Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Vergelijk.nl: 'We maken winkelen nog leuker'

    vergelijk.nl: we maken winkelen nog leuker‘Kan ik de wasmachine die ik wil bestellen ook eerst in het echt zien?’, ‘Ik heb een nieuw matras nodig, maar welke ligt het allerlekkerst? Vergelijk.nl beantwoordt tegenwoordig de meest uiteenlopende vragen via de mail, telefoon, chat en WhatsApp. Natuurlijk deed de website altijd al zijn best alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, maar de spiksplinternieuwe blijmakers moeten daar nog een extra schepje bovenop doen. Wat is dat precies, een blijmaker en waarom zijn ze nodig? Wij zochten het uit.

    Lees verder

  • Axivate Capital koopt The Feedback Company

    Axivate Capital koopt The Feedback Company Axivate Capital heeft 51% van de aandelen in The Feedback Company gekocht. De investeringsmaatschappij lijkt hiermee steeds serieuzer een investeerder in ecommerce-bedrijven te worden, aangezien ze ook aandelen bezitten van Neckermann, YourTablet, en Emerce.

    Lees verder

  • Het nummer van Coolblue

    het nummer van CoolblueOf in Nederland iedereen al gehoord heeft van Coolblue weten we niet, maar in ons wereldje van ecommerce kunnen we wel stellen dat het bedrijf bij de grootmachten hoort. Bij de spelers waar je een beetje tegenop kijkt. Een beetje jaloers op bent. Tenminste, totdat ze je op een dag opeens als een nummer gaan behandelen, zoals vandaag.

    Lees verder

  • FOX Sports faalt… nog steeds

    FOX Sports faalt… nog steedsEen maand terug hadden we een niet al te positieve ervaring met FOX Sports, toen de voetbalzender de mist in ging met niet werkende streams tijdens de spannende ontknopingen en kampioenswedstrijden in de Eredivisie. Daarna zette de klantenservice zichzelf behoorlijk buitenspel met hun slechte communicatie. Nu, een dikke maand later, zijn we nog steeds niks opgeschoten.

    Lees verder

  • FOX Sports faalt op belangrijk moment

    FOX Sports faalt op belangrijk momentDat je met geld geen geluk maar ook geen online succes kunt kopen werd afgelopen weekend nog eens door FOX Sports bewezen. Ajax kon dit weekend tegen ADO kampioen worden als Feyenoord punten liet liggen tegen PSV, een duel om de tweede plek. De twee wedstrijden verleidden veel mensen tot het kijken via de FOX Sports-stream maar ze misten uiteindelijk het grootste deel van beide westrijden. Hoe zou een webwinkelier dit hebben aangepakt?

    Lees verder

  • Robin krijgt 1 miljoen investering van Batman

    Robin krijgt $1 miljoen investering van BatmanRobin heeft één miljoen dollar aan investeringsgeld opgehaald in een tweede financieringsronde. De investering is afkomstig van - what's in a name - Batman BV, het nieuwe investeringsbedrijf van Orbys Ventures en Jan-Willem Tusveld. De investering is bedoeld als groeigeld om de internationale marketingactiviteiten op te schalen en de product-roadmap versneld te realiseren.

    Lees verder

  • Waarom de kersttijd belangrijker is dan je denkt

    Waarom de kersttijd belangrijker is dan je denktDe naderende kerstperiode is een uitgelezen mogelijkheid om nieuwe klanten aan te trekken, oude klanten terug te halen, vaste klanten te verwennen en extra omzet te halen zo aan het eind van het jaar. Maar deze periode is nog belangrijker dan je denkt. De indruk die je tijdens de feestdagen achterlaat, daar kun je nog maanden op teren. Of spijt van hebben…

    Lees verder

  • Robin maakt reactietijd webwinkels inzichtelijk

    Robin maakt reactietijd webwinkels inzichtelijkHet is belangrijk dat je klanten die vragen of klachten hebben goed kunt helpen. Maar het is ook belangrijk dat je ze op tíjd kunt helpen. Want waar het in een stenen winkel gebruikelijk is om meteen geholpen te worden, daar is dat online vaak niet aan de orde. Robin maakt het nu mogelijk om je reactie- en openingstijden van de klantenservice inzichtelijk te maken voor klanten.

    Lees verder

  • Het gaat online helemaal mis bij Media Markt

    Het gaat online helemaal mis bij Media MarktOoit was het de Media Markt die in Nederland de elektronica-markt openbrak met duidelijke prijsstellingen, bereikbare winkels en een groot assortiment. Online bleef de mediagigant echter achter, en nog altijd heeft de speler moeite met inzien dat de consument online meer verwacht dan alleen een lage prijs. Gaat dit bord voor de kop uiteindelijk de Media Markt echt de kop kosten?

    Lees verder

  • Retourbeleid Media Markt: ik ben toch niet gek?

    Retourbeleid MediaMarkt: ik ben toch niet gek?Veel webwinkels hanteren met hun retourbeleid de regel dat hygiëne-producten niet teruggestuurd mogen worden. Wettelijk hebben ze geen poot om op te staan, maar desondanks is dit besluit schering en inslag bij webwinkels. Zo ook bij Media Markt, dat het niet toestond dat een klant zijn éénmalig geteste hoofdtelefoon terugstuurde.

    Lees verder

  • Nieuwe Vergelijk.nl Award beloont goede service

    Nieuwe Vergelijk.nl Award beloont goede serviceVergelijk.nl heeft een nieuwe award in het leven geroepen. Met de Vergelijk.nl Award wil het de winkelprestatiescores van aangesloten webwinkels belonen. De award hoort bij de recent geïntroduceerde winkelprestatiescore op de vergelijkingssite. Hiermee worden webwinkels niet langer alleen op hun prijzen, levertijd en reviews beoordeeld, maar ook op hun service.

    Lees verder

  • Ervaringen HelloFresh? Negatief!

    onze ervaringen HelloFreshBaal jij er ook altijd van als je uit je werk komt en nog snel even langs de supermarkt moet omdat je niets in huis hebt? En dat je elke avond weer moeite hebt om te bedenken wat je deze avond nu weer gaat eten? HelloFresh herkent deze ervaringen en helpt jou met met de bezorging van verse ingrediënten aan de deur. Klinkt geweldig, dat leek het ook, tot het bij een redactielid van dit blog toch flink misging.

    Lees verder

  • Kudo's voor Dixons na misbruikte kortingsactie

    Kudo's voor Dixons na misbruikte kortingsactieDixons had, zo dachten ze, een leuke actie waarbij klanten producten via hun webwinkel konden bestellen met 5 euro korting. Alleen waren ze blijkbaar vergeten een minimaal bestelbedrag in te voeren, want al snel gingen een stel Tweakers ervandoor met gratis bestelde pakken printpapier, muismatten, cd-markers en andere goedkope producten. Dixons pakte het gelukkig uiterst sportief op.

    Lees verder

  • Doven en blinden boos op webwinkels

    Doven en blinden boos op webwinkelsNu steeds meer commercie online plaatsvindt, ontstaan er ook steeds meer klachten van dove, slechthorende, blinde en slechtziende mensen. In Nederland zijn een aantal organisaties het niet eens met de versoepeling van webrichtlijnen, terwijl er in Amerika heuse rechtszaken plaatsvinden.

    Lees verder

  • Coolblue: 'Wij doen niet zo moeilijk'

    Coolblue: "Wij doen niet zo moeilijk"Als je denkt aan een webwinkel die bezig is met klantenservice, waar denk je dan aan? Wij dachten aan Coolblue en wilden dus deze maand van de klantenservice niet voorbij laten gaan zonder een interview met Nick Lenten,  Directeur Tevreden Klanten van Coolblue, over zijn keuzes en gedachtes op het gebied van klantencontact!

    Lees verder

  • 'Voor groene gezichtjes gaan wij heel ver'

    FizzDizzKlantenservice alleen iets voor de grote jongens? Zeker niet! Webwinkel Fizzdizz.com toont goed aan hoe belangrijk klantenservice voor een kleine speler kan zijn en hoe ver je hierin eigenlijk kunt gaan. Zowel voor- als achteraf zijn zij volledig gefocust op alleen maar tevreden klanten.

    Lees verder

  • Wat doen webwinkels met klachten?

    Wat doen webwinkels met reviewsites en klachten?Webwinkeliers hebben niet op alles wat er online gebeurt rondom hun webshop directe invloed. Zo kunnen consumenten vertellen wat ze willen op externe reviewsites, forums of klachtensites. Maar jij als webwinkelier kunt, nee móét daar uiteraard wel op inspringen. Hoe sneller en beter jij de klachten afhandelt, hoe beter je imago.

    Lees verder

  • De kleinste Twinkle100-shops en klantenservice

    De kleinste Twinkle100-shops en klantenserviceEen beginnende webwinkelier staat wellicht niet stil bij de klantenservice. Toch is dit een onmiskenbaar belangrijk onderdeel van je business, of je nou aan vijf man verkoopt of vijfhonderdduizend. Grote webwinkels als Wehkamp en Bol.com hebben meerdere mensen fulltime op de klantenservice zitten, maar wat doen webwinkels die het 'maar' met enkele miljoenen moeten doen?

    Lees verder

  • De maand van de klantenservice

    maand van de klantenserviceBij de lancering van ons nieuwste ontwerp verklapten we al dat we wat veranderingen gaan doorvoeren in dit nieuwe jaar. De themamaanden zijn daar een onderdeel van. Zo staat januari de gehele maand in het teken van  klantenservice!

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl