Klarna sluit topspelers aan in hoogste versnelling

Klarna sluit topspelers in hoogste versnelling aanHet gaat momenteel erg goed met Klarna en dan doelen wij niet alleen op het internationale nieuws rond het bedrijf maar vooral op de Nederlandse groei. Het bedrijf deed het afgelopen jaar zeker ook niet onaardig maar terwijl de markt eigenlijk relatief weinig beweging laat zien sluit deze speler webwinkel na webwinkel aan. Wij gingen op zoek naar een overzicht van de nieuwste aanwinsten van 2014.

Klarna was recent veelvuldig in het nieuws maar vooral met haar internationale groeiambities. Klarna is sinds dit jaar actief in het Verenigd Koninkrijk en wil ook de Amerikaanse markt veroveren, wat uiteraard wel een stoere ambitie is. Het bedrijf verwacht dit jaar een omzet van 250 miljoen euro bij gemiddeld 200.000 transacties per dag. Dat vloeit voort uit een verwacht handelsvolume van zo’n zeven miljard euro over heel 2014. Allemaal leuk en aardig, maar wij van Webwinkelweblog.nl zijn eigenlijk vooral benieuwd hoe serieus ze de Nederlandse markt dan nog nemen. Wordt ons kleine landje niet vergeten na al dat internationale groeigeweld?

Het bedrijf was natuurlijk wel al goed vertegenwoordigd, want Klarna had met fonQ al een goede eerste echte grote speler. Een speler die inmiddels als ware ambassadeur kan fungeren want het ecommercebedrijf lijkt wel tevreden. Op het eerste Webhelden-diner afgelopen jaar was de warmte van de samenwerking duidelijk voelbaar en al snel gingen er meer grote spelers in gesprek. Dat begon met Label54/JeansOnline maar dit jaar kwamen daar al snel Neckermann en de V&D bij en hadden wij met een blogje onbedoeld de primeur van Gall & Gall te pakken.

Goed nieuws dus want dit soort spelers gaan niet over een nacht ijs. Met zoveel internationaal geweld, zou het bedrijf dit dus als voldoende Nederlands succes kunnen zien. Genieten van haar succes doet het bedrijf zeker, geeft woordvoerder Philipp Pudelko aan. ‘Maar er zit dit jaar zeker meer in de koker.’ Al wil Philipp ons daarvan nog geen tipje van de sluier oplichten. ‘We brengen pas nieuws naar buiten als alles rond is. Met wie we in gesprek zijn kan ik je dus niet melden,’ geeft hij telefonisch aan. Maar in een concurrerende markt als deze, waarbij Klarna nog enigszins bescheiden moet toezien dat andere betalingsoplossingen een veelvoud van de transacties op zich nemen, zijn de genoemde successen blijkbaar nog maar het begin. Het bedrijf is duidelijk aan een sterke opmars bezig.

Tijd dus om op onderzoek te gaan en daarbij komen we steeds meer namen tegen. Hallmark om maar een online grootmacht te noemen. En Suitsupply. Bedrijven waarmee het bedrijf zeker extra volume gaat genereren. Maar ook onder namen die wat minder bekend zijn misschien maar toch wel bij de grotere jongens horen komen we het bedrijf vaker tegen. Recente aansluitingen vinden we bij V&D, Neckermann, Hallmark, Webprint, Miss Etam, Suitsupply, Gall & Gall, State of Art, Bulls & Birds en Kixx Online. Verder is het duidelijke Klarna-logo op de online kledingwinkel van Bon ‘a Parte nieuw voor ons al is ons niet direct duidelijk wanneer deze is aangesloten.

Op Shopping Today spraken wij afgelopen week nog twee spelers uit de daar verspreidde Twinkle100 die we niet met naam mogen noemen maar wel erkennen Klarna serieus te overwegen. Het begint er daarmee op te lijken dat het aantal topspelers dat bij Klarna aansluit aan het einde van het jaar niet meer op twee handen te tellen zal zijn.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten