E-mailmarketing

E-mailmarketingE-mailmarketing is een vorm van marketing waarbij e-mail centraal staat. Als webwinkel kun je zeer persoonlijke mails sturen en zo de kans op een actie (zoals registratie of aankoop) sterk vergroten. E-mailmarketing is een vorm van direct marketing: je spreekt een klant direct aan, met hopelijk een reactie van die klant als gevolg. De boodschap die je via e-mailmarketing uitdraagt is specifiek gericht op die specifieke klant, of in ieder geval op een subgroep waar die klant deel van uitmaakt.

Nieuws over e-mailmarketing

Onze laatste nieuwsberichten over e-mailmarketing zijn:

E-mailmarketingsoftware

Goede e-mailmarketing kan alleen als je voldoende gegevens hebt van je klanten en je ook weet hoe je die data gericht kan inzetten. Je zou dit handmatig kunnen doen, maar als je minstens tientallen klanten hebt, is dit eigenlijk niet te doen. Je kan dan beter gebruikmaken van software die voor jou de e-mailmarketing doet. Deze e-mailmarketingsoftware kan wellicht wat duur zijn, maar dit is een investering die zich zeker kan uitbetalen.

‘Met e-mailmarketingsoftware kun je heel gericht reclame voeren.’

Met zo’n programma kun je namelijk heel gericht reclame voeren. Waar je op de ‘ouderwetse’ marketingmanier soms met hagel schiet (je toont een reclame op tv of je gooit een folder door de bus en je moet maar hopen dat de juiste mensen ’t zien), daar kun je met e-mailmarketing veel meer jouw commerciële boodschap aanpassen aan de lezer.

Voorbeelden e-mailmarketing

Een goed voorbeeld van e-mailmarketing is bijvoorbeeld het versturen van een geautomatiseerd mailtje met daarin een kortingscode naar klanten die op die dag jarig zijn. Of wat dacht je van een herinneringsmailtje als een consument wat in zijn winkelwagen heeft laten liggen, maar de bestelling nooit heeft afgemaakt? Ook kan je bijvoorbeeld een klant die een Xbox heeft gekocht bij jou, na enkele weken een mailtje sturen met daarin suggesties voor leuke Xbox-games.