Billink: ‘Einde van het jaar 5 top100 spelers’

billink: einde van het jaar 5 top100 spelersAls we het hebben over achteraf betalen wordt er vaak gesproken met en over de twee grote spelers Afterpay en Klarna. Maar waar twee vechten om een been gaat vaak de derde ermee heen en dat is exact het plan van het puur Nederlandse Billink. Wij spraken de nieuwe salesmanager van het bedrijf.

Aanbieder in achteraf betalen Billink is al jaren in ons land actief maar tot op heden vooral onder middelgrote en kleinere webwinkels. Volgens Armando Eersel gaat daar wel verandering in komen. Armando is sinds 1 mei werkzaam bij het bedrijf maar zeker geen onbekende naam binnen de ecommerce. Veel mensen zullen zijn naam kennen vanuit de PSP Multisafepay waar hij tot voor kort als Corporate Account Manager fungeerde.

“Ik had het daar enorm naar mijn zin maar kreeg deze uitdaging op mijn pad. Ik ken Billink als een heel mooi bedrijf. Het heeft echt enkele unieke aspecten. Toen ik recent van hen een serieus aanbod kreeg, heb ik dus de overstap gemaakt. Bij Billink heb ik de mogelijkheid om op strategisch niveau mee te denken en invloed uit te oefenen.”

“Met Billink gaat het natuurlijk ook al een tijdje goed, maar de ambities van het bedrijf liggen eigenlijk een stap hoger. Het bedrijf heeft nu zo’n vijftienhonderd webwinkels aangesloten, maar daar zat tot op heden nog geen top100-speler bij. Dat terwijl Billink echt wel enkele USP’s heeft die voor verschillende webwinkels doorslaggevend zullen zijn. Als salesmanager denk ik dit verschil te kunnen maken.”

Hele betaalproces wordt op de wensen van de webwinkelier afgestemd’
“Zo wil ik echt achteraf betalen aanbieden op de manier die een webwinkel wenst. Maatwerk dus. Wil je dat wij na vijf of vijftig dagen geld naar jou overmaken? En welke betaaltermijn wil je dat wij naar jouw klanten hanteren? Dat laatste kan trouwens geheel uit naam van ons, maar ook grotendeels whitelabel wat betekent dat de naam en logo van de webwinkel groot op de facturen worden genoemd. Uiteraard staat Billink daar ook wel op omdat dit wettelijk verplicht is, maar los van de wettelijke verplichtingen staan wij voor bijna alles open.”

“Ook in onze acceptatie. Zo hoeft het bij ons geen probleem te zijn als een webwinkel ook veel business-to-business doet en bijvoorbeeld veel verenigingen of ZZP’ers als klanten heeft. Via Billink is het mogelijk om bedrijfsmatige orders tot een limiet van € 2.500 euro te accepteren. Achteraf betalen is onder bedrijven nog steeds de meest populaire betaalmethode en de gemiddelde orderwaardes liggen zakelijk hoger dan bij consumenten. Ten tweede is een hoge acceptatie van cruciaal belang om achteraf betalen succesvol te kunnen aanbieden.”

“Zelfs bestellingen van minderjarigen kunnen onder onze facturatie vallen. Dat alles onder ons risico. Uiteraard betekent dit in sommige gevallen wel maatwerk dus ook soms een ander kostenplaatje. Als die te hoog voor je wordt kunnen we ook alleen de facturatie uit handen nemen waardoor je zelf het betaalrisico op je neemt. Eigenlijk kunnen we dus écht het betaalproces op de wensen van de webwinkelier afstemmen en dat is toch echt uniek in de markt. En we staan niet stil. Ook aan onze backoffice, front-end, API en website wordt hard gewerkt. We zijn echt bezig met achteraf betalen 2.0!”

Wij van Webwinkel Weblog kennen Armando vooral als salesmedewerker die op alle events aanwezig is en vooral als verkoper bekend is bij veel webwinkeliers en dat zal dus ook voornamelijk zijn rol bij Billink zijn. “Ja, ik zal er direct mede-verantwoordelijk worden voor de groei en we hebben serieuze ambities op dat vlak! Wat dat betekent voor het aantal aangesloten webwinkels of de omzet van Billink zelf? Ik heb liever een grote webwinkel met tienduizenden orders dan vijf kleine webwinkels met drie orders per maand. Mijn ideale klant zal ergens tussen de tien en dertigduizend orders per maand liggen, maar bij de start wil ik me zelfs deels ook op de top100 richten, mede om te laten zien dat Billink daar ook thuishoort. Ik verwacht nog voor het einde van het jaar zo’n 5 top100-spelers te hebben aangesloten. De eerste gesprekken met potentiële klanten hebben al plaatsgevonden.” 

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten