Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
Fijne feestdagen

  • Personal shopper Your Style Lab gelanceerd

    Personal shopper Your Style Lab georganiseerdOver precies een week is Nederland een online platform van professionele imago-stylisten en personal shoppers rijker. Your Style Lab opent dan namelijk haar deuren. Met als doel om het inschakelen van een personal shopper niet alleen maar toegankelijk te maken voor de ‘rich and famous’.

    Lees verder

  • Originele jastas gaat de hele wereld over

    Originele jastas gaat de hele wereld overWat is nu het recept van een succesvolle webwinkel? Een goede niche helpt. Een écht uniek product ook en als je het wereldwijd kunt vermarkten kan dat ook zeker helpen. Tel daarbij op dat je er video’s van kunt maken die viral gaan op YouTube en je begrijpt dat iemand als John Power van Jaktogo goud in handen heeft. Of op zijn minst een potentieel in de miljoenen!

    Lees verder

  • Eigenaresse van zes webwinkels zit niet stil

    Eigenaresse van zes webwinkels zit niet stilTonnie Roosloot mag dan al 59 jaar oud zijn, dat weerhoudt haar er niet van om zes webwinkels te runnen. Wij zagen haar introductie op het Webwinkel Forum en waren gelijk gefascineerd. Gelukkig wilde ze wel meewerken aan een interview en kregen we een kijkje in haar bestaan als webwinkelier!

    Lees verder

  • Undscvrd slaat nieuwe weg in met champagne-man

    Undscvrd slaat nieuwe weg in met champagne-manIn een tijd als deze een webwinkel voor herentassen beginnen is geen makkelijke opgave. Toch koos Raymond Joore ervoor om zich in te kopen bij Undscvrd.com, dé online speciaalzaak voor rug-, weekend-, werk-, en andere herentassen. Wij vroegen hem waarom juist deze webshop en natuurlijk ook wat hij ermee wil bereiken!

    Lees verder

  • Macintosh: Menselijk contact zal verschil maken

    Macintosh, menselijk contact maakt verschil bij aankoop schoenenGrote online schoenenwinkels hebben de markt op zijn kop gezet en schoenen worden dan ook steeds vaker online gekocht. Toch is dit nog altijd maar zo’n vijftien procent. Online wordt wel steeds belangrijker als kanaal, maar kan nooit het menselijk contact overnemen, aldus Frank de Moor, CEO van de Macintosh Retail Group op radiozender BNR.

    Lees verder

  • 'Ik zoek webwinkeliers die willen delen!'

    'Ik zoek webwinkeliers die willen delen!'Ze had al een businessclub en een succesvol eigen bedrijf, maar toch besloot Marijke Krabbenbos dat het tijd werd voor een eigen webwinkel, die ze zo’n anderhalf jaar geleden opzette. Wij waren benieuwd wat iemand die al zo druk en succesvol is, aanzet om bij ruim honderd mensen geld te lenen voor een nieuwe onderneming, en gingen met Marijke in gesprek.

    Lees verder

  • Fashionopleiding integreert ecommerce in studie

    Fashionopleiding integreert ecommerce in studieKleding wordt steeds vaker online gekocht en dus focust ook TMO, de hogeschool voor mode-management, zich steeds meer op het internet. Dat gaat zelfs zover, dat alle studenten een heuse eigen webwinkel bouwen! Wij spraken met de docent ecommerce over de ervaringen.

    Lees verder

  • TennisPlanet is tevreden pure player

    TennisPlanet is tevreden pure playerJe stenen winkels sluiten en een jaar later dankzij de online shops toch een gelijke omzet draaien. Het lukte TennisPlanet, een website waar je allerlei tennisartikelen kunt kopen. Het roer moest radicaal omgegooid worden, maar dat heeft de webwinkel geen windeieren gelegd. We interviewden COO James Groenemans.

    Lees verder

  • 'Leuke sieraden, van Lulu zeker?'

    sieraden van luluJudith Valentijn is een bezige bij op het internet. Zo is ze niet alleen hoofdredactrice van een vrouwenblog, ook heeft ze haar eigen tekstbureau én sinds kort haar eigen webwinkel: Sieraden van Lulu. Toen we haar wat vragen stelden, werd al snel duidelijk dat ze deze webwinkel niet in een middag heeft gebouwd. ‘Lezen, lezen, lezen’ vormde deels haar voorbereiding. We interviewden deze goed voorbereide dame.

    Lees verder

  • Oud-webwinkelier neemt fulfilmentbedrijf over

    Oud-webwinkelier neemt fulfilmentbedrijf overAlpak Shopservices uit Lopik is al 25 jaar een begrip op het gebied van fulfilment, maar sinds september 2012 op papier wel met een nieuwe directie en ongeveer een jaar met een nieuwe koers. Naar eigen zeggen biedt die de meest complete en ervaren fulfilment-oplossing die er in Nederland te krijgen is. Voor ons reden om met de kersverse directeur eens om tafel te gaan zitten hoe dit zo is ontstaan.

    Lees verder

  • 'Komend jaar door de 1 miljard online omzet'

    Stel je verkoopt het komende jaar voor meer dan een miljard euro aan voedsel, online. Dus via een webomgeving. Een gewone website of webshop kun je zoiets tenslotte niet meer noemen. Hoe ziet dan je logistiek eruit? Hoe denk je over veiligheid, en hoe ga je met zo’n omzet om als je marge daarop misschien nog geen drie procent is?

    Lees verder

  • "In 2013 wil ik m-commerce begrijpen"

    In 2013 gaat er veel gebeuren maar één ding is zeker. Mobiel gaat (weer) een grote rol spelen. Wij spraken met Michel Willems over de stand van zaken, de toekomst, en de gevolgen die de ontwikkelingen van het mobiele ecommerce-kanaal kunnen hebben op zijn eigen onderneming.

    Lees verder

  • 'Gelukkig hebben wij PostNL!'

    Nic. Oud: 'Gelukkig hebben wij PostNL!'De logistiek tussen jouw webwinkel en je klant is bijzonder belangrijk. Zeker met de marges die online soms gehanteerd worden, is het van belang dat er niets misgaat. Wij interviewden Coert Knijnenberg van Nic. Oud om te vragen hoe dat nu gebeurt, hoe betrouwbaar PostNL is, en waar we heengaan op het gebied van (webwinkel)logistiek.

    Lees verder

  • Fonq.nl: 'We gaan naar de dertig miljoen'

    Fonq.nl: Inmiddels al anderhalf jaar onder de enorme paraplu van RFS Holland Holding, waar ook Wehkamp onder valt, weet fonq.nl nog altijd zelfstandig door te innoveren en op eigen kracht het bedrijf tientallen procenten per jaar te laten groeien. Wij spraken CEO Patrick Kerssemakers over de huidige gang van zaken.

    Lees verder

  • 'Alsof zakelijke webshops niet bestaan'

    'Alsof zakelijke webshops niet bestaan'Maandagmiddag ontvingen wij het persbericht “Eigen keurmerk voor zakelijk internet: Online-B2B” in onze inbox. We reageerden in eerste instantie vrij kritisch maar na een serieus gesprek met de woordvoerder zijn wij om. Het is hoog tijd voor deze organisatie en dus voor het volgende interview.

    Lees verder

  • 'Pop-up store was hele ervaring'

    ‘Pop-up store was hele ervaring’ In wat volgens leveranciers het slechtste seizoen was, startten Sanne Noorman en Willem Prins een schoenenwinkel online. Fulltime en dus zonder ander inkomen werkt het duo nu bijna een half jaar aan hun internetbedrijf, waarmee ze overigens ook al ervaring in de winkelstraat hebben opgedaan. Hoe hebben zij het eerste halfjaar aangepakt?

    Lees verder

  • 'Een wenskaart is een emotieproduct'

    ‘Een wenskaart is een emotieproduct’ Snelwenskaart.nl begeeft zich al vanaf de start in een lastige ecommerce-branche waarin al twee grote partijen de dienst uitmaken. Toch maakte dat uiteindelijk niks uit voor het succes van deze kaartenwebwinkel, die sinds oktober 2010 live is en onderdeel is van uitgever Artige BV. We interviewden projectleider Robert Aaftink.

    Lees verder

  • 'AZ-fan wil ook Barca-shirt bestellen'

    Interview met Danny Caelen van voetbalfanwinkel.nlWij interviewen met regelmaat webwinkeliers en ecommerce-specialisten. Deze keer Danny Caelen, die werkzaam is bij Voetbalfanwinkel.nl. De shop bestond net tien maanden, of ‘t was al genomineerd voor de Thuiswinkel XS Awards. Helaas niet gewonnen, maar niet getreurd, ze gaan gewoon verder. Via de weg der geleidelijkheid. Want: “Hoe sneller aan de top hoe groter de kans er is dat je ervan af valt.”

    Lees verder

  • 'Feestartikelen-webshops zijn er al genoeg'

    stuiterballenWouterjan Stikkel is met zijn webwinkel voor stuiterballen leuk aan de weg aan het timmeren. Sinds een halfjaar is hij vrijwel dagelijks te vinden op verschillende fora en ook op social media is steeds meer van deze ondernemer terug te vinden. Al met al genoeg reden om deze jonge ondernemer eens te interviewen en antwoord te krijgen op die ene prangende vraag: wáárom stuiterballen?

    Lees verder

  • 'In de toekomst wil ik ook een stenen winkel'

    Wij interviewen met regelmaat webwinkeliers en ecommerce specialisten. Dit keer voelden we Peter Pastoor aan de tand. Hij is een graag geziene gast op het Webwinkel Forum en runt samen met zijn vriendin De Amerikaanse Winkel, waar men online eten en drinken kan bestellen die je normaal alleen in Amerika vindt.

    Lees verder

  • 'Ik ben op zoek naar Nederlandse namen'

    Wij interviewen met regelmaat webwinkeliers en ecommerce specialisten. Deze keer interviewen wij schrijver Brent Knowles. Hij viel ons op omdat hij een van zijn korte verhalen gratis aanbood op Amazon. We klommen in de pen en mailde met de voormalige game designer van Bioware, die nu actief is als consultant bij de sociale aandelenmarkt Empire Avenue.

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl