Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Waarom UPS-busjes niet links afslaan

    Waarom UPS-busjes niet links afslaanZelf hebben we er nooit zo opgelet, maar het schijnt dat de busjes van UPS al jaren het links afslaan vermijden. De technologie die wordt gebruikt om routes uit te stippelen geeft veel liever de voorkeur aan rechts afslaan. Op deze manier wordt 11 miljoen liter benzine op jaarbasis bespaard!

    Lees verder

  • Basketpic stuurt klant foto van inhoud winkelwagen

    Basketpic stuurt klant foto van inhoud winkelwagenActive Ants brengt de winkelwagen tot leven met de lancering van Basketpic. Dit is een email die wordt verstuurd naar de klant nadat die een bestelling heeft gedaan. In het mailtje is een foto te zien van de artikelen die de klant kort daarvoor in de webwinkel heeft besteld.

    Lees verder

  • Wat is de beste retourstrategie? Denk mee!

    Wat is de beste retourstrategie? Denk mee!Hoe ziet de ideale retourstrategie eruit voor online fashion-retailers? Natuurlijk is daar geen eenduidig antwoord op te geven. Zoiets hangt af van verschillende factoren zoals positie in de markt, het kledingtype dat verkocht wordt en hoe het businessmodel eruitziet. M3 Consultancy is bezig met een onderzoek naar de ideale retourstrategie en kan je hulp, mocht je online kleding verkopen, zeer goed gebruiken!

    Lees verder

  • Bas Group over het omarmen van omnichannel

    bas group over het omarmen van omnichannelWat wordt nu dé winkelervaring van de toekomst en wat zijn de logistieke consequenties van de combinatie tussen online, mobiel en een fysiek adres bij het aankoopproces van je klant? Omnichannel-denken heeft bij veel retailorganisaties tegenwoordig de hoogste prioriteit. Zo ook bij de BAS Group, bekend van onder andere MyCom, Dixons en iCentre.

    Lees verder

  • Bunzl: 'Verzendverpakkingenshop smaakt naar meer'

    VerzendverpakkingenshopSpeciaal voor de kleine en middelgrote webwinkelier lanceerde Bunzl afgelopen jaar een webshop in verzendverpakkingen. Een eigen webshop dus waarmee het bedrijf zelf ook een beetje webwinkelier is geworden. Wij vroegen de projectmanager van de shop hoe snel de eerste bestellingen kwamen, wat de doelstellingen voor de rest van het jaar zijn en welke verpakking eigenlijk het beste is voor de gemiddelde webwinkelier!

    Lees verder

  • Online bestelde kleding passen bij City Box

    Online bestelde kleding passen bij City BoxCity Box is in Rotterdam met een proef gestart waarbij consumenten online bestelde kleding kunnen passen in een paskamer. Online gekochte schoenen of kleding kunnen bij City Box aan de Korte Stadionweg afgeleverd worden en op elk gewenst moment gepast worden. Bevalt de bestelling niet, dan kan die via City Box ook direct worden geretourneerd. Het bedrijf werkt hiervoor samen met De Buren.

    Lees verder

  • Alpak groeit ruim 50 procent en verandert van naam

    Alpak wordt Active Ants, groeit en verandert van naam Het gaat goed met het fulfilmentbedrijf Alpak uit Lopik. Stapte eind 2013 Jan Lukkien met zijn webwinkels nog over, in 2014 hebben ze ook alweer de eerste grote nieuwe klant te pakken. Beide nieuwe klanten vragen om nog meer flexibiliteit en dus werd het tijd om af te stappen van het oude Alpak Shopservices en verder te gaan onder een nieuwe naam.

    Lees verder

  • 'Werknemers Amazon lopen risico op aandoeningen'

    'Werknemers Amazon lopen risico op aandoeningen'Mensen die bij een distributiecentrum van Amazon in Engeland werken moeten uitkijken dat ze geen fysieke of psychische aandoeningen oplopen. Die kans is namelijk erg groot, zo concludeert de BBC nadat het de 23-jarige Adam Littler undercover nachtdiensten liet draaien bij Amazon. Zo moest hij in één nacht 17 kilometer lopen.

    Lees verder

  • Cosmox.nl van gratis naar betaalde verzending

    Cosmox.nl gaat van gratis naar betaalde verzendingCosmox doet afstand van één van z´n unique selling points. Producten die via deze webwinkel worden besteld, worden niet meer automatisch gratis bezorgd. Voor bestellingen met een bestelwaarde onder de twintig euro vraagt Cosmox vanaf nu €1,99 aan verzendkosten. Waarom zou een klant nu nog voor Cosmox kiezen en niet voor Bol.com?

    Lees verder

  • Paazl vernieuwt uiterlijk en abonnementsvorm

    Paazl vernieuwt uiterlijk en abonnementsvormPaazl, dat webwinkeliers helpt met het automatiseren van hun logistieke proces, heeft zichzelf in een compleet nieuw jasje gestoken. Maar het blijft niet alleen bij uiterlijke veranderingen, ook de abonnementsvorm is aangepast. En aan een nieuwe backend, die simpeler in gebruik is, wordt momenteel hard gewerkt; het is de bedoeling dat die in het eerste kwartaal volgend jaar wordt gelanceerd.

    Lees verder

  • DPD start internationaal netwerk van afhaalpunten

    DPD start internationaal netwerk van afhaalpuntenDPD Pakketservice investeert fors in het eigen netwerk van afhaalpunten. Vanaf vandaag start het met een gefaseerde uitrol van een internationaal netwerk van ParcelShops. Er wordt gestart met ruim duizend ParcelShops in de Benelux en volgend jaar vindt er integratie plaats met bestaande netwerken in Duitsland en Frankrijk.

    Lees verder

  • Logistieke cijfers Nederland bekend

    Logistieke cijfers Nederland bekendHet late verzenden naar klanten blijkt een erg belangrijk concurrentie-aspect te zijn voor Nederlandse webwinkeliers. Waar drie jaar geleden ruim zeventig procent een zogeheten cut-offtijd van maximaal 18:00 aangaf, is dat percentage nu nog maar 35%. Aan de andere kant hanteert nu ruim de helft van de webwinkels een cut-offtijd van 21:00 uur of later.

    Lees verder

  • Verzenden via drones: een nieuwe werkelijkheid?

    verzenden via dronesAustralië zou wel eens het eerste land kunnen worden waarin commerciële verzendingen via drones plaatsvinden. Een schoolboeken-verhuurdienst is namelijk van plan om de veelbesproken luchtvaartuigen vanaf maart volgend jaar in te zetten. Bezorgtijden veranderen daarmee van twee tot drie dagen in enkele minuten, en de verzendkosten worden tien keer zo laag.

    Lees verder

  • Luidt same-day-delivery nieuw tijdperk in?

    Luidt same-day-delivery nieuw tijdperk in?Google heeft z'n same-day-delivery-dienst officieel gelanceerd. Hiermee kunnen online shoppers bestellingen plaatsen van diverse webwinkels en vervolgens de producten binnen een dag in huis krijgen. Wordt dit het begin van een nieuw tijdperk? Eén waarin we niet eens zelf bestellingen hoeven te plaatsen, maar waarin wordt herkend wanneer onze spullen aan vervanging toe zijn en we geen enkele moeite hoeven te doen om ze in huis te krijgen?

    Lees verder

  • Klanten waarderen mooie en luxe verpakking

    Klanten waarderen mooie en luxe verpakkingOnderschat niet de boodschap die het pakketje, waarin je je bestelling bij de klant aflevert, overbrengt. Een standaard verpakking wordt als saai gezien, terwijl een mooie afbeelding op de doos of een fraai verpakte bestelling juist wonderen kan doen. Als je bezig bent met klantbeleving, moet ook aan de verpakking van je bestelling worden gedacht!

    Lees verder

  • 'Retouren deels veroorzaakt door kledingmerken'

    retouren wehkamp (retourpercentage 50%!) veroorzaakt door kledingmerken Wehkamp wil dolgraag het aantal retouren bij bestelde kleding laten afnemen, maar dat gaat niet van de ene op de andere dag. Het grootste probleem ligt niet bij Wehkamp zelf, maar bij het feit dat al die kledingmerken verschillende maten hanteren. En daar wil het online warenhuis nu wat aan gaan doen.

    Lees verder

  • Wat voor labels gebruik je bij het verzenden?

    Wat voor labels gebruik je bij het verzenden?Als je pakketjes verzendt, moet er natuurlijk het adres van je klant op komen te staan. Dit kun je er natuurlijk op schrijven, maar een mooie label oogt professioneler en kan voorkomen dat het adres onleesbaar wordt. Maar wat voor labels gebruik je hiervoor? Gewoon papier, sticker-labels of thermische etiketten?

    Lees verder

  • Onzekerheid over grote doos is niet nodig

    Grote doos? Vul ‘m goed!Soms krijgen klanten een pakketje thuisgestuurd waarbij de doos vele malen groter is dan de inhoud van de bestelling. Dat kan handig zijn, in het geval van iets breekbaars bijvoorbeeld. Maar waarom wordt één SD-kaartje soms in een doos van 30x30x30cm verzonden? Wij verzamelden enkele verpakkingsfails én geven je de reden waarom dit gebeurt.

    Lees verder

  • Futurumshop logistieke webshop van het jaar

    Futurumshop logistieke webshop van het jaarFuturumshop mag zichzelf een jaar lang dé logistieke webwinkel van het jaar noemen. Het won deze prijs namelijk gisteren tijdens het congres Logistiek & Ecommerce. De webwinkel die zich focust op fiets-, hardloop- en buitensport-artikelen bleef De Bijenkorf en Zooplus voor. Het is de tweede keer dat de award werd uitgereikt.

    Lees verder

  • 'Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen'

    algemene voorwaarden verzendenOp Webwinkel Forum is een webwinkelier die normaal gezien altijd via pakketpost (met Track & Trace) verstuurt, maar daar bij een klant één keer voor afzag en het via brievenbuspost deed. Met daarbij de melding dat het voor eigen risico is. De klant ging akkoord, maar nu het pakketje zoek is wil ze een verzendbewijs en anders haar geld terug. Wat nu?

    Lees verder

  • Uitgelicht: de brievenbusdoos

    Uitgelicht: de brievenbusdoosSoms heb je van die producten die eigenlijk te klein zijn voor een normaal formaat kartonnen doos, maar die je toch netjes en veilig bij de klant wilt bezorgen. De papieren envelop is dan vaak, ook esthetisch gezien, geen optie. En dus kom je uit bij de brievenbusdoos.

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl