Social media beinvloedt vooral moeders

moeders en social mediaGoed nieuws voor webwinkels die zich met hun social media accounts richten op moeders. Uit onderzoek blijkt dat vooral vrouwen met kinderen snel te beïnvloeden zijn via kanalen als Twitter, Facebook of zelfs ons eigen Hyves. 

Social media
Bijna alle webwinkels zijn al overstag en hebben een of meerdere kanalen op social media. In Nederland zijn vooral Hyves en Twitter populair en Linkedin en Facebook sterk in opkomst onder webwinkeliers. Al die websites en online accounts nemen al snel een uur per dag aan tijd in. Maar bereik je er eigenlijk wel voldoende mee? Diverse webwinkels geven al aan dat ze er geld mee verdienen. Logisch, maar met een uur per dag aan activiteit zou je als ondernemer toch wel meer moeten verwachten. We werken niet graag meer dan acht uur per dag, en met alle uren aan randzaken die niets opleveren, zou social media toch minstens een vijfde van je omzet moeten genereren. Maar doet het dat ook?

Een op de vier
De resultaten zijn verschillend. In ieder geval is er goed nieuws voor webwinkels die zich richten op moeders. We wisten al dat single vrouwen zich online anders gedragen dan vrouwen met een partner, maar uit Amerikaans onderzoek blijkt dit ook op social media het geval. Uit het onderzoek waaraan tweeduizend vrouwen met kinderen hebben meegewerkt blijkt dat een op de vier een aankoop heeft gedaan naar aanleiding van een tip via Twitter, Facebook of ander social media account.

 
Een actieve doelgroep
Vrouwen met kinderen zijn succesvol te benaderen via social media. Niet alleen omdat ze blijkbaar een doelgroep zijn die via die kanalen te overtuigen valt, maar ook omdat ze hier zeer actief op zijn. In de Verenigde Staten is zelfs bijna tachtig procent van moeders met kinderen jonger dan achttien jaar, actief op een of enkele social media kanalen. Met name Facebook wordt veel ingezet voor het verspreiden van fotos naar vrienden en familie. 
 
Cijfers over Nederlandse vrouwen zijn bij ons niet bekend maar dat met name jonge moeders ook hier zeer actief zijn op Twitter, Facebook en ons eigen Hyves mag duidelijk zijn. Welke webwinkel maakt hier al succesvol gebruik van? Reacties zijn welkom!
Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten