Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Coolblue zoekt pakketknuffelaar…?!

    Coolblue zoekt pakketknuffelaar…?!Coolblue had al de Praatjesmaker, de Mondhoekmarketeer en zelfs de Pieter Manager. Nu zijn ze op zoek naar een Pakketknuffelaar. Een wat? Een knuffelaar van pakketjes. Om de bestellingen die binnenkomen bij de webwinkel net wat extra aandacht en liefde te geven voor de klant.

    Lees verder

  • Afhaalnetwerk De Buren geïntegreerd in Paazl

    Afhaalnetwerk De Buren geïntegreerd in PaazlHet afhaalnetwerk van De Buren is sinds vandaag ook in het platform van Paazl geïntegreerd. Klanten van webwinkeliers die met deze leverancier van logistieke software werken kunnen nu dus ook hun bestellingen afhalen in de onbemande kluisjes van De  Buren die verspreid staan over Nederland.

    Lees verder

  • De nieuwe Nederlandse bezorgdiensten

    De nieuwe Nederlandse bezorgdienstenOns land kent natuurlijk de gerenommeerde bezorgdiensten als PostNL, DHL, UPS, Fedex, DPD en GLS, maar er zijn ook een boel startups en lokale spelers die hard aan de weg timmeren. Ken jij bijvoorbeeld Pick This Up al? Of Red Je Pakketje?

    Lees verder

  • Waar blijft Nederlandse 1-uur-bezorgdienst?

    Waar blijft Nederlandse 1-uur-bezorgdienst?Nu gratis verzending en 'de volgende dag in huis' gemeengoed zijn geworden, wordt er steeds meer ingezet op nóg snellere verzending. Orders die binnen een uur bij de klant thuis kunnen worden bezorgd. In Amerika, Engeland en zelfs Zweden zijn ze aan het experimenteren. Waarom wordt dit niet veelvuldig in het kleine, goed bereikbare Nederland gedaan?

    Lees verder

  • Live-tracking pakketpost: gimmick of toevoeging?

    Live-tracking pakketpost: gimmick of toevoeging?Tegenwoordig is het mogelijk om de verzending van je pakket in real-time te volgen. Op een plattegrond zie je dan precies waar de koerier met jouw pakketje is. De techniek, op basis van gps, was er al langer, maar de vraag is nu meer: is het een leuke gimmick, voegt het daadwerkelijk iets toe of kleven er alleen maar nadelen aan?

    Lees verder

  • Download gratis whitepaper over retouren

    Download gratis whitepaper over retourenHet retourproces is zowel een bedreiging, een uitdaging als een mogelijke USP voor webwinkeliers. Door de een verguisd, door de ander handig ingezet als klantentrekker. Na een positief verlopen retourproces doet in ieder geval 95% van de online shoppers daar opnieuw een aankoop. Tips, trucs en best practices op retourgebied zijn dan ook zeer welkom.

    Lees verder

  • 3 trends in de wereld van verpakkingen

    Innovaties gaan rol spelen in retailverpakkingenVerpakkingen spelen een belangrijke rol in de ecommerce-industrie. Toch is er nog te weinig aandacht voor dit onderdeel, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid of innovatie. Maar daar moet en gaat verandering inkomen, zo denkt de Expertgroep Verpakken die tijdens de Webwinkel Vakdagen haar handboek hierover presenteert.

    Lees verder

  • Shoppagina biedt verpakkingsmateriaal per stuk

    Shoppagina biedt verpakkingsmateriaal per stukJe bent beginnend webwinkelier en je verstuurt een paar pakketjes per maand. Heel vervelend als je dan toch elke keer tientallen dozen tegelijk moet bestellen of de hoofdprijs betaalt voor een los doosje bij Staples of het postkantoor. Shoppagina verzon daarom een oplossing voor haar klanten.

    Lees verder

  • Logistiek als marketinginstrument

    Logistiek als marketinginstrumentAls webwinkel werk je elke dag aan je imago. Het is opgebouwd uit allerlei elementen. Niet alleen je logo, je Twitter-feed of je klantenservice, maar alle onderdelen binnen je bedrijf hebben invloed op het bouwen van een merk en loyaliteit. Zo ook de logistiek. Juist tijdens de feestdagen is het belangrijk hier extra alert op te zijn! Zorg jij voor de ideale beleving voor en na de levering?

    Lees verder

  • Paazl koppelt ecommerce aan fietskoeriers

    Paazl koppelt ecommerce aan fietskoeriersPaazl heeft de fietskoeriers van De Versnelling aan haar platform gekoppeld. Dankzij deze samenwerking kunnen webwinkeliers bestellingen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag binnen een paar uur door een fietskoerier laten afleveren bij de klant. Damesmodemerk Fab is de eerste die met de pilot start. Hierdoor hebben Amsterdamse klanten voor €4,95 hun bestelling in minder dan drie uur in huis.

    Lees verder

  • 150.000e bezorging voor bezorgservice HubHub

    150.000e bezorging voor bezorgservice HubHubHubHub, de service waarbij consumenten zelf de bestelde producten niet ophalen maar het bedrijf deze taak op zich neemt, heeft een mijlpaal bereikt. Het bedrijf van de gebroeders Feilzer heeft in een kleine vijf jaar na oprichting haar 150.000 bezorging uitgevoerd. Het ging hier om een Italiaanse designbank die op de derde etage van een Amsterdams appartement bezorgd moest worden.

    Lees verder

  • SendCloud breidt service uit met DHL Parcel

    SendCloud breidt service uit met partner DHLSendCloud heeft DHL als nieuwe vervoerder toegevoegd aan zijn systeem. Klanten hoeven dus niet langer voor PostNL te kiezen om hun pakketten te verzenden. Met het online systeem van SendCloud kunnen pakketten eenvoudig, snel en voordelig verzendklaar worden gemaakt. 

    Lees verder

  • Nic. Oud gooit roer om; focus op targeting

    Nic. Oud gooit roer; focus op targetingNic. Oud Direct Mail BV heeft een lichte koerswijziging aangekondigd. Het gaat zich nu ook meer richten op target marketing, oftewel het gebruiken van waardevolle data in offline communicatie om zo klanten een aanbieding op maat te kunnen geven. De herpositionering in de markt door Nic. Oud gaat gelijk gepaard met een nieuwe huisstijl en website.

    Lees verder

  • DPD start pakkettenversturen.nl

    DPD start pakkettenversturen.nlVanaf vandaag kan men via Pakkettenversturen.nl pakketten versturen met DPD Pakketservice. De  nieuwe service is gericht op consumenten en kleinzakelijke gebruikers. Door de koppeling aan het internationale DPD ParcelShop netwerk breidt DPD de verzendoplossingen voor niet-geregistreerde klanten uit. Pakketten worden verzonden vanuit een DPD ParcelShop naar een (thuis)adres in Nederland of elders in Europa.

    Lees verder

  • Weg met de kale doos!

    Weg met de kale doos!Vraag tien webwinkeliers wat voor verpakkingen ze met bestellingen meesturen en grote kans dat acht van hen zeggen dat dit die standaard saaie, bruine of witte dozen zijn. En dat is jammer, want de verpakking is het eerste wat een klant ziet als 'ie zijn bestelling thuis krijgt. Wat is jouw smoes om geen mooie dozen en enveloppen te gebruiken?

    Lees verder

  • PostNL: GPS-tracking niet de oplossing

    PostNL: GPS-tracking niet de oplossingPostNL ziet de voordelen in van GPS-tracking, zodat consumenten in real-time kunnen zien waar in Nederland (op de weg) hun pakketje zich bevindt, maar ziet deze manier niet als dé oplossing, zo laat het weten aan dit blog. “Er zijn nog veel andere manieren om het wachten op een pakket tot een minimum te beperken en bij het gebruik van GPS zijn wel een paar kanttekeningen te plaatsen.”

    Lees verder

  • Pakketbezorging zondag goed voor kleine webshop?

    hoe blij zijn kleine webwinkeliers met pakketbezorging op zondag?Zondag 31 augustus bezorgt PostNL voor het eerst ook pakketten op zondag. In eerste instantie een test met de grote jongens als Coolblue en Dixons maar op termijn wil PostNL deze dienst aan alle webwinkeliers van Nederland bieden. Hoe blij zijn de kleine en middelgrote webwinkels eigenlijk met deze ontwikkeling?

    Lees verder

  • De val van PostNL's Flespakket in beeld...

    De val van PostNL in beeld...Toen wij te horen kregen dat PostNL een re-vo-lu-ti-o-nair pakket had ontwikkeld waarmee je zonder problemen breekbare flessen kunt bezorgen, móésten wij dat natuurlijk uitproberen. Wij zijn immers kritisch waar dat nodig is en als PostNL belooft dat 'een flespakket gegarandeerd goed aankomt', dan testen wij dat eventjes uit…

    Lees verder

  • Dynalogic biedt bezorging XL-producten aan

    Dynalogic biedt bezorging XL-producten aanDynalogic, dat onder andere Coolblue, Nespresso en Vodafone als klanten heeft, maakt het onder de naam 2XLinHome nu ook mogelijk om grote producten aan consumenten te bezorgen. Deze producten worden vervolgens op de gewenste plek in huis gebracht, geïnstalleerd en gedemonstreerd, terwijl verpakkingsmateriaal en het oude product eventueel mee teruggenomen worden.

    Lees verder

  • RePack herbruikt postverpakkingen

    RePack herbruikt postverpakkingenRePack is een Finse startup die mogelijk een gat in de markt heeft bedacht. Het vervaardigt namelijk herbruikbare en recyclebare verpakkingen. Verpakkingen die webwinkels kunnen sturen naar consumenten, die vervolgens de verpakking via de bestaande brievenbussen weer kunnen terugsturen. De consument blij (lagere verzendkosten), de webwinkelier blij (minder verpakkingskosten en minder voorraadruimte nodig) én moeder natuur blij.

    Lees verder

  • Britse Network Rail bouwt 300 afhaalpunten

    Britse Network Rail bouwt 300 afhaalpuntenDe Britse railinfrastructuurbeheerder Network Rail is van plan om samen met ondernemer Lloyd Dorfman 24 miljoen pond te steken in het bedrijf Doddle, waar beide eigenaar van zijn. Doddle is een keten van afhaalpunten die op diverse stations in het Verenigd Koninkrijk gebouwd moeten worden.

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl