Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Wat doe je met niet-leverbare-product-pagina's?

    Wat doe je met niet meer leverbare producten?Als een product niet langer te koop is, dan heeft het wellicht weinig zin om de bijbehorende productpagina te behouden in je webwinkel. Maar aan de andere kant: als je die pagina niet had, was de bezoeker waarschijnlijk nooit bij jouw online shop terechtgekomen. Wat te doen dus met productpagina's van producten die je niet langer levert?

    Lees verder

  • Geef met Valentijn keukenschort of sportschoolabo

    Knallen met Valentijn! Voor veel webwinkels zit er weer een nieuwe piek aan te komen. Na sinterklaas, kerst en het wintersportseizoen is het nu tijd voor ons lievelingsfeest: Valentijnsdag! Wij zijn al druk aan het zoeken naar het perfecte cadeau. Tijdens onze zoektocht werd het al snel duidelijk dat je blijkbaar overál wel een valentijnsactie aan kunt koppelen...

    Lees verder

  • Nieuwe SEO-updates voor komend jaar

    nieuwe google seo updates voor webwinkeliersZoekmachineoptimalisatie, oftewel SEO, is een continu proces waarbij de hoofdzaken eigenlijk al jarenlang hetzelfde zijn maar natuurlijk past ook Google regelmatig zijn algoritme aan. Wat zijn nu de veranderingen afgelopen jaar geweest en waarop moeten we ons dit jaar nog meer gaan richten?

    Lees verder

  • SEO-bedrijf Get Indexed door de mand gevallen

    SEO-bedrijf Getindexed door de mand gevallenAls webwinkel wil je goed gevonden worden in Google. Daar kun je zelf voor zorgen, maar je kunt het ook uitbesteden aan een bedrijf dat zich hierin heeft gespecialiseerd. Enig nadeel hieraan is dan wel dat als die het verknalt jij met de gebakken peren zit. En dat is nu net wat de klanten van Get Indexed deze week lijkt te zijn overkomen.

    Lees verder

  • Vijf conversie-tips volgens Jurjen Jongejan

    vijf conversie tips volgens jurjen jongejanConversie-optimalisatie is iets wat een webwinkelier eigenlijk elke dag zou moeten doen, en waar de meesten zich dus ook wel mee bezighouden. Maar de manier waarop houdt nog wel eens te wensen over. Jurjen Jongejan toonde ons afgelopen donderdag vijf interessante veelgemaakte fouten die jij vandaag nog kunt oplossen!

    Lees verder

  • De eerste indruk van het nieuwe Vergelijk.nl

    VergelijkVergelijk.nl krijgt begin 2015 een nieuwe website, dat weten we al een poosje. Maar er is meer aan de hand bij de vergelijkingswebsite. Het hele jaar komen er mondjesmaat nieuwtjes over de laatste ontwikkelingen naar buiten. Wij vonden een glimp van wat ons te wachten staat.

    Lees verder

  • Drie pijlers van ecommerce volgens SEOshop

    Drie pijlers van ecommerce volgens SEOshopOp dit blog zoeken we eigenlijk altijd de actualiteit en gaan we graag de diepte in. Daardoor verlies je soms ook wel eens het overzicht. Als je in één kwartiertje moet samenvatten hoe je van een webwinkel een succes maakt, wat vertel je dan zoal? Op Exact Live vatte SEOshop dat eigenlijk best goed samen!

    Lees verder

  • Dit moet op de homepage van je webshop

    Dit moet per se op de homepage van je webshopAls eigenaar van een webwinkel krijg je nog steeds veel bezoekers die bij je homepage binnenkomen. Deze wil je natuurlijk zo snel mogelijk overhalen tot het doen van een aankoop, dus plaats je hier je populairste, goedkoopste of beste producten. Maar uit recent onderzoek blijkt dat er nog een aantal elementen zijn die op een homepage worden verwacht.

    Lees verder

  • Tips om transactionele mails te optimaliseren

    Tips om transactionele mails te optimaliserenZeg eens eerlijk, hoeveel tijd en werk heb jij in je geautomatiseerde mailtjes gestoken? Hoe vaak pas je die teksten en afbeeldingen aan? Hou je in de gaten waar wel en waar niet op wordt geklikt? Vooral bij transactionele e-mails, die verstuurd worden bij een factuur, order of verzending, is het belangrijk om het meeste uit je klantcontact te halen.

    Lees verder

  • MamaMarketing wordt WebVedettes

    MamaMarketing wordt WebVedettesOnline marketingblog MamaMarketing heeft na vier jaar toch maar de naam veranderd. Het heeft nu WebVedettes. Tegelijkertijd met de nieuwe website is er ook een online marketingbureau voor het webwinkel-mkb in het leven geroepen. Het platform gaat zich richten op ‘ondernemers die hun webwinkel met hart, ziel én winst runnen’.

    Lees verder

  • Laat jij al bloggers voor je webwinkel schrijven?

    Laat jij al bloggers voor je webwinkel schrijven?Bloggen was ooit hip, maar raakte een paar jaar later weer in de vergetelheid. Maar door de vluchtigheid van allerlei sociale media lijkt de blog weer helemaal terug te zijn. Je ziet zelfs steeds meer webwinkels een platform runnen waarop externe bloggers (indirect) over het bedrijf schrijven. Hema, Marktplaats en Thuisbezorgd doen dit bijvoorbeeld al. Wanneer ga jij dit doen?

    Lees verder

  • Vergelijk.nl breidt uit met nieuwe categorieën

    Vergelijk.nl breidt uitBezoekers kunnen nu op Vergelijk.nl ook feestartikelen vergelijken, zo lezen wij op hun Facebookpagina. Het blijft niet bij ballonnen en pruiken: er worden tweeduizend nieuwe productcategorieën geopend. Vanwaar deze uitbreiding en wat kunnen we binnenkort nog meer verwachten van dit bedrijf?

    Lees verder

  • Sommige webwinkels en hun dubieuze verkopen...

    Sommige webwinkels en hun dubieuze verkopen...En wéér is er een webwinkel negatief in het nieuws gekomen omdat het een nogal dubieus product verkoopt. Nu is het Urban Outfitters met een shirt dat verwijst naar een dodelijke schietpartij en vorige week nog was het Zara dat met een shirt deed terugdenken aan de Tweede Wereldoorlog. Wat is dat toch met webwinkels en hun dubieuze producten?  

    Lees verder

  • 'Videomarketing ideaal om echte passie te tonen'

    Dat YouTube veel bezoekers heeft en dat beelden meer zeggen dan woorden weet elke webwinkelier. Toch is het aantal retailers dat video werkelijk succesvol inzet bij het vinden en binden van de juiste doelgroep, bijzonder klein.  Jan Roelofsen, zelf webwinkelier en groot fan van videomarketing wil daar vanaf nu verandering in gaan brengen.

    Lees verder

  • Kieskeurig past per 1 oktober tarieven aan

    Kieskeurig past tarieven aanRecent was het vergelijkingssite Beslist die veel stof deed opwaaien met haar tariefwijziging, mede omdat hierbij ook een conversiepixel werd ingezet. Per 1 oktober verandert ook Kieskeurig haar tarieven. Niet alleen het tarief verandert, maar ook de wijze waarop deze is gebaseerd. Wat vinden webwinkels van deze wijziging?

    Lees verder

  • Beslist: 'We willen inzicht in onze business'

    beslis: we willen inzicht in onze businessVergelijkingssite Beslist wil de grootste online winkelplaats van ons land zijn. Het wil mobiel verder groeien en sneller de site kunnen optimaliseren. Daarvoor wenst het meer data van webwinkels. Daarop lijkt er vanuit de webwinkels kritiek te komen. Hoe ervaart het bedrijf zelf al deze berichten? Wij vroegen het aan de directeur van Beslist.

    Lees verder

  • Stad.nl op een derde van financieringsdoel

    Stad.nl op een derde van financieringsdoelStad.nl, een online winkelstad waar allerlei kleine webwinkels hun producten aan de man brengen, is al een tijdje op zoek naar financiering. Dat doet het via crowdfunding-platform Symbid. De benodigde 65.000 euro zijn nog niet binnen, maar Stad.nl is al wel op een derde. Nog veertien dagen te gaan, help jij Stad.nl met hun financiering?

    Lees verder

  • Beslist.nl: Mikken op vijftig procent groei

    beslist mikt op 50% groeiEen van de meest besproken vergelijkingssites van dit moment is overduidelijk Beslist.nl. De vergelijker verandert haar kostenstructuur, verwacht meer info van aangesloten webwinkels en werkt momenteel hard aan enkele grote verbeteringen van de website. De hoogste tijd dus voor ons om eens met de directeur van de organisatie om tafel te gaan voor een goed gesprek.

    Lees verder

  • Foto’s van klanten op je productpagina, goed idee?

    Foto’s van klanten op je productpagina, goed idee?Het overgrote merendeel van online shoppers checkt eerst één of meerdere productfoto’s voordat de portemonnee wordt getrokken. Vooral bij kleding, schoenen en juwelen is het belangrijk om te weten hoe iets eruitziet. Maar er is nog altijd een groot verschil tussen hoe een jurk valt bij een professioneel model en bij jezelf. Kunnen foto’s van ‘echte mensen’ hierin het verschil maken?

    Lees verder

  • Transforming-Tag of Ttag barcode van de toekomst?

    Transforming-Tag of Ttag barcode van de toekomst?Sinds deze week is de Transforming-Tag, kortweg Ttag, op de markt gebracht. Het moet de brug slaan tussen de fysieke en de digitale wereld door producten te voorzien van unieke codes, waardoor ze scanbaar, herkenbaar en trackbaar zijn. De Ttag is een uitvinding van Tagologic, een Nederlands technologiebedrijf.

    Lees verder

  • Digitaal lucratiever dan traditioneel adverteren

    Digitaal lucratiever dan traditioneel adverteren Digitaal adverteren lijkt de toekomst te hebben. Zo gelooft meer dan acht op de tien retailers dat het budget voor digital marketing in de komende drie tot vijf jaar zal toenemen. Driekwart gelooft zelfs dat digitaal adverteren een hogere ROI opbrengt dan de traditionele manieren van adverteren.

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl