Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Maandag en dinsdag best voor advertentieclicks

    Maandag en dinsdag best voor advertentieclicksEr wordt weliswaar meer op advertenties geklikt in de weekenden, maar als het puur gaat om de aankopen die volgen uit zulke clicks (en daar gaat het toch om), dan zijn de weekdagen het beste. Vooral de maandag en dinsdag scoren hierin goed.

    Lees verder

  • Affiliate-marketing voor webwinkeliers

    Affiliate-marketingtechnieken voor webwinkeliersEen van de manieren om extra klanten aan te trekken is affiliate marketing. Je laat andere websites reclame maken voor jouw webwinkel en als dat bezoekers of klanten oplevert, dan krijgen zij daar een kleine vergoeding voor. Zij blij, jij blij. Maar hoe kun je nu zo effectief mogelijk aan affiliate marketing doen?

    Lees verder

  • Ook Yippie gebruikt browser om klant te verleiden

    Ook Yippie gebruikt browser om klant te verleidenOns land is weer een browser-plugin rijker die het online shoppen voordeliger moet maken. Yippie! heet de nieuwste 'personal shopping assistant'. Het belooft consumenten de beste deals te geven en ze nooit meer te veel te laten betalen. "Als het product ergens op het internet goedkoper is, vindt Yippie! het voor je."

    Lees verder

  • De webwinkeltoppers komen er weer aan!

    De webwinkeltoppers komen er weer aanDit jaar wordt voor de vierde keer alweer de Webwinkeltoppers-actie gehouden. In deze actie verspreiden alle deelnemende webwinkels elkaars kortingscode in een speciaal daarvoor opgericht aanbiedingenboekje. Interesse om mee te doen? Meld je dan nu direct aan!

    Lees verder

  • Het grote nadeel van positieve reviews

    Het grote nadeel van positieve reviewsAls webwinkelier doe je er natuurlijk van alles aan om positieve reviews te verkrijgen. Dat is niet alleen heel fijn voor je ego en een bevestiging dat je goed bezig bent, maar het kan ook andere consumenten overhalen om bij jou te shoppen en niet bij de concurrent. Alleen is louter positieve reviews scoren soms helemaal niet zo fijn…

    Lees verder

  • Urban Outfitters weer onder vuur. Pech of expres?

    Urban Outfitters weer onder vuur. Pech of expres?De Amerikaanse kledingketen Urban Outfitters is recent weer op negatieve wijze in het nieuws gekomen. Het verkocht namelijk een shirt waar het woord ‘depression’ meerdere malen op stond afgedrukt. Volgens critici is een depressie juist iets waarmee je niet te koop zou moeten lopen. Urban Outfitters zei sorry, haalde het shirt uit de schappen, maar haalde wel weer de wereldpers. Een bewuste actie?

    Lees verder

  • Kortingscodes optimaal benutten

    Kortingscodes optimaal benuttenEen kortingscode is de digitale manier om de oude vertrouwde kortingsbon te kunnen inleveren in een webwinkel. Door het invullen van een bepaalde code krijgt de klant korting of bijvoorbeeld gratis verzending. De kortingscode is een krachtig hulpmiddel, maar dan moet je het wel optimaal inzetten… Wij geven tips!

    Lees verder

  • Trakteer jij als een klant jarig is?

    Trakteer jij als een klant jarig is?Toen deze week een van de redactieleden jarig was, kreeg hij van diverse webwinkels een mailtje met daarin niet alleen een geautomatiseerde felicitatie, maar ook een kortingscode of andere financiële meevaller. Zo’n cadeautje verleidt een klant natuurlijk om nog eens te gaan shoppen! Bied jij je klanten ook wat aan als ze jarig zijn?

    Lees verder

  • Steeds meer wegen leiden naar Google

    Als we spreken over SEO hebben we het traditioneel gezien vrij vaak over die bovenste drie organische resultaten binnen Google. De resultaten uit de zoekmachine worden echter steeds verder uitgebreid met Google Shopping, Youtube, of Google Maps bijvoorbeeld. Met welke diensten kun je tegenwoordig zoal in de zoekresultaten van Google verschijnen?

    Lees verder

  • Is je webshop klaar voor Google van morgen?

    Je webshop voorbereiden op de Google van morgenGoogle, de grootste zoekmachine van ons land, heeft recent weer enkele grote updates uitgevoerd. Als webwinkel moet je dus continu opletten dat je rankings in de organische, niet-gesponsorde zoekresultaten behouden blijven en je bovendien inspeelt op nieuwe typen zoekresultaten . Waar gaat het eigenlijk naartoe met al die updates? Wij spraken Wolter Tjeenk Willink, directeur Traffic Builders, over hoe hij de toekomst van Google ziet.

    Lees verder

  • Feed-based advertising, wat kun je ermee?

    Feed-based advertising, wat kun je ermee?Feed-based advertising, oftewel het adverteren met behulp van (XML-)productfeeds kan op steeds meer plekken online. Maar hoe doe je dat dat en waar moet je allemaal op letten? Wanneer is feed-based advertising interessant voor jou? En hoe pak je dat dan handig aan? Wij hebben alle antwoorden! 

    Lees verder

  • Webshop wil zieke kinderen verrassen, wie helpt?

    Webshop wil zieke kinderen verrassen, wie helpt?Een webwinkel in trampolines stuurt klanten na een bestelling zonnebrillen op voor de kinderen in het gezin. Maar nu heeft die webwinkel nog tientallen guldenzegels over, die per 1 november zullen verlopen. Nu willen ze zonnebrillen cadeau doen aan kinderen die in een ziekenhuis liggen. Maar daarvoor hebben ze wel de adresgegevens van zieke kinderen nodig. Help jij mee?

    Lees verder

  • Wat zijn effecten van Google Hummingbird?

    Wat zijn de effecten van Google Hummingbird?Google heeft enkele weken terug stilletjes Hummingbird, een fikse update aan het zoekalgoritme, aangekondigd, eentje die volgens Google al een maand actief zou zijn. Wat zullen de effecten zijn van Hummingbird op webwinkels? Is het een vooruitgang of moeten we vrezen voor nog meer strijd om topposities in de zoekresultaten?

    Lees verder

  • Call-to-action-knop? Plaats 'm net boven de fold

    Call-to-action-knop? Plaats 'm net boven de foldBezoekers van je webwinkel wil je uiteraard bestellingen laten doen. En dus zorg je voor een probleemloze winkelervaring, zo weinig mogelijk te ondernemen stappen én een duidelijke call-to-action-button. Maar waar je deze plaatst? Net boven de fold zou wel eens de beste optie kunnen zijn...

    Lees verder

  • Heb jij een multiscreen-strategie voor je webwinkel?

    Heb jij een multiscreen-strategie voor je webwinkel?We leven in een tijdperk waarbij het bezoeken van webwinkels al lang niet meer via één soort apparaat verloopt. Er zijn smartphones, tablets, laptops, phablets en natuurlijk de pc´s om online te shoppen, maar is het op elk apparaat ook net zo makkelijk shoppen? Heb jij een multiscreen-strategie voor je webwinkel?

    Lees verder

  • Kortingsprogramma 'Vrienden van Redcoon' van start

    Kortingsprogramma ‘Vrienden van Redcoon’ van startRedcoon is een kortingsprogramma onder de naam ‘Vrienden van Redcoon’ gestart. De bedoeling is dat aangemelde consumenten producten kopen bij de aangesloten webwinkels en zo een shoptegoed opbouwen die ze vervolgens bij Redcoon in de online shop kunnen komen verzilveren.

    Lees verder

  • Back to school met webwinkels

    Back to school met webwinkelsNog even en de scholen gaan weer open. Traditioneel is deze maand dus een periode waarin ouders en kinderen massaal naar de winkels rennen om nog die ene benodigde agenda, rol kaftpapier of multomap in te slaan. Ook online wordt er ingespeeld op deze ‘back to school’-periode. Wij keken naar hoe een aantal Nederlandse webwinkels dat doen.

    Lees verder

  • Is kortingsbonnen weggeven wel zo slim?

    Is kortingsbonnen weggeven wel zo slim?Je kan kortingsbonnen aan je klanten uitdelen om zo wat extra bezoekers naar je webwinkel te lokken, van je laatste voorraad af te komen of door gewoon je trouwe klanten te belonen. Maar is het wel slim om te doen, helemaal als zo’n “vul hier je couponcode in”-veld op de bestelpagina staat? Want veel klanten voelen zich genept als ze zélf niet zo’n code hebben!

    Lees verder

  • Infographic: het testen van je landingspagina's

    Infographic: het testen van je landingspagina'sVoor een webwinkel zijn landingspagina’s erg belangrijk. Het zijn de pagina’s waarop mensen je site binnenkomen en hopelijk wat bestellen. De landingspagina’s moeten dus goed in elkaar zitten en de bezoeker alles behalve wegjagen. Door te testen en te experimenten kom je erachter wat voor landingspagina het beste werkt. Dit kan met A/B-testen of met multivariate testen, zoals deze infographic uitlegt.

    Lees verder

  • Consumenten vinden retargeting niet erg

    Consumenten zien retargeted ads, vinden ‘t niet ergWebwinkels steken steeds meer geld in retargeted ads om consumenten te herinneren aan een product waar ze ooit belangstelling voor toonden. En het lijkt erop dat consumenten die advertenties ook daadwerkelijk zien. En verrassend: er wordt meer positief dan negatief gereageerd op deze spammerig aandoende manier van adverteren!

    Lees verder

  • Zalando paait bloggers, wie volgt?

    Zalando paait bloggers, wie volgt?Zalando zal dit jaar voor het eerst haar eigen awards uitreiken aan Nederlandse modebloggers. Om talent te stimuleren, maar ook omdat bloggers volgens Zalando van grote waarde zijn voor de webwinkel. Het mag dan niet de eerste zijn die bloggers actief bij de shop betrekt, maar toch werken bloggers en webwinkels nog steeds te weinig samen.

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl