Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • De Ecommerce Herfst Quiz 2014

    De Ecommerce Herfst Quiz 2014Alhoewel het komende Ecommercerun-weekend er nog veelbelovend zonnig uitziet, moeten we toch gaan accepteren dat de herfst is begonnen. Dat betekent vaker binnenblijven en lekker met een kop warme thee achter de computer of tablet kruipen. Vandaar dat we voor de eerste keer een Ecommerce Quiz hebben gemaakt. Sommige vragen zijn wat lastiger, terwijl andere juist een eitje zijn. Doe mee en maak kans op een lekkere taart!

    Lees verder

  • De 14 Mooiste Webwinkeliers - editie 2014

    De 14 Mooiste Webwinkeliers - editie 2014De vaste lezers weten dat dit inmiddels een traditie is geworden: elke zomer zetten wij veertien mooie webwinkeliers in het zonnetje. En eerlijk gezegd was het dit jaar helemaal niet zo moeilijk om toffe webwinkeliers met een leuk koppie te vinden, want we kregen veel tips binnen!

    Lees verder

  • Reclamebureau lanceert webwinkel Strontvlag.nl

    Reclamebureau lanceert webwinkel Strontvlag.nlAl sinds mensenheugenis ergeren een boel mensen zich aan drollen op de stoep. Zo ook een aantal medewerkers van een reclamebureau in Amstelveen. Die waren de hondenpoep voor hun deur zó zat, dat ze vlaggetjes ontwierpen met daarop de eenduidige tekst ‘ASO’. Een klinkende boodschap voor in een stinkende boodschap. Er is nu zelfs een heuse webwinkel omheen gelanceerd.

    Lees verder

  • Ook webwinkels vieren 1 april

    Ook webwinkels vieren 1 april1 april is voor sommigen een dag om naar uit te kijken, terwijl anderen juist niet kunnen wachten tot deze dag voorbij is. Voor die eerste categorie hebben wij een overzichtje gemaakt van webwinkels uit binnen- en buitenland die iets leuks hebben gedaan met deze fopdag.

    Lees verder

  • DHL fopt concurrenten met geniale prank

    DHL fopt concurrenten met geniale prankJe kunt natuurlijk duizenden euro's pompen in een saaie, ouderwetse reclamecampagne om zo de consument ervan te overtuigen dat je de beste bent. Maar je kunt óók de concurrenten dit werk laten doen. Hoe precies, dat laat pakketverzender DHL zien in het filmpje 'Trojan Mailing'.

    Lees verder

  • Lush pakt Amazon terug om misbruik merknaam

    Lush pakt Amazon terug om misbruik merknaamLush is boos op Amazon. De fabrikant verkoopt namelijk zelf niks op of via Amazon, maar als je op die site zoekt naar ‘Lush’ kom je een boel cosmetica tegen die níét van Lush zijn. De fabrikant heeft nu de naam van Amazon UK´s baas Christopher North vastgelegd als merknaam en is van plan om daar cosmeticaproducten mee te verkopen.

    Lees verder

  • Sporters en ecommerce

    Sporters en ecommerceIedereen kan een webwinkel runnen. Zo ook dus in de sportwereld. Een sporter kan zo bekend zijn dat ‘ie merchandise met succes kan verkopen. Een webwinkel is dan een logische stap. Maar het kan ook zijn dat sporters na hun carrière besluiten de ecommerce in te duiken omdat ze het een interessant wereldje vinden. Wij hebben daar een aantal mooie voorbeelden van!

    Lees verder

  • Billionaire Bay: eBay voor rijke stinkerds

    Billionaire Bay: eBay voor rijke stinkerdsBillionaire Bay is een webwinkel die overduidelijk een bepaalde doelgroep voor ogen heeft. Alleen de allerrijksten zullen er kunnen shoppen, want er worden onder andere Ferrari’s, dure schilderijen en designerkleding verkocht. En oh, bij aanmelding moet je vooraf eerst minstens 7000 euro betalen.

    Lees verder

  • Zappos reageert ludiek na klacht Kanye West

    Zappos reageert ludiek na klacht Kanye WestKanye West is een van de grootste sterren op dit moment. Als hij dan in een podcast Zappos bekritiseert en hen ervan beschuldigt ‘shit-producten’ te verkopen, kun je als webwinkel misschien niets anders doen dan geschoren worden en stil zitten. Maar Zappos sloeg meesterlijk terug door een heus shit-product te verkopen.

    Lees verder

  • Verkoop jij de Halloween-hit van het jaar?

    Verkoop jij de Halloween-hit van het jaar?Nog even en het is weer eens tijd voor een feestdag. Halloween is in Nederland misschien nog lang niet zo groot als in Amerika, maar het wint nog wel steeds aan populariteit. Mocht je feestartikelen verkopen of een seizoens-webwinkel willen starten, dan biedt Halloween daarvoor de perfecte mogelijkheid! Maar wat kun je zoal verkopen, wat is in dit jaar?

    Lees verder

  • Amazon prijst grappige gebruikersreviews

    Amazon prijst grappige gebruikersreviewsAmazon weet deels veel producten te verkopen, omdat consumenten al vanaf dag één kunnen vertrouwen op de recensies van eerdere klanten. Of nou ja, vertrouwen... Soms zitten er een aantal gebruiksreviews tussen die wellicht niet heel erg nuttig of informatief zijn, maar die wél goed op de lachspieren werken. Dat weet Amazon inmiddels ook, want het wijdde een blogbericht aan deze fraaie recensies.

    Lees verder

  • De 14 mooiste webwinkeliers - editie 2013

    De 14 mooiste webwinkeliers - editie 2013Voor de derde keer organiseren wij op Webwinkel Weblog de Top 14 Mooiste Webwinkeliers. Een ludieke uitverkiezing waarbij we eens kijken naar de vrouwelijke gezichten achter webwinkels. In deze editie kijken we ook terug naar eerdere mooie webwinkeliers en wat er nu van hun online shop terecht is gekomen.

    Lees verder

  • 10 webwinkels 10 jaar geleden

    10 webwinkels 10 jaar geledenWebwinkels zijn constant in beweging. Als het niet is omdat ze moeten inspringen op nieuwe trends als mcommerce of social media, dan is het wel omdat er opeens andere wetten gelden wat betreft design, gebruiksgemak of esthetiek. Wij onderzochten hoe tien Nederlandse webwinkels er tien jaar geleden uitzagen.

    Lees verder

  • Zit er genoeg humor in jouw webwinkel?

    Zit er genoeg humor in jouw webwinkel?Een webwinkelier is vaak vooral bezig met het runnen van zijn bedrijf en het halen van genoeg omzet. Dat is een serieuze business dus daar moet ook serieus aan gewerkt worden. Maar dat wil niet zeggen dat je de humor in je bedrijf maar helemaal moet vermijden. Sterker nog, een beetje humor op bijvoorbeeld je site of in je reclameuitingen kan juist goede dingen doen voor je naamsbekendheid, online aanwezigheid en omzet!

    Lees verder

  • Dansende opa goed voor omzet webwinkel

    Opa model voor webwinkelEen dansende opa uit China heeft bewezen dat een uitgekiende marketingstrategie ook niet altijd alles is. Soms heb je gewoon een beetje humor nodig en wat media die het vervolgens oppikken. Het overkwam een Chinese vrouw, die haar opa in de door haar verkochte dameskleding liet poseren. Haar omzet is sindsdien verviervoudigd.

    Lees verder

  • Internationale artiesten en hun webshops

    Internationale artiesten en hun webshopsAls artiest kun je tegenwoordig nauwelijks leven van de cd-inkomsten alleen. Je moet toeren op de gekste plekken en als je een beetje populair bent kun je een aardige omzet draaien met merchandise. Die natuurlijk in een webwinkel staat te pronken. Wij keken naar hoe de webwinkels van een aantal internationale artiesten eruit zien.

    Lees verder

  • Wat brengt Amazon Nederland?

    Amazon NederlandDe grootste webwinkel ter wereld, Amazon, komt naar Nederland. Later dan verwacht maar blijkbaar nog voor de feestdagen. Wat kan Amazon Nederland eigenlijk brengen? Zijn de langste dagen voor Bol.com geteld? "Nee. Wel zet Amazon de toekomst van de Nederlandse ecommerce op zijn kop."

    Lees verder

  • Hieperdepiep, ecommerce is 18 geworden!

    ecommerce is jarigIn augustus 1994 zou de eerste ecommerce-transactie plaats hebben gevonden en dat betekent dat de ecommerce deze maand achttien jaar is geworden. Maar betekent dat ook dat het volwassen is? Of staat het nog steeds in de kinderschoenen?

    Lees verder

  • De 14 mooiste webwinkeliers - editie 2012

    De 14 mooiste webwinkeliers - editie 2012Vorig jaar organiseerden wij voor het eerst de enige echte Webwinkel Weblog Top 14 Mooiste Webwinkeliers. Dat was een groot succes, al kregen we wel vragen waarom die en die er niet tussen zaten. Daarom komen we dit jaar wéér met de Top 14, alleen nu met nieuwe gezichten.

    Lees verder

  • Wat verkopen webwinkels nou niet?

    wat verkopen webwinkels niet?Regelmatig krijgen we de vraag of een webwinkel in dit, of juist dat, ook een succes zou kunnen worden. Een vraag die we dan standaard met ja beantwoorden. Mits het goed gebeurt, kan namelijk alles! Nou ja, bijna alles dan. Want er blijven nog altijd een aantal zaken die je níét snel in een webwinkel zult tegenkomen…

    Lees verder

  • Waar een klein favicon groot in kan zijn!

    faviconsDe favicon. Haast iedere website heeft er een, maar de verschillen in kwaliteit zijn enorm. En dat is bijzonder, want een goede favicon maakt een groot verschil. Uit  onderzoek blijkt dat een op de tien webwinkeliers nog geen drie minuten per maand bezig is met de favicon!

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl