Maart: maand van het betalen

Geplaatst op door in de categorie betalen met de tag(s) en is 3.045 keer gelezen.

Maart: maand van het betalenBetalen is een essentieel onderdeel van iedere webshop, hoe groot of klein ook. Het gaat er niet alleen om dát klanten kunnen betalen, maar ook hoe, waarmee, wanneer en vanaf waar het allemaal mogelijk is. Een optimale betaalmogelijkheid is cruciaal, want er hoeft maar iets te ontbreken of de klant haakt af. Enige knowhow over betalen is dan ook niet verkeerd en vandaar dat we maart hebben uitgeroepen tot de maand van het betalen.

Een nieuwe maand, een nieuw thema. Na in januari klantenservice te hebben gehad en in februari snelheid te hebben behandeld is het nu dus tijd voor het thema betalen. En deze maand gaan we invulling geven met behulp van niemand anders dan PayPal. Als een van de grotere online payment service providers die in ons land actief is kunnen zij ons als geen ander helpen met het tackelen van bepaalde onderwerpen, het beantwoorden van prangende vragen of het bieden van verhelderend inzicht.

Focus je op probleemloze betaling
Betalen wordt een steeds belangrijker onderdeel van webwinkels. Immers, nu de concurrentie steeds groter én beter wordt is het lastiger om alleen maar te concurreren op basis van een layout, lage prijzen of een fantastisch productaanbod. De onderlinge verschillen lijken wel steeds kleiner te worden en dus gaat het om details. Welke webwinkel zorgt voor die ene perfecte, probleemloze klantbeleving en afhandeling?

Welke webwinkel zorgt ervoor dat de klant zeer gemakkelijk kan betalen, zonder allerlei ingewikkelde registratieformulieren te moeten invullen, te veel data te moeten achterlaten of onzeker te zijn of dit wel de shop is waar ze hun geld aan willen besteden? En mocht je daar met je webwinkel een goede modus in gevonden hebben, hoe zit het dan met je mobiele webshop, social media-betalingen, je popup-store, of zelfs stenen winkel?

Hoogtijdagen iDeal voorbij?
Het van eigen bodem afkomstige iDeal heeft jarenlang de manier waarop we in Nederland online betalen gedomineerd. Maar zoals bleek in januari is de groei van het aantal iDeal-betalingen afgenomen. Tegelijkertijd konden we in de loop der jaren buitenlandse spelers als Klarna en Sveawebpay en vaderlandse bedrijven als Billink, Afterpay en Cashper verwelkomen. Wat betekent dit allemaal voor het betaal-landschap in ons land? En hoe kijken de bestaande PSP’s die betalingen voor webwinkels faciliteren tegen al deze nieuwkomers aan?

Tijd dus voor een heuse themamaand, met een speler die internationaal de ontwikkelingen niet alleen volgt, maar zelf genereert. In maart brengen wij samen met PayPal jou alles en meer over het betalen!

Tags

Deel

Verder lezen

Reacties