Mollie verwacht 100% transactiegroei in 2015

Mollie verwacht 100% transactiegroei in 2015

Betaalprovider Mollie heeft al 90 procent groei in transactievolume behaald in het lopende jaar, maar verwacht nog aan het eind van dit jaar de magische grens van 100 procent transactiegroei te bereiken. Het wil deze groei natuurlijk vasthouden en dus gaat Mollie nu versneld een aantal diensten uitbrengen én wordt het actiever in het buitenland.

Het gaat goed met Mollie. De payment service provider verzorgt inmiddels voor meer dan 18.000 actieve websites, waaronder Beslist.nl, Grolsch en TMG, verschillende betaaltransacties en noemt zich daarmee de grootste online betaaldienstverlener op de Nederlandse markt. Maar wat het bedrijf betreft blijft het daar niet bij. Het wil de groei die het ’t afgelopen jaar meemaakte ook in 2016 doorzetten. Het profiteert daarbij van het feit dat steeds meer via het internet wordt geshopt en dat het niet alleen maar de ‘usual suspects’ zijn die online worden aangeschaft.

“Het type bedrijven dat actief is in de ecommerce wordt diverser, het zijn niet alleen meer de online retailers die hun klanten digitaal laten afrekenen. Ook bijvoorbeeld zzp’ers, zoals loodgieters en designers, maken steeds meer gebruik van elektronisch factureren. En ook cursussen en schoolgelden worden steeds vaker online betaald”, zo zegt directeur Gaston Aussems.

Mollie voor platforms en marktplaatsen
Met Payment for Platforms, dat Mollie in juni lanceerde, probeert de psp dan ook een nieuwe doelgroep aan te boren. Het handelt de betaalstromen af voor markplaatsen en ticketing-platforms waar kopers en verkopers samenkomen en transacties met elkaar aangaan. Vorige week stelde het nieuwe API’s beschikbaar, waarmee klanten hun apps en platform kunnen integreren met hun Mollie-account en zo data, zoals bedrijfsinformatie, betalingen, profielen en uitbetalingen op accountniveau, kunnen ophalen.

Mollie actiever in het buitenland
Maar niet alleen in ons land groeit de ecommerce, dat doet het buiten de landsgrenzen ook. Mollie zegt dan ook dat haar groeiambities zich niet tot ons land beperken. “In veel Europese landen ontbreekt het aan eenvoudige en innovatieve producten zoals Mollie die biedt”, aldus Aussems. “Het succes op de Belgische markt, waar wij vanaf begin dit jaar ook actief zijn, heeft dit al bewezen.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten