Nic. Oud gooit roer om; focus op targeting

Nic. Oud gooit roer; focus op targetingNic. Oud Direct Mail BV heeft een lichte koerswijziging aangekondigd. Het gaat zich nu ook meer richten op target marketing, oftewel het gebruiken van waardevolle data in offline communicatie om zo klanten een aanbieding op maat te kunnen geven. De herpositionering in de markt door Nic. Oud gaat gelijk gepaard met een nieuwe huisstijl en website.

De herpositionering houdt in dat de bedrijfsactiviteiten van Nic. Oud worden geclusterd, zodat ze aansluiten bij waar de klant van vandaag behoefte aan heeft. Het aanbod wordt geprofileerd op basis van de vier pijlers: Print & Mail, Fulfilment, Weblogistics en Targeting. “Met deze nieuwe profilering markeert Nic. Oud de ontwikkeling die het in meer dan 35 jaar heeft doorgezet van productiebedrijf naar business generator en kenniscentrum”, zo laat het bedrijf weten.

Nog steeds de aangewezen fulfilmentpartij
Het bedrijf, dat zich de afgelopen decennia vooral liet gelden op het gebied van direct mail, benadrukt dat die tak van sport een voorname pijler blijft. Ook als fulfilmentpartij voor marketingacties en de afhandeling van orders en procesadministratie voor bijvoorbeeld webwinkels kun je nog steeds bij de in Heerhugowaard gevestigde logistieke speler terecht. Maar doordat het gebruik van data in offline communicatie sterk in opkomst is, gaat Nic. Oud zich hier met hun expertise nu ook op richten.

“Target marketing is gemeengoed in online kanalen. Maar dankzij vooruitstrevende technieken en innovatieve benaderingen, is deze vorm van targeting steeds vaker ook toepasbaar in print. Gepersonaliseerde mailings, folders, magazines en andere uitingen spreken de ontvanger niet alleen persoonlijk aan, maar bieden ook relevante content. Volledig gericht op zijn/haar interesse en behoefte”, zo valt te lezen op de site.

Managen van big data
Manieren waarop Nic. Oud targeting kan toepassen zijn bijvoorbeeld crossmediale campagnes, waarbij ze hun kennis en ervaring op het gebied van direct mail natuurlijk goed kunnen inzetten op marketinguitingen die offline plaatsvinden. Ook ondersteunt Nic. Oud klanten op het gebied van database-management, waarbij big data natuurlijk niet kan ontbreken.

“De nieuwe profilering trekt de lijn door van de ontwikkeling die we hebben doorgemaakt in de afgelopen jaren”, zo zegt directeur Patrick Oud. “We zijn een gezond bedrijf van doeners en denkers, met 170 medewerkers, aansprekende klanten en een leidende positie in de markt. We stellen onze specialistische kennis beschikbaar voor onze klanten. We ondersteunen op die manier bedrijven om nog beter business te genereren uit hun activiteiten.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten