GivaCard biedt webwinkels eigen klantenkaart

GivaCard, een aanbieder van cadeaukaarten voor online en offline winkels, is hard op zoek naar extra online partners en webwinkels. Recent sloot het een samenwerking met SEOshop waardoor webwinkeliers die daarop aangesloten zijn nu hun eigen kaarten in de webwinkel kunnen introduceren en de aanbieder is alweer hard op zoek naar de volgende partij.

GivaCard is al sinds 2006 actief en heeft een verkoopnetwerk dat meer dan zesduizend verkooppunten (postkantoren, supermarkten, tankstations et cetera) in ons land behelsd. Speciaal voor het mkb heeft dit bedrijf Gift in a BOX ontwikkeld, een cadeaukaarten-concept waarbij GivaCard het systeem, de rapportages, verpakkingen en uiteraard de cadeaukaarten levert.

Het bedrijf levert dus een oplossing waarmee jij je eigen kaart kunt ontwikkelen. Vergelijkbaar met de cadeaukaart van een grote winkelketen bijvoorbeeld. Heb jij veel terugkerende klanten of zouden jouw klanten graag een cadeaupas van jouw webwinkel op hun verjaardagslijstje zetten? Dan is het misschien voor jou ook een goed idee om een eigen klantenkaart in de markt te zetten.

De cadeaukaarten worden geheel in een eigen look en feel opgemaakt en gedrukt en kunnen worden verkocht en verzilverd via bestaande CCV-automaten, kassasystemen of payment service providers. Webwinkeliers die de cadeaukaarten inzetten in hun webwinkel ontvangen maandelijks een rapportage per mail met daarin het aantal en de waarde van de verkochte en verzilverde cadeaukaarten.

‘Twee keer zoveel kans om te verkopen’

“Met cadeaukaarten krijgt u twee keer een klant in uw winkel: degene die de cadeaukaart koopt en degene die hem verzilvert. Dat is twee keer zoveel kans om iets te verkopen”, zo meldt het bedrijf op de website. “De ervaring leert dat klanten met een cadeaukaart zoā€™n 40% meer besteden, ze hebben immers ā€œeen deelā€ cadeau gehad. Door leuke cadeauverpakkingen of andere aanverwante artikelen tegen een meerprijs aan te bieden kunt u inspelen op de wensen van een klant,” zo geeft het bedrijf zelf aan.

Recent is het een samenwerking aangegaan met SEOshop waardoor nu ook die webwinkels de klantenkaart kunnen introduceren. Verder is het al gekoppeld met CCV (inclusief dus de fysieke pinautomaten), Buckaroo en MultiSafepay. Het Gift in a BOX-systeem kost eenmalig 60 euro en daarnaast 25 euro per maand.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten