Je m’appelle: ‘Wij maken van elke bestelling een feestje’

Je m’appelle: ‘Wij maken van elke bestelling een feestje’

Via de Thuiswinkel Awards hoorden we van Boutique Je m’appelle, een eigentijdse webshop met een Frans tintje. Nu zijn er natuurlijk meerdere online kledingmerken die een vergelijkbaar assortiment hebben, maar deze shops hebben niet standaard een ‘3 halen 1 betalen’ actie. Wij werden erg nieuwsgierig naar deze bijzondere werkwijze en gingen in gesprek met mede-eigenaar Maurice Bussel.

Je m’appelle is opgericht in september 2013 en krap een aantal maanden later won de online shop de Thuiswinkel Award 2014 in de categorie damesmode. “Je m’appelle doet het net even anders dan de gemiddelde webwinkelier. We hebben bijvoorbeeld al na één seizoen de retail-schakel ertussenuit gehaald. De marge die normaalgesproken voor de detailhandel is, geven wij terug aan de consument. Hierdoor kunnen we concurreren met grote ketens als H&M, maar dan met een betere kwaliteit.”

De voorwaarde is wel dat de klant meteen drie artikelen koopt. “Natuurlijk kun je ook gewoon één of twee items bestellen, maar verreweg de meeste klanten maken gebruik van deze deal. Om het aanbod ook voor vaste klanten vernieuwend te houden, brengen we elke twee weken een nieuwe collectie uit. We zijn maar met z’n vieren en de tijdspanne is kort, dus het is snoeihard werken. Maar we willen onderscheidend zijn én blijven.”

De online kloof dichten
Ook de persoonlijke aanpak is een belangrijke pijler. “Als je ons mailt, krijg je binnen een uur een reactie. En wanneer het pakketje wordt verzonden, krijg je een mailtje met een filmpje waarin Jean-Jacques vanuit Parijs de bestelling persoonlijk komt afleveren in z’n Deux Chevaux. Natuurlijk staat de volgende dag gewoon de DHL-bezorger aan de deur, maar het gaat allemaal om de beleving die je biedt.”

Sowieso besteedt Je m’appelle veel tijd aan het opbouwen van het imago. “We hebben laaggeprijsde artikelen, maar bieden wél kwaliteit. We wilden dus een dure naam die exclusiviteit uitstraalt. Imagobuilding doen we voornamelijk via Facebook. En nu adverteren voor iedereen mogelijk wordt, hopen we ook via Instagram een groter bereik te krijgen. Van vergelijkingssites maken we weinig gebruik. Je m’appelle is niet te vergelijken zeg ik altijd, we varen compleet onze eigen koers. Veel retailers zijn te bang en doen bijvoorbeeld erg moeilijk over zaken als gratis omruilen en retourneren, maar ik investeer hier liever in dan dat ik een bestelling mis.”

De hete adem van de concurrent
De uitdaging van Je m’appelle ligt voornamelijk in het verhogen van de cutoff-tijd. “Die ligt nu op 20.00 uur, maar we zijn druk bezig om deze te verhogen naar 00.00 uur. We moeten ook wel, want we voelen continu de hete adem van andere fashionretailers in onze nek. Ook onderzoeken we de mogelijkheden van same day delivery. Al vraag ik me af of dat een succes gaat worden. Onze artikelen zijn laaggeprijsd en de marges zijn gering, de kosten zouden we dan toch bij de klant moeten verhalen.”

Ondanks dat de Nederlandse markt volgens Maurice groot genoeg is, wil het bedrijf op termijn ook naar België en Duitsland. “Ons magazijn hebben we gevestigd op een strategische plek bij de Duitse grens en op de route van DHL, dus daar zal het niet aan liggen. Het is meer de vraag of onze teksten, die altijd een knipoog hebben naar het Frans, ook in het buitenland in de smaak vallen. Ambities om de grootste te worden hebben we niet. Het gaat ons namelijk niet om de aantallen, maar om de beleving. We willen het leukste merk van Nederland worden.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten