Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Tips om transactionele mails te optimaliseren

    Tips om transactionele mails te optimaliserenZeg eens eerlijk, hoeveel tijd en werk heb jij in je geautomatiseerde mailtjes gestoken? Hoe vaak pas je die teksten en afbeeldingen aan? Hou je in de gaten waar wel en waar niet op wordt geklikt? Vooral bij transactionele e-mails, die verstuurd worden bij een factuur, order of verzending, is het belangrijk om het meeste uit je klantcontact te halen.

    Lees verder

  • MamaMarketing wordt WebVedettes

    MamaMarketing wordt WebVedettesOnline marketingblog MamaMarketing heeft na vier jaar toch maar de naam veranderd. Het heeft nu WebVedettes. Tegelijkertijd met de nieuwe website is er ook een online marketingbureau voor het webwinkel-mkb in het leven geroepen. Het platform gaat zich richten op ‘ondernemers die hun webwinkel met hart, ziel én winst runnen’.

    Lees verder

  • Laat jij al bloggers voor je webwinkel schrijven?

    Laat jij al bloggers voor je webwinkel schrijven?Bloggen was ooit hip, maar raakte een paar jaar later weer in de vergetelheid. Maar door de vluchtigheid van allerlei sociale media lijkt de blog weer helemaal terug te zijn. Je ziet zelfs steeds meer webwinkels een platform runnen waarop externe bloggers (indirect) over het bedrijf schrijven. Hema, Marktplaats en Thuisbezorgd doen dit bijvoorbeeld al. Wanneer ga jij dit doen?

    Lees verder

  • Vergelijk.nl breidt uit met nieuwe categorieën

    Vergelijk.nl breidt uitBezoekers kunnen nu op Vergelijk.nl ook feestartikelen vergelijken, zo lezen wij op hun Facebookpagina. Het blijft niet bij ballonnen en pruiken: er worden tweeduizend nieuwe productcategorieën geopend. Vanwaar deze uitbreiding en wat kunnen we binnenkort nog meer verwachten van dit bedrijf?

    Lees verder

  • Sommige webwinkels en hun dubieuze verkopen...

    Sommige webwinkels en hun dubieuze verkopen...En wéér is er een webwinkel negatief in het nieuws gekomen omdat het een nogal dubieus product verkoopt. Nu is het Urban Outfitters met een shirt dat verwijst naar een dodelijke schietpartij en vorige week nog was het Zara dat met een shirt deed terugdenken aan de Tweede Wereldoorlog. Wat is dat toch met webwinkels en hun dubieuze producten?  

    Lees verder

  • 'Videomarketing ideaal om echte passie te tonen'

    Dat YouTube veel bezoekers heeft en dat beelden meer zeggen dan woorden weet elke webwinkelier. Toch is het aantal retailers dat video werkelijk succesvol inzet bij het vinden en binden van de juiste doelgroep, bijzonder klein.  Jan Roelofsen, zelf webwinkelier en groot fan van videomarketing wil daar vanaf nu verandering in gaan brengen.

    Lees verder

  • Kieskeurig past per 1 oktober tarieven aan

    Kieskeurig past tarieven aanRecent was het vergelijkingssite Beslist die veel stof deed opwaaien met haar tariefwijziging, mede omdat hierbij ook een conversiepixel werd ingezet. Per 1 oktober verandert ook Kieskeurig haar tarieven. Niet alleen het tarief verandert, maar ook de wijze waarop deze is gebaseerd. Wat vinden webwinkels van deze wijziging?

    Lees verder

  • Beslist: 'We willen inzicht in onze business'

    beslis: we willen inzicht in onze businessVergelijkingssite Beslist wil de grootste online winkelplaats van ons land zijn. Het wil mobiel verder groeien en sneller de site kunnen optimaliseren. Daarvoor wenst het meer data van webwinkels. Daarop lijkt er vanuit de webwinkels kritiek te komen. Hoe ervaart het bedrijf zelf al deze berichten? Wij vroegen het aan de directeur van Beslist.

    Lees verder

  • Stad.nl op een derde van financieringsdoel

    Stad.nl op een derde van financieringsdoelStad.nl, een online winkelstad waar allerlei kleine webwinkels hun producten aan de man brengen, is al een tijdje op zoek naar financiering. Dat doet het via crowdfunding-platform Symbid. De benodigde 65.000 euro zijn nog niet binnen, maar Stad.nl is al wel op een derde. Nog veertien dagen te gaan, help jij Stad.nl met hun financiering?

    Lees verder

  • Beslist.nl: Mikken op vijftig procent groei

    beslist mikt op 50% groeiEen van de meest besproken vergelijkingssites van dit moment is overduidelijk Beslist.nl. De vergelijker verandert haar kostenstructuur, verwacht meer info van aangesloten webwinkels en werkt momenteel hard aan enkele grote verbeteringen van de website. De hoogste tijd dus voor ons om eens met de directeur van de organisatie om tafel te gaan voor een goed gesprek.

    Lees verder

  • Foto’s van klanten op je productpagina, goed idee?

    Foto’s van klanten op je productpagina, goed idee?Het overgrote merendeel van online shoppers checkt eerst één of meerdere productfoto’s voordat de portemonnee wordt getrokken. Vooral bij kleding, schoenen en juwelen is het belangrijk om te weten hoe iets eruitziet. Maar er is nog altijd een groot verschil tussen hoe een jurk valt bij een professioneel model en bij jezelf. Kunnen foto’s van ‘echte mensen’ hierin het verschil maken?

    Lees verder

  • Transforming-Tag of Ttag barcode van de toekomst?

    Transforming-Tag of Ttag barcode van de toekomst?Sinds deze week is de Transforming-Tag, kortweg Ttag, op de markt gebracht. Het moet de brug slaan tussen de fysieke en de digitale wereld door producten te voorzien van unieke codes, waardoor ze scanbaar, herkenbaar en trackbaar zijn. De Ttag is een uitvinding van Tagologic, een Nederlands technologiebedrijf.

    Lees verder

  • Digitaal lucratiever dan traditioneel adverteren

    Digitaal lucratiever dan traditioneel adverteren Digitaal adverteren lijkt de toekomst te hebben. Zo gelooft meer dan acht op de tien retailers dat het budget voor digital marketing in de komende drie tot vijf jaar zal toenemen. Driekwart gelooft zelfs dat digitaal adverteren een hogere ROI opbrengt dan de traditionele manieren van adverteren.

    Lees verder

  • Beslist.nl op glad ijs met koerswijziging?

    Beslist.nl op glad ijs met koerswijziging?Per 1 juli zullen de voorwaarden van het gratis account op Beslist.nl worden gewijzigd. Webwinkels ontvangen maximaal 5000 gratis clicks. Wordt dat aantal overschreven, dan eindigt het Starters Account en moet er worden overgestapt op een CPS Pro Account. Deze koerswijziging lijkt de kleinere webwinkeliers buitenspel te zetten en zo wordt dat ook ervaren door de branche.

    Lees verder

  • Offline adverteren, doe jij het nog?

    Offline adverteren, doe jij het nog?Als je denkt aan adverteren voor je webwinkel, dan denk je waarschijnlijk al snel aan betaalde zoekresultaten en advertenties op gerelateerde websites. Maar je kunt natuurlijk ook lekker ouderwets adverteren in kranten, tijdschriften, lokale blaadjes en met zelfgeregelde flyers en reclameboekjes. Maar werkt dit wel?

    Lees verder

  • Klantgegevens krijgen? Geen probleem zegt de klant

    klantgegevens krijgen?Het verzamelen van klantgegevens en andere data is steeds belangrijker in de strijd om de klant. Uit een nieuw onderzoek blijkt dat het overgrote merendeel van de mensen weet dat hun websitebezoek gevolgd wordt, maar hieruit kwam ook naar voren dat twee op de drie consumenten best data willen delen, zo lang ze er maar de voordelen van inzien.

    Lees verder

  • Hoe belangrijk vinden kleine webwinkels retentie?

    retentie voor kleine webwinkelsHoe belangrijk is het eigenlijk voor kleinere webwinkels om energie te steken in het vergroten van de retentie, oftewel het aantal terugkerende klanten? ROBIN liet een afstudeerder onderzoek doen naar retentie onder webwinkels.  Daaruit blijkt dat relatief veel kleine webwinkels veel aandacht besteden aan retentie. Maar betaalt dat ook werkelijk uit?

    Lees verder

  • Klachten over wijzigingen Beslist.nl

    Klachten over wijzigingen Beslist.nlOp het Webwinkel Forum rees vorige week opeens de vraag of andere webwinkeliers ook hadden gemerkt dat alle reviews ouder dan twaalf maanden worden verwijderd van Beslist.nl. Een wijziging van de prijsvergelijker die duidelijk niet bij iedereen in goede aarde viel. De nieuwe shopreview-pagina die vorige maand live is gegaan toont ook prominenter de webshopbeoordeling en de periode waarin iemand actief is op de site.

    Lees verder

  • Maandag en dinsdag best voor advertentieclicks

    Maandag en dinsdag best voor advertentieclicksEr wordt weliswaar meer op advertenties geklikt in de weekenden, maar als het puur gaat om de aankopen die volgen uit zulke clicks (en daar gaat het toch om), dan zijn de weekdagen het beste. Vooral de maandag en dinsdag scoren hierin goed.

    Lees verder

  • Affiliate-marketing voor webwinkeliers

    Affiliate-marketingtechnieken voor webwinkeliersEen van de manieren om extra klanten aan te trekken is affiliate marketing. Je laat andere websites reclame maken voor jouw webwinkel en als dat bezoekers of klanten oplevert, dan krijgen zij daar een kleine vergoeding voor. Zij blij, jij blij. Maar hoe kun je nu zo effectief mogelijk aan affiliate marketing doen?

    Lees verder

  • Ook Yippie gebruikt browser om klant te verleiden

    Ook Yippie gebruikt browser om klant te verleidenOns land is weer een browser-plugin rijker die het online shoppen voordeliger moet maken. Yippie! heet de nieuwste 'personal shopping assistant'. Het belooft consumenten de beste deals te geven en ze nooit meer te veel te laten betalen. "Als het product ergens op het internet goedkoper is, vindt Yippie! het voor je."

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl