7 Sleepless Shopping Nights in België

Vanaf morgen 7 Sleepless Shopping Nights in BelgiëHet Belgische keurmerk SafeShops.be lanceert morgen een online aankoopplatform dat zeven dagen lang open is van 7 uur ’s avonds tot 7 uur ’s morgens. Tijdens deze nachten krijgen consumenten allerlei aanbiedingen van de bij SafeShops.be aangesloten webwinkels.

Safeshops.be wil graag België qua online aankoopgedrag boven het Europees gemiddelde krijgen. De 7 Sleepless Shopping Nights moeten het extra duwtje in de goede richting zijn, maar ook een manier om het online shoppen voor de Belgische consument wat toegankelijker te maken.

Alexander De Croo, minister voor Digitale Agenda en Telecom, was bij de lancering en vindt het initiatief lovenswaardig. “Het is mijn doelstelling de volgende jaren groei en banen te realiseren door het stimuleren van de digitale innovatie en ecommerce. De digitale omslag zal heel onze economie vernieuwen. Belangrijk is hierbij de instapdrempel in de nieuwe economie voor de burger te verlagen.”

4 op 10 Belgen kocht nooit online
Uit onderzoeken blijkt dat meer dan 40% van de Belgen nog nooit online iets heeft besteld. Er valt dus nog heel wat te verbeteren aan de ecommerce-situatie bij onze zuiderburen. De 7 Sleepless Shopping Nights moeten deze, en natuurlijk ook de ervaren, consumenten aanzetten tot het ontdekken van de voordelen van online shoppen. “Wij geloven dat de ervaring, als men eenmaal de stap naar online aankopen heeft gezet, voor zich spreekt. Niet omdat er morgen geen fysiek winkelnet meer zal zijn, wel omdat het online shoppen een complementaire beleving is waarmee veel consumenten kennis zullen maken”, aldus Safeshops.be.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten