en 100%.

    Lees verder

  • Gaat Google iDeal toelaten in Play Store?

    Gaat Google iDeal toelaten in Play Store?Google heeft vandaag de komst van Google Play Movies in Nederland aangekondigd; gebruikers kunnen nu ook via Google duizenden films huren tegen een kleine vergoeding. Alleen moet die vergoeding worden gedaan door middel van Google Wallet. iDeal, Nederlands bekendste en meest populaire betaalmethode wordt – weer eens – compleet genegeerd. Al lijkt daar binnenkort verandering in te komen...

    Lees verder

  • Klantgegevens in app nu met een button in te vullen

    Klantgegevens in app nu met één button in te vullenEen van de grootste ergernissen tijdens het online winkelen vanaf een mobiel apparaat, is nog steeds het invullen van klantgegevens. Het duurt lang, er moet ingezoomd worden om de invoervelden goed te kunnen zien en dit alles zorgt ervoor dat een boel mensen tijdens het registratieproces afhaken. Fastfill van Jumio moet daar verandering in brengen.

    Lees verder

  • Klarna positief over Nederlandse groei in 2014

    Achteraf-betaalaanbieder Klarna is alweer sinds 2010 actief in Nederland. Aan alles is dan ook te zien dat het bedrijf meer volwassen begint te worden, ook in ons land. Het bedrijf toont gezonde groeicijfers, heeft met Neckermann weer een grote speler binnengehaald en is positief over de verwachtingen in 2014. Wij spraken Nicolas Debaig, die deze verwachtingen in Nederland waar moet maken.

    Lees verder

  • Klarna neemt Sofort over

    Klarna neemt Sofort overKlarna heeft Sofort, de marktleider in Duitsland overgenomen. De twee betaalproviders hebben nu samen zo’n 10 procent marktaandeel van de Noord-Europese ecommerce markt en 25 miljoen gebruikers. Gezamenlijk gaat er zo’n 10 miljard dollar om in het bedrijf. Een precies overnamebedrag is niet bekend, maar er gaan geluiden dat het om ongeveer 150 miljoen dollar gaat.

    Lees verder

  • Ogone: 'volop ruimte voor groei en ontwikkelingen'

    Ogone: 'volop ruimte voor groei en ontwikkelingen'Als je bedenkt dat zo’n tachtig van alle Twinkle100-webwinkels zijn aangesloten op Ogone, kun je deze PSP met gemak als marktleider zien. Als je zo dominant aanwezig bent, wat zijn dan je kansen, bedreigingen of juist uitdagingen voor komend jaar? Wij vroegen het Maurice van Dijk, die sinds kort de rol van Head of Sales binnen Nederland vervult.

    Lees verder

  • Bitcoins accepteren in je webwinkel

    Bitcoins accepteren in je webwinkelBitcoin, de nieuwe betaalmethode die is ontwikkeld voor het internet, brengt webwinkeliers overal flinke kopzorgen. Moeten we ze accepteren? Is het veilig ze te ontvangen en welke prijs moet je dan vragen voor goederen? Wij lopen de voor- en nadelen van bitcoins als betaalmethode even met je na.

    Lees verder

  • Zo bied je cadeaubonnen aan

    Zo bied je cadeaubonnen aanDe cadeaubon is na al die jaren nog steeds erg populair. Veel consumenten kopen er een voor een vriend, familielid of collega, terwijl ze zelf graag ook wel een cadeaubon zouden willen hebben. Jouw webwinkel zou dus ook cadeaubonnen moeten aanbieden. Wij vertellen waar je dan op moet letten.

    Lees verder

  • Adyen wint Fast50 met omzetgroei van 14284 procent

    Adyen wint Fast50 met omzetgroei van 14284 procentAdyen heeft de Deloitte Technology Fast50 van dit jaar gewonnen, dankzij een fantastische omzetgroei van 14284 procent die de payment service provider in de afgelopen vijf jaar wist te realiseren. Elk jaar wordt een ranking gemaakt van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland en België.

    Lees verder

  • PSP GlobalCollect breidt uit in Azië en Australië

    PSP GlobalCollect breidt uit in Azië en AustraliëGlobalCollect gaat verder uitbreiden in de Azië-Pacifische regio. Er worden kantoren geopend in Japan en Australië. De payment service provider, die zowel actief is op de ecommerce- als op de mcommerce-markt, ziet de uitbreiding als een mogelijkheid om ‘nog beter z'n kennis van betalen over te brengen in een regio die de meeste groei in online handel meemaakt’.

    Lees verder

  • Tien procent consumenten last van online fraude

    Tien procent consumenten last van online fraudeMeer dan één op de tien consumenten wereldwijd is wel eens slachtoffer geworden van online fraude. In Amerika is het percentage slachtoffers (20%) hoger dan hier in Europa, waar twaalf procent hier ooit de dupe van is geweest. Bij consumenten is er vooral bezorgdheid om fraude bij het gebruik van een computer of laptop. Smartphone-gebruikers hebben minder vrees.

    Lees verder

  • Achteraf betalen volop in beweging

    betalen we de feestdagen achterafDe markt van achteraf betalen heeft nogal wat nieuwe ontwikkelingen laten zien dit jaar. Nieuwe toetreders, mogelijke overnames en belangrijke marktontwikkelingen zorgden voor flink wat beweging. Betalen we de rekening van onze feestdagen-aankopen dit jaar achteraf? Wij onderzochten de stand van zaken en de laatste ontwikkelingen op het gebied van achteraf betalen binnen Nederland.

    Lees verder

  • Benaderen we de mobiel al die tijd verkeerd?

    Benaderen we de mobiel al die tijd verkeerd?Mcommerce is nog steeds een ondergeschoven kindje in de ecommerce-wereld. Ook zijn er procentueel meer mensen die een webwinkel via de mobiel bezoeken dan mensen die via de mobiel ook daadwerkelijk aankopen doen. Misschien is de huidige opzet wel helemaal verkeerd en moeten we mobieltjes niet zien als eindstation, maar als beginpunt van het aankoopproces…

    Lees verder

  • Zakelijke iDeal-rekening via PSP alsnog verplicht

    Veel webwinkeliers zijn een webwinkel begonnen omdat ze een ander type onderneming simpelweg niet konden betalen. Alles waarop je kunt besparen is dan mooi meegenomen. Zo ook op die zakelijke rekening. Als je al particulier bankiert, waarom zou je dan niet die rekening gebruiken voor al je webwinkel-transacties?

    Lees verder

  • IcePay schrapt gratis account en breidt uit

    IcePay schrapt gratis account en breidt uitIcePay heeft sinds begin deze maand het gratis Red Account geschrapt en die vervangen door het nieuwe Red Account, waar men maandelijks €9,95 voor moet neerleggen. Volgens de Nederlandse payment service provider is het nieuwe account nog beter geschikt voor elke beginnende webwinkel.

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl