‘Nieuwe backoffice Mijnwebwinkel maar het begin’

‘Nieuwe backoffice Mijnwebwinkel maar het begin’

Dat Mijnwebwinkel de laatste tijd stevig aan het ontwikkelen is, was voor ons nog niets nieuws. Maar de nieuwe backoffice die eind juni is opgeleverd was dermate beter dat we toch weer even bij het bedrijf zijn langsgegaan. Daar vertelde Alex Pansier, directeur van het bedrijf, dat ’the best has yet to come’.

Mijnwebwinkel biedt webwinkelsoftware voor een vaste prijs. Het is tien jaar geleden op een zolderkamer opgericht en in de afgelopen jaren is de lage prijs vast blijven staan, maar door de steeds doorgroeiende volumes is het bedrijf wel uitgegroeid tot inmiddels 22 man. Negen daarvan zijn developers, waardoor het aantal functies en mogelijkheden die de webwinkelsoftware biedt steeds sneller kunnen worden uitgebreid.

Ruim dertigduizend webwinkels
En dat blijkt nodig ook. Afgelopen jaar stond bijvoorbeeld in het teken van responsive designs, maar nu al blijkt 51% van de webshop-bezoekers de webwinkels te bezoeken via tablet of mobiele telefoon. Het bedrijf spreekt zelf over ruim dertigduizend webwinkels, maar wat wij als redactie eigenlijk interessanter vinden is dat deze webshops samen goed zijn voor ruim 5200 bestellingen per dag. Omzetten zijn niet besproken, maar als we dit aantal keer het door Thuiswinkel.org berekende gemiddelde orderbedrag rekenen, is dit goed voor bijna 200 miljoen euro ecommerce-omzet op jaarbasis.

De backend van de software is eind juni compleet vernieuwd. Niet alleen het beheren, wat nu responsive mogelijk is, maar de hele database, inclusief eigenschappen van artikelen. Die zijn sterk uitgebreid waardoor artikelnummers of het toevoegen van een (afgeschermde) inkoopprijs nu tot de mogelijkheden behoort. Heb je andere wensen? Je kunt nu ook zelf velden naar wens toevoegen zodat producteigenschappen voor jou uniek zijn samen te stellen.

Startup die serieus kan investeren
“Het is een belangrijke update geweest voor ons”, geeft Alex Pansier, directeur van Mijnwebwinkel aan bij ons bezoek aan het bedrijf. “We hebben flinke ambities. Natuurlijk zijn we er al even, dit najaar vieren we dat we alweer tien jaar bestaan. Je zou ons daarom een gevestigde club kunnen noemen, maar om verschillende redenen denk ik momenteel liever als startup, maar dan wel een die inmiddels serieus kan investeren uit eigen middelen. Denk aan de nieuwe backend, maar ook onze eigen site gaat op de schop.”

“Zoals Emerce eerder publiceerde wordt die momenteel vernieuwd door TamTam. De nieuwe site krijgt later dit jaar een compleet nieuwe huisstijl, inclusief nieuw logo. Het klopt dat we afgelopen jaar veel in de huisstijl hebben geïnvesteerd, bijvoorbeeld via de stand op de Webwinkel Vakdagen. Maar komend jaar staan we op dezelfde plaats, met dezelfde mensen, maar met verbeterde webwinkelsoftware. Een vernieuwde huisstijl past daar dan toch bij?”

“Daarnaast gaan we verhuizen. Zowel als bedrijf – we groeien met 22 man echt wel uit de voegen van het pand – als met de sites. Met de webwinkels verhuizen we naar True. De huidige hosting-oplossing heeft altijd goed gewerkt, maar ik merk wel dat we daar eigenlijk te groot voor worden. En daarna, zo tegen het einde van het jaar als we enkele grote updates hebben gelanceerd zijn we klaar voor een nieuwe groeispurt. Het aantal webshops dat wij nu faciliteren is een mooie basis, komende jaren gaat er pas echt wat gebeuren.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten