Social media beinvloedt vooral moeders
Social media
Bijna alle webwinkels zijn al overstag en hebben een of meerdere kanalen op social media. In Nederland zijn vooral Hyves en Twitter populair en Linkedin en Facebook sterk in opkomst onder webwinkeliers. Al die websites en online accounts nemen al snel een uur per dag aan tijd in. Maar bereik je er eigenlijk wel voldoende mee? Diverse webwinkels geven al aan dat ze er geld mee verdienen. Logisch, maar met een uur per dag aan activiteit zou je als ondernemer toch wel meer moeten verwachten. We werken niet graag meer dan acht uur per dag, en met alle uren aan randzaken die niets opleveren, zou social media toch minstens een vijfde van je omzet moeten genereren. Maar doet het dat ook?
Een op de vier
De resultaten zijn verschillend. In ieder geval is er goed nieuws voor webwinkels die zich richten op moeders. We wisten al dat single vrouwen zich online anders gedragen dan vrouwen met een partner, maar uit Amerikaans onderzoek blijkt dit ook op social media het geval. Uit het onderzoek waaraan tweeduizend vrouwen met kinderen hebben meegewerkt blijkt dat een op de vier een aankoop heeft gedaan naar aanleiding van een tip via Twitter, Facebook of ander social media account.
Reacties