CheapCargo in zee met Parcel Pro

CheapCargo in zee met Parcel Pro

Tijdens ons laatste gesprek liet Andre Olde Hampsink, oprichter van CheapCargo, al doorschemeren dat hij elke verzender van pakketten en pallets wil bereiken. En nu is ook bekend hoe hij dit gaat doen: door middel van een samenwerking met softwareleverancier Parcel Pro.

“CheapCargo is goed in incidentele logistiek”, vertelt Andre, die we in februari al spraken over de plannen van zijn vergelijkings- en boekingssite. “Maar het leveren van technische oplossingen voor webshops die dagelijks meerdere zendingen hebben, is niet onze sterkste kant. Parcel Pro heeft deze expertise wel en door gebruik te maken van hun techniek kunnen wij webwinkeliers hier nu ook mee bedienen.”

‘Het klikte meteen als een malle’

“We gaan keihard knallen”, zegt Andre enthousiast. “Als je bedenkt dat er in Nederland zo’n veertigduizend webshops zijn, hebben we nog voldoende speelruimte.” Via Mindstretch kwamen beide partijen met elkaar in contact. “Mindstretch heeft voor CheapCargo dezelfde koppeling gebouwd, die onze klanten al konden gebruiken via onze website. Alleen voor grotere volumes was dit niet de beste oplossing. Dankzij de samenwerking hebben we nu dus ook een platform waarover grote volumes kunnen worden geboekt, inclusief alle opties en mogelijkheden van onze vervoerspartners DHL en DPD. Ook het loyaliteitsprogramma zie ik als grote toegevoegde waarde. En het klikte als een malle tussen ons, zowel op zakelijk gebied als privé. Na één gesprek was het beklonken.”

‘Wij gaan het verschil maken’

Voor het einde van het jaar wil Andre minimaal twee- tot drieduizend nieuwe webshops aansluiten. En dan heeft hij het alleen over de Nederlandse markt. De plannen om met CheapCargo het buitenland te veroveren zijn er nog steeds, maar Andre wil zich eerst focussen op deze samenwerking.

De jarenlange ervaring en de goede klantenservice gaan volgens hem zorgen voor een absolute voorsprong op de concurrent. “Met Parcel Pro combineren we een jarenlange logistieke en technische kennis. Laatst had ik bijvoorbeeld een webwinkelier aan de telefoon die schilderijen wil verzenden. Uit ervaring weet ik dat deze tijdens het transport kruislings beschermd moeten worden. Ook een vervoerder met een goede transportverzekering is voor deze webwinkelier een aanrader.”

“Dergelijk advies is voor ons gesneden koek, maar dat geldt niet voor iedereen”, zegt Andre. “Andere spelers op deze markt doen het vooral vanuit technisch oogpunt erg goed, maar zij zijn op logistiek vlak minder sterk. Ze doen absoluut hun best om het snel te leren, maar je moet niet vergeten dat wij gezamenlijk ruim vijftig jaar logistieke ervaring hebben. Hiermee gaan wij het verschil maken.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten