HeroZebra maakt webwinkel van Instagram-feed

HeroZebra maakt webwinkel van Instagram-feed

HeroZebra is een Nederlandse startup die het mogelijk maakt om van je Instagram-account moeiteloos een ecommerce-website te maken. Door op Instagram een foto te uploaden en het een beschrijving mee te geven kun je gemakkelijk producten online verkopen.

HeroZebra is een project van Ammar Ceker, die als UX-designer werkt bij een grote reissite. Hij heeft hiermee zeker niet het wiel uitgevonden, want er zijn al langer soortgelijke initiatieven waarmee het mogelijk is om met Instagram-content een webwinkel te vullen. Zo biedt bijvoorbeeld Olapic een dergelijke oplossing en zorgt ook Curalate ervoor dat Instagram ‘shoppable’ wordt.

In enkele stappen webshop vol producten
Maar het leuke aan HeroZebra is wel dat het uit Nederland komt. En het idee is heel simpel. Je plaatst een foto van het product dat je wil verkopen op je Instagram-account, zet er wat productdetails zoals de prijs bij, voorziet de post van een hashtag die je productcategorie omschrijft en tadaa: het product staat nu op je bijbehorende ecommerce-website.

HeroZebra heeft koppelingen met PayPal en Stripe om betalingen aan te nemen en het bedrijf biedt diverse themes aan voor de webwinkel. De dienst is nu nog in beta, maar geĆÆnteresseerden kunnen hun e-mailadres achterlaten voor beta-toegang.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten