Volg Webwinkel Weblog

Verslag LogiVert gebruikersdag

logivert gebruikersdagGisteren was het dan eindelijk zover. Het feestje van de 15-jarige webwinkelsoftware-aanbieder LogiVert. En daar werd serieus uitgepakt met verschillende sprekers, partners en natuurlijk veel oude en nieuwe klanten die een eerste indruk kregen te zien van de nieuwste versie van de webwinkelsoftware, die binnenkort officieel wordt gelanceerd.

LogiVert viert in 2013 haar vijftienjarig bestaan en maakt dat extra feestelijk met een eerste blik op de nieuwste versie van haar software die, hoe kan het ook anders, haar meest uitgebreide webwinkelsoftware ooit gaat worden. Versie 6 wordt elk moment officieel gelanceerd en moet vooral ook de middelgrote retailers van ons land kunnen voorzien in hun online danwel multichannel retailbehoefte.

Versie 6 heeft enkele grote updates ondergaan, maar het publiek op de gebruikersdag lijkt vooral blij te zijn met het nieuwe template-systeem. In de oude layouts waren nog veel vaste posities en plaatjes verwerkt, terwijl de nieuwe templates zoveel mogelijk via CSS werken. De opmaak van een LogiVert-webwinkel was al 100% aanpasbaar, maar met de nieuwe templates is dat wel een stukje makkelijker geworden.

Online meets offline bij LogiVert
LogiVert is van oudsher al een speciale speler aangezien deze groot is geworden mede met het verspreiden van de software via de reguliere retail. Inderdaad, cd’tjes met de webwinkelsoftware werden zo’n tien jaar geleden al gewoon verkocht in onder andere computerwinkels. Nog steeds is daar veel van terug te vinden. Onder andere in het publiek dat afkomt op de gebruikersdag van deze aanbieder.

Bij webwinkeliers van softwareaanbieders verwacht je misschien wat zolderkamer-ondernemers en (andere) jonge internetpioniers, maar omdat LogiVert er zelf vrij vroeg bij was, draaien veel klanten ook al weer wat jaartjes mee. Daartussen zitten mensen uit alle leeftijden, en sommigen daarvan zijn ware internetspecialisten geworden. Veel echte handelaren bijvoorbeeld, die gewoonlijk offline goede zaken doen, maar een pakketje hebben aangeschaft om ook online aanwezig te zijn. Soms met omzetten waar je u tegen zegt, veelal ook in de b2b-sector, en soms de gekste niches.

Tussen de gebruikers veel pure ondernemers
Zo spraken we bijvoorbeeld een ondernemer in ergonomische tafels. Zeer specifiek, maar hij kent de branche op zijn duimpje en verkoopt een zeer breed aanbod van artikelen die bijna allemaal b2b worden afgenomen. Inmiddels staan er zelfs enkelen van zijn tafels te koop bij twee vestigingen van IKEA. Goede business!

Een andere ondernemer, een bijna zeventigjarige keramiekhandelaar die officieel al lang met pensioen kan, handelt graag nog even door en vertelde dat hij alleen iDeal accepteert. Hij levert vooral b2b, en hoe groot het bedrijf ook is, bij hem moeten ze gewoon vooruitbetalen. Tja, als je al even bezig bent en een goed product en een loyaal klantenbestand hebt, kan dat blijkbaar. Een gordijnhandelaar vertelde over de stappen die een klant kan doorlopen, om zo een bestelling geheel naar wens te kunnen laten aanpassen. En toen we bij een borrel over die unieke opdrachtjes praatten, vertelde hij dat zijn gordijnen onder andere op de Wallen en bij een bekend biermerk hangen.

Een zekere ‘cowboy’ vertelde over hoe hij startte met de naam van een fabrikant in zijn domeinnaam. Ging reuzegoed! Na een korte tijd kocht hij zelfs voor tonnen per jaar in bij de leverancier! Maar die maakte er uiteindelijk een zaak van en claimde de domeinnaam. Inmiddels doet de ondernemer het - wel inmiddels met een andere naam en helaas toch een stapje terug in omzet - nog altijd zeer goed, zo vertelde hij met een vrolijke twinkeling in de ogen.

Het viel ons op hoe goed het eigenlijk met deze ondernemers gaat en hoe ondernemend de club is. Misschien komen op een gebruikersdag vooral de succesvolle spelers af, maar met zo’n club pure ondernemers is het leuk de verhalen te horen, al zijn de uitspraken soms hard en eerlijk. Want hoe goed het ook gaat, het blijven ondernemers die niet op hun mondje zijn gevallen! De feedback bij presentaties mocht er zijn, en ook in de pauzes of bij de borrel kwamen soms stevige uitspraken langs. Kortom: serieuze ondernemers die weten waar ze het over hebben, en het de meegekomen partners tijdens en na de salespitch waarschijnlijk niet altijd even makkelijk hebben gemaakt.

Naast Webwinkelweblog.nl waren onder andere Sveawebpay, Robin, Roberto Webhosting, Billink, Sisow, Multisafepay, Kadobon Online, Paazl, Sixfish Webdesign, Warps en Kluin Concepts ook als partner aanwezig om de ongeveer honderdvijftig LogiVert-gebruikers eens persoonlijk advies te kunnen bieden.

En wij waren dus ook van de partij. Speciaal voor deze aanbieder die zoveel offline ondernemers kennis heeft laten maken met de online wereld mocht Dirkjan Vis, 100% pure internetondernemer, een offline verhaaltje over de online wereld houden. De presentatie is - uiteraard - niet online beschikbaar, je had erbij moeten zijn...

Vorige artikel
Volgende artikel
Trefwoorden

LogivertWebwinkelsoftwareEvenement


Gerelateerde atikelen
Reageer
comments powered by Disqus

Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl