Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Stad.nl op een derde van financieringsdoel

    Stad.nl op een derde van financieringsdoelStad.nl, een online winkelstad waar allerlei kleine webwinkels hun producten aan de man brengen, is al een tijdje op zoek naar financiering. Dat doet het via crowdfunding-platform Symbid. De benodigde 65.000 euro zijn nog niet binnen, maar Stad.nl is al wel op een derde. Nog veertien dagen te gaan, help jij Stad.nl met hun financiering?

    Lees verder

  • Beslist.nl: Mikken op vijftig procent groei

    beslist mikt op 50% groeiEen van de meest besproken vergelijkingssites van dit moment is overduidelijk Beslist.nl. De vergelijker verandert haar kostenstructuur, verwacht meer info van aangesloten webwinkels en werkt momenteel hard aan enkele grote verbeteringen van de website. De hoogste tijd dus voor ons om eens met de directeur van de organisatie om tafel te gaan voor een goed gesprek.

    Lees verder

  • Foto’s van klanten op je productpagina, goed idee?

    Foto’s van klanten op je productpagina, goed idee?Het overgrote merendeel van online shoppers checkt eerst één of meerdere productfoto’s voordat de portemonnee wordt getrokken. Vooral bij kleding, schoenen en juwelen is het belangrijk om te weten hoe iets eruitziet. Maar er is nog altijd een groot verschil tussen hoe een jurk valt bij een professioneel model en bij jezelf. Kunnen foto’s van ‘echte mensen’ hierin het verschil maken?

    Lees verder

  • Transforming-Tag of Ttag barcode van de toekomst?

    Transforming-Tag of Ttag barcode van de toekomst?Sinds deze week is de Transforming-Tag, kortweg Ttag, op de markt gebracht. Het moet de brug slaan tussen de fysieke en de digitale wereld door producten te voorzien van unieke codes, waardoor ze scanbaar, herkenbaar en trackbaar zijn. De Ttag is een uitvinding van Tagologic, een Nederlands technologiebedrijf.

    Lees verder

  • Digitaal lucratiever dan traditioneel adverteren

    Digitaal lucratiever dan traditioneel adverteren Digitaal adverteren lijkt de toekomst te hebben. Zo gelooft meer dan acht op de tien retailers dat het budget voor digital marketing in de komende drie tot vijf jaar zal toenemen. Driekwart gelooft zelfs dat digitaal adverteren een hogere ROI opbrengt dan de traditionele manieren van adverteren.

    Lees verder

  • Beslist.nl op glad ijs met koerswijziging?

    Beslist.nl op glad ijs met koerswijziging?Per 1 juli zullen de voorwaarden van het gratis account op Beslist.nl worden gewijzigd. Webwinkels ontvangen maximaal 5000 gratis clicks. Wordt dat aantal overschreven, dan eindigt het Starters Account en moet er worden overgestapt op een CPS Pro Account. Deze koerswijziging lijkt de kleinere webwinkeliers buitenspel te zetten en zo wordt dat ook ervaren door de branche.

    Lees verder

  • Offline adverteren, doe jij het nog?

    Offline adverteren, doe jij het nog?Als je denkt aan adverteren voor je webwinkel, dan denk je waarschijnlijk al snel aan betaalde zoekresultaten en advertenties op gerelateerde websites. Maar je kunt natuurlijk ook lekker ouderwets adverteren in kranten, tijdschriften, lokale blaadjes en met zelfgeregelde flyers en reclameboekjes. Maar werkt dit wel?

    Lees verder

  • Klantgegevens krijgen? Geen probleem zegt de klant

    klantgegevens krijgen?Het verzamelen van klantgegevens en andere data is steeds belangrijker in de strijd om de klant. Uit een nieuw onderzoek blijkt dat het overgrote merendeel van de mensen weet dat hun websitebezoek gevolgd wordt, maar hieruit kwam ook naar voren dat twee op de drie consumenten best data willen delen, zo lang ze er maar de voordelen van inzien.

    Lees verder

  • Hoe belangrijk vinden kleine webwinkels retentie?

    retentie voor kleine webwinkelsHoe belangrijk is het eigenlijk voor kleinere webwinkels om energie te steken in het vergroten van de retentie, oftewel het aantal terugkerende klanten? ROBIN liet een afstudeerder onderzoek doen naar retentie onder webwinkels.  Daaruit blijkt dat relatief veel kleine webwinkels veel aandacht besteden aan retentie. Maar betaalt dat ook werkelijk uit?

    Lees verder

  • Klachten over wijzigingen Beslist.nl

    Klachten over wijzigingen Beslist.nlOp het Webwinkel Forum rees vorige week opeens de vraag of andere webwinkeliers ook hadden gemerkt dat alle reviews ouder dan twaalf maanden worden verwijderd van Beslist.nl. Een wijziging van de prijsvergelijker die duidelijk niet bij iedereen in goede aarde viel. De nieuwe shopreview-pagina die vorige maand live is gegaan toont ook prominenter de webshopbeoordeling en de periode waarin iemand actief is op de site.

    Lees verder

  • Maandag en dinsdag best voor advertentieclicks

    Maandag en dinsdag best voor advertentieclicksEr wordt weliswaar meer op advertenties geklikt in de weekenden, maar als het puur gaat om de aankopen die volgen uit zulke clicks (en daar gaat het toch om), dan zijn de weekdagen het beste. Vooral de maandag en dinsdag scoren hierin goed.

    Lees verder

  • Affiliate-marketing voor webwinkeliers

    Affiliate-marketingtechnieken voor webwinkeliersEen van de manieren om extra klanten aan te trekken is affiliate marketing. Je laat andere websites reclame maken voor jouw webwinkel en als dat bezoekers of klanten oplevert, dan krijgen zij daar een kleine vergoeding voor. Zij blij, jij blij. Maar hoe kun je nu zo effectief mogelijk aan affiliate marketing doen?

    Lees verder

  • Ook Yippie gebruikt browser om klant te verleiden

    Ook Yippie gebruikt browser om klant te verleidenOns land is weer een browser-plugin rijker die het online shoppen voordeliger moet maken. Yippie! heet de nieuwste 'personal shopping assistant'. Het belooft consumenten de beste deals te geven en ze nooit meer te veel te laten betalen. "Als het product ergens op het internet goedkoper is, vindt Yippie! het voor je."

    Lees verder

  • De webwinkeltoppers komen er weer aan!

    De webwinkeltoppers komen er weer aanDit jaar wordt voor de vierde keer alweer de Webwinkeltoppers-actie gehouden. In deze actie verspreiden alle deelnemende webwinkels elkaars kortingscode in een speciaal daarvoor opgericht aanbiedingenboekje. Interesse om mee te doen? Meld je dan nu direct aan!

    Lees verder

  • Het grote nadeel van positieve reviews

    Het grote nadeel van positieve reviewsAls webwinkelier doe je er natuurlijk van alles aan om positieve reviews te verkrijgen. Dat is niet alleen heel fijn voor je ego en een bevestiging dat je goed bezig bent, maar het kan ook andere consumenten overhalen om bij jou te shoppen en niet bij de concurrent. Alleen is louter positieve reviews scoren soms helemaal niet zo fijn…

    Lees verder

  • Urban Outfitters weer onder vuur. Pech of expres?

    Urban Outfitters weer onder vuur. Pech of expres?De Amerikaanse kledingketen Urban Outfitters is recent weer op negatieve wijze in het nieuws gekomen. Het verkocht namelijk een shirt waar het woord ‘depression’ meerdere malen op stond afgedrukt. Volgens critici is een depressie juist iets waarmee je niet te koop zou moeten lopen. Urban Outfitters zei sorry, haalde het shirt uit de schappen, maar haalde wel weer de wereldpers. Een bewuste actie?

    Lees verder

  • Kortingscodes optimaal benutten

    Kortingscodes optimaal benuttenEen kortingscode is de digitale manier om de oude vertrouwde kortingsbon te kunnen inleveren in een webwinkel. Door het invullen van een bepaalde code krijgt de klant korting of bijvoorbeeld gratis verzending. De kortingscode is een krachtig hulpmiddel, maar dan moet je het wel optimaal inzetten… Wij geven tips!

    Lees verder

  • Trakteer jij als een klant jarig is?

    Trakteer jij als een klant jarig is?Toen deze week een van de redactieleden jarig was, kreeg hij van diverse webwinkels een mailtje met daarin niet alleen een geautomatiseerde felicitatie, maar ook een kortingscode of andere financiële meevaller. Zo’n cadeautje verleidt een klant natuurlijk om nog eens te gaan shoppen! Bied jij je klanten ook wat aan als ze jarig zijn?

    Lees verder

  • Steeds meer wegen leiden naar Google

    Als we spreken over SEO hebben we het traditioneel gezien vrij vaak over die bovenste drie organische resultaten binnen Google. De resultaten uit de zoekmachine worden echter steeds verder uitgebreid met Google Shopping, Youtube, of Google Maps bijvoorbeeld. Met welke diensten kun je tegenwoordig zoal in de zoekresultaten van Google verschijnen?

    Lees verder

  • Is je webshop klaar voor Google van morgen?

    Je webshop voorbereiden op de Google van morgenGoogle, de grootste zoekmachine van ons land, heeft recent weer enkele grote updates uitgevoerd. Als webwinkel moet je dus continu opletten dat je rankings in de organische, niet-gesponsorde zoekresultaten behouden blijven en je bovendien inspeelt op nieuwe typen zoekresultaten . Waar gaat het eigenlijk naartoe met al die updates? Wij spraken Wolter Tjeenk Willink, directeur Traffic Builders, over hoe hij de toekomst van Google ziet.

    Lees verder

  • Feed-based advertising, wat kun je ermee?

    Feed-based advertising, wat kun je ermee?Feed-based advertising, oftewel het adverteren met behulp van (XML-)productfeeds kan op steeds meer plekken online. Maar hoe doe je dat dat en waar moet je allemaal op letten? Wanneer is feed-based advertising interessant voor jou? En hoe pak je dat dan handig aan? Wij hebben alle antwoorden! 

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl