Paazl koppelt ecommerce aan fietskoeriers

Paazl koppelt ecommerce aan fietskoeriersPaazl heeft de fietskoeriers van De Versnelling aan haar platform gekoppeld. Dankzij deze samenwerking kunnen webwinkeliers bestellingen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag binnen een paar uur door een fietskoerier laten afleveren bij de klant. Damesmodemerk Fab is de eerste die met de pilot start. Hierdoor hebben Amsterdamse klanten voor €4,95 hun bestelling in minder dan drie uur in huis.

Het wordt steeds meer gebruikelijk om als webwinkel ook same-day delivery aan te bieden. Oftewel: de klant bestelt iets en nog diezelfde dag heeft hij het in huis. Vooral voor offline retailers die ook online verkopen liggen hier mogelijkheden, aangezien de winkelvoorraad vaak al relatief dicht bij de consument ligt. Winkels gaan fungeren als binnenstedelijke distributiecentra van waaruit zij producten verzenden.

Door de samenwerking tussen Paazl en De Versnelling kunnen winkels en merken zulke plannen nu makkelijk concreet maken. Paazl ontwikkelde voor deze toepassing een algoritme dat rekening houdt met variabelen als afleverlocatie, tijdstip van bestellen en productkenmerken. Pas als aan deze voorwaarden wordt voldaan, krijgt de consument een extra bezorgoptie te zien: ‘vandaag bezorgd door een fietskoerier’.  De software van Paazl faciliteert overigens ook alle communicatie tussen winkel, klant en fietskoerier.

Op dit moment wordt er nog een pilot gedraaid en wel met damesmodemerk Fab, dat tijdens de pilot in Amsterdam schoenen binnen drie uur laat bezorgen voor maar €4,95 aan verzendkosten. “Wij spelen graag in op de behoefte van de klant. Vrouwen hebben vaak op korte termijn nieuwe schoenen nodig, voor werk- en/of feestelijke aangelegenheden zoals huwelijken. Daarbij is de ’the sooner the better- factor’ hoog”, zo verklaart  Fab Footwear-initiator Ellen Rijntjes de samenwerking.

Volgens Bernard Schreiner van Paazl is Fab lang niet het enige merk dat wil bezorgen op de dag van bestelling. “Hierdoor geef je klanten echt geen reden meer om de stad in te gaan. Bovendien is het ook nog milieubewust.” Mocht de pilot een succes zijn, dan is uitbreiding naar andere steden zeker een reëele optie, zo laat Paazl weten.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten