Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Marktplaats TokoBagus 1 mld pageviews per maand

    Marktplaats TokoBagus 1 mld pageviews per maandGrote kans dat je nog nooit van TokoBagus hebt gehoord. Toch weet deze online marktplaats meer dan 1 miljard pageviews per maand te bereiken. De site is dan ook erg groot in thuisland Indonesië. Naar eigen zeggen heeft het zich onder de ecommerce-landen die nu in opkomst zijn genesteld in de top vijf van grootste online marktplaatsen.

    Lees verder

  • Nederlandse Webpower groeit jaarlijks 50% in China

    Nederlandse Webpower groeit jaarlijks 50% in ChinaWebpower mag dan uit Nederland komen, deze aanbieder van e-mailmarketingsoftware is toch echt een grote speler in China. Sinds het voet aan de grond heeft gezet in 2005, gebruiken meer dan duizend Chinese bedrijven de software om gezamenlijk per jaar miljarden mailtjes te sturen naar klanten.

    Lees verder

  • Stylepit verovert Europa met zwarte cijfers

    Stylepit verovert Europa met zwarte cijfersStylepit is een van oorsprong Deense webwinkel die momenteel in sneltreinvaart Europa verovert. Achterafbetaaloplossing Klarna wist ze te strikken voor een presentatie bij eRetail Europe afgelopen woensdag. Sïmon Saneback vertelde over de koers, groei, pijnpunten van diezelfde groei en verrassend genoeg ook over het belang van winst maken in een ecommerce-organisatie.

    Lees verder

  • 'BRIC-landen lijken mij het ultieme avontuur'

    'BRIC-landen lijken mij het ultieme avontuur'Met drie events deze maand die redelijk sterk de focus op het buitenland hadden liggen is het duidelijk dat het groeien over landsgrenzen bij Nederlandse webwinkels speelt. Dat is spannend voor de webwinkels. Maar wat lijkt een dienstverlener als Salesupply nu eens echt een mooie spannende stap? Wij spraken hierover met Jeroen Leenders, Country Manager Salesupply Nederland.

    Lees verder

  • Is Nederland wel zo interessant voor Amazon?

    Kan Amazon in Nederland nog wel winnen?De webwinkel die verschillende landen in de wereld weet te domineren komt naar Nederland. Tenminste, daarover zijn er al jarenlang geruchten. Duidelijk mag zijn dat Amazon op zijn minst ons land overweegt, en dat haar Nederlandse concurrenten zich inmiddels op de komst hebben voorbereid. Wij spraken met Twan Rutten van Fonq.nl over een mogelijke komst van Amazon.

    Lees verder

  • Fonq: 'buitenland blijkt voor ons erg succesvol'

    Fonq: 'buitenland blijkt voor ons erg succesvol'Het eigentijdse warenhuis Fonq.nl verkoopt in Nederland al langere tijd online maar is sinds eind 2011 ook een internationaal avontuur aangegaan. In zowel Frankrijk, Duitsland als België zijn lokale sites gestart. Inmiddels zijn ze daar alweer twee jaar mee actief. De hoogste tijd voor onze redactie om te vragen wat dit ze inmiddels heeft opgebracht!

    Lees verder

  • De Chinezen komen eraan!

    De Chinezen komen eraan!De Europese ecommerce-markt wordt regelmatig vergeleken met die van Amerika, maar misschien moeten we onze focus verleggen naar het verre oosten. Naar China om precies te zijn. Want daar wordt de ecommerce, onder leiding van gigant Alibaba, steeds meer volwassen. Een definitieve uitbreiding over de grens valt niet uit te sluiten. En wie houdt ze dan nog tegen?

    Lees verder

  • Ecommerce in België 'booming business'

    Ecommerce in België 'booming business'Hier in Nederland zijn we al lang en breed gewend aan webwinkels. In België lijkt het erop dat ze de ecommerce pas net echt omarmen. Het Laatste Nieuws noemt de handel via internet daar zelfs 'booming business'. Omdat er 418 webwinkels zijn gestart in de eerste acht maanden van dit jaar.

    Lees verder

  • Het buitenland veroveren, kan het nog?

    De wereld veroveren met je webshop, kan het nog?Binnen de ecommerce hoor je het steeds vaker. Webwinkels die hun kansen over de grenzen verkennen. Het lijkt een makkelijke manier van het vergroten van de doelgroep, zeker als dat ook nog eens in een markt gebeurt met nog hoge groeicijfers die ook nog eens wat minder concurrerend is dan Nederland momenteel al is. Is er nog zoveel succes in het buitenland te behalen?

    Lees verder

  • September: maand van het buitenland

    maand van het buitenlandIn de zomer hebben we een korte pauze gehad met thema’s maar in september staat de maand weer geheel in een thema. Dit keer is het onderwerp het buitenland! Waarom zou je als webwinkel ook naar het buitenland gaan, wat zijn de kansen en bedreigingen en welke landen zijn momenteel in trek? Je leest er deze maand alles over op Webwinkel Weblog!

    Lees verder

  • Belgische webshops verwachten goede solden

    webwinkels in belgie mikken op goede solden-omzetAls je in België momenteel je gewone prijzen in je webwinkel hebt staan, ben je een echte uitzondering. Het is namelijk de gehele maand solden! En daar doet vrijwel iedereen in België aan mee. Niet zo gek, afgelopen jaar werd bijna zeven procent van de webwinkel-omzet gegenereerd tijdens deze periode.

    Lees verder

  • Een Duitse webwinkel? Weet waar je aan begint!

    Duitse webwinkel beginnenHoe moeilijk is het eigenlijk om met je webwinkel ook in Duitsland te verkopen? Dexport vertelde het afgelopen donderdag tijdens een boeiende presentatie in Utrecht. Verzorgd door de Nederlands-Duitse Handelskamer en in het pand van DHL te Utrecht werden kleine en grote webwinkeliers geïnformeerd over de crossborder-kansen bij onze oosterburen.

    Lees verder

  • Ecommerce Managers werken vanuit Spanje

    Ecommerce Managers werken vanuit SpanjeEcommerce Managers helpt hun klanten met het opzetten en laten groeien van hun webwinkels. En terwijl het hier vandaag nog regent, doen zij het  vanuit het lekker zonnige Barcelona! We spraken met dit team van Nederlandse en Spaanse ecommerce-specialisten over de beslissing om vanuit Barcelona te opereren en wat ze nu nog in Nederland hebben te zoeken.

    Lees verder

  • Positieve cijfers voor Amerikaanse webwinkels

    Nog steeds genoeg groei in Amerikaanse ecommerceHet gaat eigenlijk nog steeds goed met de Amerikaanse webwinkels. De verwachting is dat consumenten aldaar dit jaar voor zo’n 262 miljard dollar bij elkaar shoppen online. Deze groei van 13,4% in vergelijking met vorig jaar komt vooral door de toenemende populariteit van mcommerce en investeringen in ecommerce door winkelketens.

    Lees verder

  • Producten straks nog wel made in China?

    Producten straks nog wel made in China?Verkoop je in je webwinkel kleding, elektronica of speelgoed? Goede kans dat die producten geproduceerd zijn in China. Maar zijn verzendkosten voor het laten versturen uit China het straks nog waard, als de lonen stijgen en technieken als 3D-printers straks ook lokaal produceren mogelijk maken? Of moeten we massaal op zoek naar nieuwe producten en producenten?

    Lees verder

  • De mobiele consument volgens Zappos

    De mobiele consument volgens ZapposVoor veel webwinkeliers is de mobiele consument nog een mysterie. Niet voor Zappos. De online kledingwinkel, die bekend is geworden met de verkoop van schoenen, zet hevig in op mcommerce en heeft zijn app dan ook drastisch aangepast. Tijdens het testen, tweaken en verwerken van feedback ontdekte het onder andere een groot verschil tussen smartphone- en tabletgebruikers.

    Lees verder

  • Vlaanderen helpt startende webwinkeliers

    vlaanderen helpt startende webwinkeliersVlak voor kerst keurde de Vlaamse regering “Winkelen in Vlaanderen 2.0” goed. Dit betekent dat ondernemers die meer mogelijkheden van het web en mobiel willen gebruiken, steun kunnen krijgen van de Vlaamse overheid.

    Lees verder

  • Online verkopen in Zweden

    Online verkopen in ZwedenBij het verkopen in het buitenland, denken webwinkeliers al snel aan Duitsland en België. Met name Vlaanderen lijkt op papier een gemakkelijke manier om snel meer consumenten te bereiken. En bij verdere groei wordt gekeken naar Zuid-Europa. Gek eigenlijk dat we zo weinig naar het noorden kijken, terwijl die juist veel meer overeenkomsten tonen met Nederland.

    Lees verder

  • Geweldig ecommerce-weekend Amerika

    Amerika kent geweldig ecommerce-weekend Online shoppers hebben dit weekend in Amerika meer dan 4,3 miljard dollar uitgegeven. Dat is een stijging van eenentwintig procent ten opzichte van het jaar ervoor! De uitgaven op Cyber Monday passeerden zelfs de grens van 1,46 miljard dollar. En daarmee is die maandag de best scorende dag ooit voor ecommerce in Amerika.

    Lees verder

  • Wat willen Belgen van webwinkels?

    wat willen belgische consumenten van webwinkels?Regelmatig krijgen we nieuwe onderzoekjes, enquêtes en andere feiten voorgeschoteld over de Nederlandse online consument. Maar van de Belgische consument weten we minder. Tot we de presentatie van program manager Dirk De Vylder van het Vlaams Instituut voor Logistiek zagen tijdens het eerste Logistiek & Ecommerce-congres in Houten.

    Lees verder

  • NetPlenish: waar blijft de NL'se variant?

    NetPlenish: waar blijft de NL'se variant?NetPlenish is een Amerikaanse abonnementensite. Je kunt er geen abonnement nemen op een tijdschrift, maar wel op artikelen die je maandelijks nodig hebt, zoals tandpasta, wc-papier en afwasmiddel. Het voorziet daarmee perfect in de behoefte die wij eerder al toonden. Hoe lang duurt het nog voordat er een Nederlandse variant opstaat?

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl