Fiege biedt precieze levertijd

fiege biedt precieze levertijdLogistiek dienstverlener Fiege heeft iets nieuws. Dankzij hun real time track&-trace-systeem kan de klant vanachter de computer zijn bestelling op de minuut volgen en precíés weten wanneer zijn bestelling aankomt.

Afgelopen week schreven wij ‘breekt flexibele leverdatum door‘ nog met een vraagteken aan het einde van de zin maar eigenlijk weten we wel beter. Als logistiek dienstverlener zul je iets moeten doen aan het afleverpercentage. Te vaak komt het voor dat mensen niet thuis zijn en de bezorger een tweede keer terug moet komen voor het pakketje. Fiege doet dat tegenwoordig anders.

Fiege houdt intensief contact met de klant over de bezorging
De naam is bij het grote publiek misschien niet zo bekend maar een kleine speler is Fiege niet. Zo werken ze naar eigen zeggen met honderdvijftig ‘voertuigen’ in de Benelux. Ze waren er vroeg bij in de ecommerce-branche en leveren diensten van pure bezorging tot complete fulfilment. Bij dat laatste is de dienstverlening flink op de schop genomen en nu transparanter dan ooit.

“De meest gestelde vraag van de klant aan webwinkels is immers hoe laat zijn bestelling bij hem thuis wordt geleverd”, aldus projectmanager Nourdyn El Moussati over de dienst. “Deze nieuwe service beantwoordt deze vraag van de consument.” Het vernieuwende softwarepakket is geïmplementeerd in het bestaande ‘2-Man Handling’-netwerk van Fiege.

Real-time volgen en contact per sms en e-mail
In de praktijk komt het erop neer dat wanneer de consument online zijn bestelling heeft geplaatst, hij van de webwinkel meteen een mailtje krijgt met daarin een link naar het klantenportaal. Hier kan de klant niet alleen zijn zending van begin tot eind real time volgen, maar kan hij ook alle details met betrekking tot de rituitvoering opvolgen en daar proactief op reageren. De avond voor de levering stuurt Fiege een sms’je naar de klant met een tijdsvenster van twee uur waarbinnen de bestelling geleverd zal worden.

Nu weet de klant van hoe laat tot hoe laat hij thuis moet blijven, maar wat nog fijner is, dat hij een uur op voorhand nog eens wordt gebeld om hem eraan te herinneren dat Fiege onderweg is en dat hij online kan volgen hoe laat precies de bezorger aanbelt. Hierdoor kan de klant in dat tijdsvenster van twee uur toch nog even de deur uit voor het een of ander, zonder bang te zijn dat hij de bezorging van zijn pakketje nét misloopt.

Interessant voor webwinkeliers? Of zal deze dienst snel door andere dienstverleners worden overgenomen?

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten