Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Paazl koppelt ecommerce aan fietskoeriers

    Paazl koppelt ecommerce aan fietskoeriersPaazl heeft de fietskoeriers van De Versnelling aan haar platform gekoppeld. Dankzij deze samenwerking kunnen webwinkeliers bestellingen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag binnen een paar uur door een fietskoerier laten afleveren bij de klant. Damesmodemerk Fab is de eerste die met de pilot start. Hierdoor hebben Amsterdamse klanten voor €4,95 hun bestelling in minder dan drie uur in huis.

    Lees verder

  • 150.000e bezorging voor bezorgservice HubHub

    150.000e bezorging voor bezorgservice HubHubHubHub, de service waarbij consumenten zelf de bestelde producten niet ophalen maar het bedrijf deze taak op zich neemt, heeft een mijlpaal bereikt. Het bedrijf van de gebroeders Feilzer heeft in een kleine vijf jaar na oprichting haar 150.000 bezorging uitgevoerd. Het ging hier om een Italiaanse designbank die op de derde etage van een Amsterdams appartement bezorgd moest worden.

    Lees verder

  • SendCloud breidt service uit met DHL Parcel

    SendCloud breidt service uit met partner DHLSendCloud heeft DHL als nieuwe vervoerder toegevoegd aan zijn systeem. Klanten hoeven dus niet langer voor PostNL te kiezen om hun pakketten te verzenden. Met het online systeem van SendCloud kunnen pakketten eenvoudig, snel en voordelig verzendklaar worden gemaakt. 

    Lees verder

  • Nic. Oud gooit roer om; focus op targeting

    Nic. Oud gooit roer; focus op targetingNic. Oud Direct Mail BV heeft een lichte koerswijziging aangekondigd. Het gaat zich nu ook meer richten op target marketing, oftewel het gebruiken van waardevolle data in offline communicatie om zo klanten een aanbieding op maat te kunnen geven. De herpositionering in de markt door Nic. Oud gaat gelijk gepaard met een nieuwe huisstijl en website.

    Lees verder

  • DPD start pakkettenversturen.nl

    DPD start pakkettenversturen.nlVanaf vandaag kan men via Pakkettenversturen.nl pakketten versturen met DPD Pakketservice. De  nieuwe service is gericht op consumenten en kleinzakelijke gebruikers. Door de koppeling aan het internationale DPD ParcelShop netwerk breidt DPD de verzendoplossingen voor niet-geregistreerde klanten uit. Pakketten worden verzonden vanuit een DPD ParcelShop naar een (thuis)adres in Nederland of elders in Europa.

    Lees verder

  • Weg met de kale doos!

    Weg met de kale doos!Vraag tien webwinkeliers wat voor verpakkingen ze met bestellingen meesturen en grote kans dat acht van hen zeggen dat dit die standaard saaie, bruine of witte dozen zijn. En dat is jammer, want de verpakking is het eerste wat een klant ziet als 'ie zijn bestelling thuis krijgt. Wat is jouw smoes om geen mooie dozen en enveloppen te gebruiken?

    Lees verder

  • PostNL: GPS-tracking niet de oplossing

    PostNL: GPS-tracking niet de oplossingPostNL ziet de voordelen in van GPS-tracking, zodat consumenten in real-time kunnen zien waar in Nederland (op de weg) hun pakketje zich bevindt, maar ziet deze manier niet als dé oplossing, zo laat het weten aan dit blog. “Er zijn nog veel andere manieren om het wachten op een pakket tot een minimum te beperken en bij het gebruik van GPS zijn wel een paar kanttekeningen te plaatsen.”

    Lees verder

  • Pakketbezorging zondag goed voor kleine webshop?

    hoe blij zijn kleine webwinkeliers met pakketbezorging op zondag?Zondag 31 augustus bezorgt PostNL voor het eerst ook pakketten op zondag. In eerste instantie een test met de grote jongens als Coolblue en Dixons maar op termijn wil PostNL deze dienst aan alle webwinkeliers van Nederland bieden. Hoe blij zijn de kleine en middelgrote webwinkels eigenlijk met deze ontwikkeling?

    Lees verder

  • De val van PostNL's Flespakket in beeld...

    De val van PostNL in beeld...Toen wij te horen kregen dat PostNL een re-vo-lu-ti-o-nair pakket had ontwikkeld waarmee je zonder problemen breekbare flessen kunt bezorgen, móésten wij dat natuurlijk uitproberen. Wij zijn immers kritisch waar dat nodig is en als PostNL belooft dat 'een flespakket gegarandeerd goed aankomt', dan testen wij dat eventjes uit…

    Lees verder

  • Dynalogic biedt bezorging XL-producten aan

    Dynalogic biedt bezorging XL-producten aanDynalogic, dat onder andere Coolblue, Nespresso en Vodafone als klanten heeft, maakt het onder de naam 2XLinHome nu ook mogelijk om grote producten aan consumenten te bezorgen. Deze producten worden vervolgens op de gewenste plek in huis gebracht, geïnstalleerd en gedemonstreerd, terwijl verpakkingsmateriaal en het oude product eventueel mee teruggenomen worden.

    Lees verder

  • RePack herbruikt postverpakkingen

    RePack herbruikt postverpakkingenRePack is een Finse startup die mogelijk een gat in de markt heeft bedacht. Het vervaardigt namelijk herbruikbare en recyclebare verpakkingen. Verpakkingen die webwinkels kunnen sturen naar consumenten, die vervolgens de verpakking via de bestaande brievenbussen weer kunnen terugsturen. De consument blij (lagere verzendkosten), de webwinkelier blij (minder verpakkingskosten en minder voorraadruimte nodig) én moeder natuur blij.

    Lees verder

  • Britse Network Rail bouwt 300 afhaalpunten

    Britse Network Rail bouwt 300 afhaalpuntenDe Britse railinfrastructuurbeheerder Network Rail is van plan om samen met ondernemer Lloyd Dorfman 24 miljoen pond te steken in het bedrijf Doddle, waar beide eigenaar van zijn. Doddle is een keten van afhaalpunten die op diverse stations in het Verenigd Koninkrijk gebouwd moeten worden.

    Lees verder

  • Wat als webwinkels zelf ook bezorgen?

    wat als webwinkels zelf ook bezorgen?In Amerika heeft Amazon al haar bezorgdiensten opgezet. In Rusland werken webwinkels ook al aan betere bezorgopties en zojuist valt te lezen dat Alibaba  een belang wil nemen in het nationale postbedrijf van Singapore. Worden webwinkels straks ook pakketvervoerders, en wat zijn de invloeden hiervan voor de kleine webwinkelier?

    Lees verder

  • Waarom UPS-busjes niet links afslaan

    Waarom UPS-busjes niet links afslaanZelf hebben we er nooit zo opgelet, maar het schijnt dat de busjes van UPS al jaren het links afslaan vermijden. De technologie die wordt gebruikt om routes uit te stippelen geeft veel liever de voorkeur aan rechts afslaan. Op deze manier wordt 11 miljoen liter benzine op jaarbasis bespaard!

    Lees verder

  • Basketpic stuurt klant foto van inhoud winkelwagen

    Basketpic stuurt klant foto van inhoud winkelwagenActive Ants brengt de winkelwagen tot leven met de lancering van Basketpic. Dit is een email die wordt verstuurd naar de klant nadat die een bestelling heeft gedaan. In het mailtje is een foto te zien van de artikelen die de klant kort daarvoor in de webwinkel heeft besteld.

    Lees verder

  • Wat is de beste retourstrategie? Denk mee!

    Wat is de beste retourstrategie? Denk mee!Hoe ziet de ideale retourstrategie eruit voor online fashion-retailers? Natuurlijk is daar geen eenduidig antwoord op te geven. Zoiets hangt af van verschillende factoren zoals positie in de markt, het kledingtype dat verkocht wordt en hoe het businessmodel eruitziet. M3 Consultancy is bezig met een onderzoek naar de ideale retourstrategie en kan je hulp, mocht je online kleding verkopen, zeer goed gebruiken!

    Lees verder

  • Bas Group over het omarmen van omnichannel

    bas group over het omarmen van omnichannelWat wordt nu dé winkelervaring van de toekomst en wat zijn de logistieke consequenties van de combinatie tussen online, mobiel en een fysiek adres bij het aankoopproces van je klant? Omnichannel-denken heeft bij veel retailorganisaties tegenwoordig de hoogste prioriteit. Zo ook bij de BAS Group, bekend van onder andere MyCom, Dixons en iCentre.

    Lees verder

  • Bunzl: 'Verzendverpakkingenshop smaakt naar meer'

    VerzendverpakkingenshopSpeciaal voor de kleine en middelgrote webwinkelier lanceerde Bunzl afgelopen jaar een webshop in verzendverpakkingen. Een eigen webshop dus waarmee het bedrijf zelf ook een beetje webwinkelier is geworden. Wij vroegen de projectmanager van de shop hoe snel de eerste bestellingen kwamen, wat de doelstellingen voor de rest van het jaar zijn en welke verpakking eigenlijk het beste is voor de gemiddelde webwinkelier!

    Lees verder

  • Online bestelde kleding passen bij City Box

    Online bestelde kleding passen bij City BoxCity Box is in Rotterdam met een proef gestart waarbij consumenten online bestelde kleding kunnen passen in een paskamer. Online gekochte schoenen of kleding kunnen bij City Box aan de Korte Stadionweg afgeleverd worden en op elk gewenst moment gepast worden. Bevalt de bestelling niet, dan kan die via City Box ook direct worden geretourneerd. Het bedrijf werkt hiervoor samen met De Buren.

    Lees verder

  • Alpak groeit ruim 50 procent en verandert van naam

    Alpak wordt Active Ants, groeit en verandert van naam Het gaat goed met het fulfilmentbedrijf Alpak uit Lopik. Stapte eind 2013 Jan Lukkien met zijn webwinkels nog over, in 2014 hebben ze ook alweer de eerste grote nieuwe klant te pakken. Beide nieuwe klanten vragen om nog meer flexibiliteit en dus werd het tijd om af te stappen van het oude Alpak Shopservices en verder te gaan onder een nieuwe naam.

    Lees verder

  • 'Werknemers Amazon lopen risico op aandoeningen'

    'Werknemers Amazon lopen risico op aandoeningen'Mensen die bij een distributiecentrum van Amazon in Engeland werken moeten uitkijken dat ze geen fysieke of psychische aandoeningen oplopen. Die kans is namelijk erg groot, zo concludeert de BBC nadat het de 23-jarige Adam Littler undercover nachtdiensten liet draaien bij Amazon. Zo moest hij in één nacht 17 kilometer lopen.

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl