Mercadoo start webwarenhuis van Facebook-shops

Mercadoo start webwarenhuis van Facebook-shopsMercadoo.com, een Nederlandse start-up die het mogelijk maakt  een Facebook-shop te openen, introduceert een online cadeau-warenhuis waarin de producten van speciaal geselecteerde Facebook-shops zijn gebundeld. Met dit initiatief wil het bedrijf kleine, creatieve en sociale ondernemers de mogelijkheid geven te concurreren met grote, bekende cadeaushops.

Schaalvoordeel
De ecommerce-sector is momenteel één van de weinige groeiende sectoren. Deze groei wordt echter grotendeels veroorzaakt door de grote, bekende bedrijven die de middelen hebben om klanten via verschillende kanalen te bereiken. Met Cadoo wil Mercadoo.com juist een online warenhuis realiseren voor de kleinere, creatieve ondernemers en organisaties die producten aanbieden om goede doelen te ondersteunen. Cadoo biedt deze ondernemers de mogelijkheid zich te verenigen en zo te profiteren van schaalvoordeel.

Cadoo.nl van start met honderdvijftig shops
Cadoo wordt een online warenhuis dat buiten Facebook geplaatst is en direct bereikbaar is via www.cadoo.nl. Alle bezoekers van de afzonderlijke Facebook-shops kunnen direct doorklikken naar het Cadoo-warenhuis. Doordat er inmiddels al meer dan duizend Mercadoo Facebook-shops zijn met duizenden bezoekers, is het bereik gelijk bij de start al direct vrij aardig. Cadoo heeft uit deze Facebook-shops ongeveer honderdvijftig webwinkels geselecteerd. Al deze webshops zijn gespecialiseerd in art & design, mode-accessoires, home & living en producten voor goede doelen. Dat betekent geen massaproducten die overal te koop zijn, maar originele producten die zijn ontworpen, gemaakt of geselecteerd door designers, kunstenaars en andere mensen die met passie hun producten vervaardigen.

Metten Koster, medeoprichter van Mercadoo.com: ‘Sinds de start van Mercadoo hebben we al veel bedrijven kunnen ondersteunen in hun Facebook-commerce strategie. We merken echter dat kleine webwinkeliers moeite hebben om te concurreren met grote, bekende bedrijven. Voor een kleine ondernemer is het zeer moeilijk en kostbaar voldoende bezoekers te krijgen. Cadoo.nl biedt uitkomst, omdat social media en ecommerce elkaar versterken. Wij hebben gekeken naar de strategie van grote bedrijven en zagen dat het succes vooral ligt in het schaalvoordeel van deze bedrijven. Door als kleinere ondernemers de krachten te bundelen in een online platform kan je hetzelfde bereiken.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten