Mijnwebwinkel gaat internationaal

Mijnwebwinkel gaat internationaal

Het gaat goed met de webwinkelsoftware van Mijnwebwinkel. Zelfs zo goed, dat ze het gevoel krijgen dat er meer mogelijk is. En dus kijkt het bedrijf over de grenzen waarbij eigenlijk elk land als potentiële groeikans wordt gezien. Of het bedrijf straks zelfs de concurrentie met een Shopify aan kan gaan? “Waarom niet”, vertelt de directeur lachend.

Dit jaar heeft Mijnwebwinkel niet stilgezeten. In juli werd tijdens ons gesprek in Oss al snel duidelijk dat de toen gelanceerde backoffice eigenlijk nog maar het begin was van enkele ontwikkelingen die het bedrijf in gedachten heeft. Directeur Alex Pansier had duidelijk zin in de nabije toekomst en durfde ondanks het tienjarig bestaan dit jaar zijn bedrijf dan ook eigenlijk wel een soort startup te noemen. Met als verschil dat het nu qua programmeurs voldoende power heeft om snel nieuwe ontwikkelingen te kunnen omarmen uit eigen middelen.

Engelstalige Myonlinestore.com
Als je in Nederland al duizenden webwinkels kan realiseren die samen misschien wel goed zijn voor tweehonderd miljoen euro aan ecommerce-omzet, waarom zou dat dan niet kunnen in het buitenland? In België is de speler al actief en in Duitsland zijn concullega’s CCVshop en SEOshop al eerder aan een avontuur begonnen. De directeur van Mijnwebwinkel geeft aan ook wel verder te durven kijken. “Er zijn nog zoveel landen ter wereld waarin ecommerce echt nog op moet komen. Waarom zouden we alleen naar Duitsland kijken? In eerste instantie hebben we een Engelstalige versie gemaakt. Meer talen kunnen nu gemakkelijk worden toegevoegd, maar de Engelstalige markt is al enorm.”

Of de Engelse taal betekent dat het bedrijf ook naar de Verenigde Staten durft te kijken? “Waarom niet. Natuurlijk is Shopify daar erg sterk net zoals in het Verenigd Koninkrijk het geval is. Maar dat soort concurrentie hebben we in Nederland ook en ik denk dat onze software zich er wel van kan onderscheiden. Ja dus, al verwacht ik niet dat daar direct de focus op komt te liggen.”

‘Nu is de tijd’
Een echte verwachting van het buitenlandavontuur durft Alex niet te noemen. “Natuurlijk hebben we zelf streefgetallen in gedachten. De werkelijke focus blijft voorlopig wel even op ons eigen land. Dus als ik buitenlandse getallen moet noemen zijn die in eerste instantie vrij beperkt. Maar als we naast Nederland ook in enkele andere landen zomaar ergens aan kunnen slaan, dan is nu de tijd. Het bedrijf heeft de power en energie om de komende jaren er nog even stevig tegenaan te gaan dus wie weet waar deze belevenis zal eindigen!”

Met een nieuwe internationale naam en daarmee nieuw ontworpen logo komt de aanbieder eigenlijk met een compleet nieuw bedrijf. Want ook in Nederland gaat de site vandaag helemaal in een nieuw jasje en zal het nieuwe logo worden gelanceerd. Op de Webwinkel Vakdagen hoeven we dus niet meer op zoek naar de groen-blauwe MWW, maar moeten we uitkijken naar het moderne, groene logo. Maar niet alleen de looks zijn veranderd, ook de inhoud van de site wordt aangepast, waarbij er nu enkele leuke ervaringsverhalen ter inspiratie zijn geplaatst.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten