DHL doet 4,5 jaar over pakketje

DHL doet 4,5 jaar over pakketje

De 44-jarige Sven uit het Duitse Kulmbach wilde in mei 2011 een Power-armbandje kopen, wat toen heel erg populair was. Maar omdat die van hem kapot was, stuurde hij het terug en vroeg om een nieuwe. Nu, na vier en een half jaar kreeg Sven dan éíndelijk zijn pakketje door DHL geleverd. Met als toegevoegd commentaar: “Sorry, de zending was iets langer onderweg dan normaal.”

Volgens Reporter24 kon Sven zijn ogen niet geloven toen hij vorige week woensdag een pakketje vond in zijn brievenbus. Hij vond een pakketje dat al sinds 7 juni 2011 onderweg was naar zijn huis en waarvan hij al langere tijd niet meer had gedacht dat het ooit nog geleverd zou worden. “Ik dacht in eerste instantie dat mijn vrouw weer eens wat had besteld”, zo zegt de Duitser. Pas toen hij de envelop opende, zag hij zijn ooit zo gewenste Power-armband.

Het blijft een merkwaardig verhaal. De leverancier zit in Bad Wiessee, op 311 kilometer afstand van Kulmbach. Dat is met de auto in drie uur te doen. Maar daar had DHL blijkbaar toch iets langer voor nodig. De logistieke speler, die doorgaans zo service-georiënteerd is, plakte een “Es tut uns leid”-sticker op het pakketje en stopte het in de brievenbus. “Na zo’n lange tijd was een persoonlijk briefje wel wat meer op zijn plaats geweest”, zo verzucht Sven.

Ook op Facebook bleek DHL niet zo servicegericht. Sven had de foto van zijn bestelling op zijn timeline geplaatst, maar werd gevraagd om de post weer te verwijderen. Bij een tweede poging kreeg hij een link toegestuurd van de trackingservice. Wat niet alleen erg zinloos was in dit geval maar ook aan de essentie van het probleem voorbijgaat. En de koppeling bleek ook nog eens niet te werken.

In 2011 was Sven naar eigen zeggen nog aardig sportief en wilde hij zijn energie met behulp van het armbandje – in ons land populair geworden doordat enkele Oranje-spelers het droegen tijdens het WK 2010 – verbeteren. Maar in de tijd dat hij het armbandje níét in bezit had, is de Duitser 6,5 kilo aangekomen…

Overigens is uiteindelijk alles wel goed gekomen tussen Sven en DHL.

Foto van de zending (via Sven's Facebook-pagina).
Foto van de zending (via Sven’s Facebook-pagina).
Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten