CCV Shop: ‘Echte synergie heeft zijn tijd nodig’

CCV Shop: ‘Echte synergie heeft zijn tijd nodig’

CCV Shop kwam deze maand met veel nieuwe toepassingen. Een eigen betaaloplossing, multishop en premiumdiensten werden allemaal vlak voor of op de Webwinkel Vakdagen gelanceerd. Webwinkel Weblog ging met het bedrijf in gesprek om te horen wat er verder nog op het programma staat dit jaar.

CCV Shop had haar klanten wel wat te vertellen tijdens deze editie van de Webwinkel Vakdagen. Om te beginnen kwam het met premiumdiensten waarmee het naar eigen zeggen retailers kan ontzorgen bij het online gaan of bestaande klanten extra kan ondersteunen. Want ook al wil het bedrijf voor starters bereikbaar en betaalbaar blijven, door de jaren heen zaten daar genoeg spelers tussen die best willen betalen voor een extra versnelling. Denk aan fysieke spelers die online gaan bijvoorbeeld. In tegenstelling tot enkele concurrenten, die vooral verwijzen naar specialisten, biedt CCV de diensten het liefst zelf. Zo blijft de kennis en het klantcontact voor zover mogelijk in eigen huis.

Daarnaast komt het bedrijf met een multishop-oplossing wat een van de meest gestelde vragen vanuit de klantenkring van het bedrijf is. En de meest opvallende ontwikkeling is waarschijnlijk die van CCV Pay. Een nieuwe betaalprovider in eigen huis die iDeal-transacties aanbiedt voor 29 cent als je ook een CCV Shop hebt.

Ivo Rupert, een van de directieleden van CCV Shop, legt uit dat hij verwacht dat vooral veel starters ervoor zullen kiezen. “Alles zit dan in één contract en één dashboard”, legt hij uit. “En het past natuurlijk ook bij CCV. Als je betalingen offline mogelijk maakt en een webshopformule overneemt is het logisch dat je ook daar de betalingen wilt faciliteren. Aan de andere kant ziet CCV natuurlijk ook onze relaties met de verschillende betaalproviders. Die zijn zeer goed te noemen en dat willen we graag zo houden. We gaan dus niet actief klanten motiveren om te kiezen voor CCV Pay. Als het nu goed werkt, moet je dus vooral blijven waar je zit.”

‘Synergie met CCV komt stap voor stap’
Dat het een logische ontwikkeling is, kunnen wij zeker ook nog niet ontkennen. Maar toen we Ivo spraken op de Vakdagen, gaven we wel aan dat wij als bloggers stiekem nét iets meer hadden verwacht. Sinds de overname van CCV, dat groot werd met pinautomaten, begin 2014, werd er al direct gesproken over omnichannel-kansen en de groeipotentie. Samen zouden de bedrijven ruim tweehonderdduizend klanten bedienen. Van deze kansen wordt nog maar mondjesmaat gebruikt gemaakt, zo lijkt het.

‘Sterkste groei voorlopig gewoon in Nederland’
Ivo erkent dat de drie recente vernieuwingen inderdaad vooral nog CCV Shop gestuurd zijn en dat de webwinkelsoftware dus nog redelijk zelfstandig opereert. Maar volgens hem komt in 2016 de verdere synergie met CCV. “Met online betalingen en multishop is die stap ook weer dichterbij gekomen. Ook het Europese aspect van CCV biedt, zoals eerder gezegd, een enorm potentieel. Maar dat neemt niet weg dat CCV Shop het in Nederland gewoon enorm goed doet. Procentueel verwacht ik dat de grootste groei van CCV Shop uit het buitenland komt, doordat CCV Shop steeds meer verwerkt wordt in het netwerk van CCV. Maar in absolute aantallen staat Nederland voorlopig nog wel bovenaan; CCV Shop heeft in Nederland nog lang zijn piek niet bereikt.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten