Ervaringen HelloFresh? Negatief!

Ervaringen HelloFresh? Negatief!

Baal jij er ook altijd van als je uit je werk komt en nog snel even langs de supermarkt moet omdat je niets in huis hebt? En dat je elke avond weer moeite hebt om te bedenken wat je deze avond nu weer gaat eten? HelloFresh herkent deze ervaringen en helpt jou met met de bezorging van verse ingrediënten aan de deur. Klinkt geweldig, dat leek het ook, tot het bij een redactielid van dit blog toch flink misging.

Via HelloFresh kun je recepten inclusief ingrediënten kopen die je thuis binnen een half uurtje zelf kan bereiden. Het werkt aan de hand van een abonnement dus je zit wel gelijk ergens aan vast maar als je elke week moeite hebt met het bedenken van gezonde gerechten is het best een leuk concept. Helaas heb ik (Dirkjan) geen goede ervaringen aan HelloFresh overgehouden.

Bezorging minder prettig ervaren

Over de kwaliteit van de producten kan ik kort zijn, die was goed. De bezorging is helaas nog vrij onflexibel. Zo bezorgt HelloFresh maar op een dag in de week – dan moet je dus net die avond wel week in week uit thuis zijn – en ook nog eens in een idioot lange tijdspanne tussen half zes, ben ik meestal nog niet uit mijn werk, en half elf ’s avonds. Ik zie je denken… Half elf? Ja inderdaad. In drie weken heb ik drie verschillende bezorgers gezien, dus goede kans dat je ’s avonds laat een vreemde aan de deur krijgt.

Mocht jij nog niet thuis zijn om half zes of na negen uur je deur niet meer opendoen, kun je gelukkig wel een alternatief bezorgadres noemen. Helaas werd daar bij mij niet zo serieus naar gekeken. Ik had de buren opgegeven die vanwege kleine kinderen momenteel vrijwel altijd thuis zijn rond half zes, maar toch werd er bij een ander huis bezorgd. Bij een huis waar de mensen ’s avonds vaak weg zijn en die in het bezit zijn van twee katten. Als je dan de volgende ochtend je doosje ophaalt zijn je verse vleesproducten dus al lekker opgewarmd. De katten zijn er in mijn geval gelukkig afgebleven maar of dat een volgende keer weer zo zal zijn? Ik heb de opmerking twee keer neergelegd bij HelloFresh, maar krijg alleen een ‘Tsja’ als reactie.

Abonnee-denken

Die bezorging kun je mee dealen of niet maar wat mij persoonlijk echt stoort aan HelloFresh is dat abonnee-denken. Zo kun je het abonnement niet pauzeren of stopzetten (via je account). Je kunt wel weken overslaan (bij vakantie bijvoorbeeld) maar niet voor onbepaalde tijd. Ze komen dus weer een keer aan je deur. En jawel daar houden ze je aan. Zo dacht ik een doosje te kunnen laten bezorgen op Moederdag. Mijn moeder vond het concept erg leuk vond maar ging vervolgens op vakantie en wilde het dus voor onbepaalde tijd stopzetten. Kon niet.

Wat dan te doen? Ze besloot het maar op te zeggen. Mocht ook niet! Ze had nog maar een doosje afgenomen en een abonnement cadeau gekregen. De pauzeringen die ze deed werden verwijderd en ze kreeg gewoon weer een doos maar dit keer met rekening van 39 euro. Lekker Moederdag-cadeautje dus!

Eigenlijk vond ik dit dus echt niet kunnen dus ik heb contact opgenomen met de klantenservice en het verhaal uitgelegd. Ik wilde zelf gerust nog wel een doosje afnemen maar of ze in ieder geval een gebaar wilde maken naar mijn moeder die hier echt niet zelf voor gekozen had. Helaas vertelt Marnix de klantenservicemedewerker van HelloFresh. “Ze moet een tweede doosje afnemen, dat staat zo in onze voorwaarden.”

Ehh… wacht..?
Ohoh…..

….Algemene….. Voorwaarden…? Nee toch?

Voorwaarden van Jamba?

Je begrijpt het. Ik heb beide accounts telefonisch nog opgezegd en gevraagd of ik hiermee gelijk klaar was met HelloFresh. Je weet het tenslotte nooit. Want die algemene voorwaarden heb ik nooit gelezen (leest iemand die ooit?) En even voor jullie beeldvorming: De investeerders van HelloFresh bestaan uit de oprichters van Jamba. Herinner je de Crazy Frog nog? Die kikker-ringtones die je nichtje van twaalf kocht voor haar mobiele telefoon en haar ouders vervolgens tientallen euro’s aan abonnementskosten heeft gekost omdat je ze niet of nauwelijks kon opzeggen?

Dat is lang geleden en ik dacht via Zalando of Home24, waar de investeerders ook achter zitten, dat deze club internet en klantenservice inmiddels belangrijker vond dan de zelf opgerichte regeltjes, maar dat blijkt dus niet (altijd) het geval.

Bye bye HelloFresh…

Als ik het goed begrijp ben ik er vanaf heden van verlost en ik raad je aan voor je eraan begint, goed de algemene voorwaarden even door te lezen!

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten