DPD start internationaal netwerk van afhaalpunten

DPD start internationaal netwerk van afhaalpuntenDPD Pakketservice investeert fors in het eigen netwerk van afhaalpunten. Vanaf vandaag start het met een gefaseerde uitrol van een internationaal netwerk van ParcelShops. Er wordt gestart met ruim duizend ParcelShops in de Benelux en volgend jaar vindt er integratie plaats met bestaande netwerken in Duitsland en Frankrijk.

DPD wordt hiermee de eerste in Nederland wordt die een geïntegreerd multi-country-netwerk aanbiedt. Het is dit netwerk gestart, omdat het een sterk stijgende trend van cross-border ecommerce zag. “We zien dat er voor webwinkels logistieke drempels zijn om consumenten in het buitenland te bedienen. Vanuit onze geschiedenis ligt onze kracht in internationaal pakketvervoer. Dit hebben we nu ook vertaald naar een internationaal ParcelShop-netwerk waarbij ook B2C-verzendingen naar het buitenland opgehaald kunnen worden bij afhaalpunten”, zo verklaart Michael van Ooijen, CEO DPD Nederland.

Strategische uitbreiding met ecommerce
Zoals gezegd wordt er gestart met ruim duizend ParcelShops in de Benelux en zullen er in de loop van volgend jaar nog eens zo’n vijfhonderd afhaalpunten bijkomen. Ook vindt er volgend jaar integratie plaats met de vijfduizend punten die er nu zijn in Duitsland en de 6500 punten die er in Frankrijk zijn. Volgens DPD past de introductie van het multi-country-netwerk van afhaalpunten goed binnen de strategische uitbreiding van de pakketvervoerder met ecommerce. Eerder werd er binnen deze strategie al samengewerkt met online supermarkt Superdirect.com en met Predict, een dienst waarbij de consument bepaalt wanneer de bezorger voor de deur staat.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten