Volg Webwinkel Weblog

Sorteer opPopulairDatum
  • Ga jij ook op vakantie met je webwinkel?

    Ga jij ook op vakantie met je webwinkel?De schoolvakanties zijn begonnen en ook de traditionele bouwvak is in sommige delen van het land al bezig. Als webwinkelier heb je waarschijnlijk ook je weekje camping, een lang weekend in Friesland of een maandje naar de Griekse kust geboekt. Maar wie zorgt er dan voor je webwinkel? Gaat jouw shop tijdelijk offline of kom je met creatieve oplossingen?

    Lees verder

  • WebWinkelWijzer wil webwinkeliers verder helpen

    WebWinkelWijzer wil webwinkeliers verder helpenNederland is een webwinkeliers-initiatief rijker. Sinds vandaag bestaat er de WebWinkelWijzer. Deze beweging is van mening dat een webwinkel niet alleen maar iets is voor “hobbyende mutsen of spekgladde zakenmannen”. De WebWinkelWijzer wil zich richten op ondernemers die zijn gestart vanuit hun hart en die met hart en ziel hun webwinkel runnen én die daar geld mee verdienen.

    Lees verder

  • Eerste juridische webwinkel in Nederland een feit

    Eerste juridische webwinkel in Nederland een feitCharlotte Meindersma is een online ‘law store’ voor ondernemers begonnen. Iedereen die ook maar iets met (online) ondernemen doet kan in haar webwinkel terecht voor kant-en-klare documenten, formulieren, workshops, checklists en boeken op juridisch gebied. Naar eigen zeggen is Charlotte’s Law Store de eerste juridische webwinkel van Nederland.

    Lees verder

  • Hogeschool Tio start met ecommerce-opleiding

    Hogeschool Tio start met ecommerce-opleidingDe hogeschool Tio start per september 2015 met de nieuwe hbo-opleiding E-commerce Marketing Sales. In deze marketingopleiding zal de nadruk echt op ecommerce liggen, omdat volgens de hogeschool "de arbeidsmarktkansen op dit vakgebied groot zijn." Het is nog onder voorbehoud van accreditatie, maar als alles goed gaat kunnen studenten in 2015 met de opleiding beginnen.

    Lees verder

  • Wat bén jij eigenlijk?

    Wat bén jij eigenlijk?Dit is niet bedoeld als een filosofische of existentiële vraag, maar wat ben jij nu eigenlijk? En dan doelen we eigenlijk alleen op de mensen die een webwinkel runnen. Noem je jezelf een webwinkelier? Een webwinkel-eigenaar? Een retailer? Er is niet echt een eenduidig antwoord, zo blijkt na onderzoek van ons op LinkedIn, en visitekaartjes en een rondvraag onder webwinkeliers. 

    Lees verder

  • Wat kost het hebben van een webwinkel eigenlijk?

    Wat kost het hebben van een webwinkel eigenlijk?De kosten die je nu kwijtbent aan je webwinkel, had je die ook voor ogen toen je er nog aan moest beginnen? Vast niet. Het runnen van een webwinkel brengt namelijk heel veel ‘verborgen’ kosten met zich mee. Welke dat precies zijn zal voor iedereen verschillen, maar wij verzamelden een aardig overzicht waarmee je in één oogopslag kunt zien wat het opzetten en runnen van een webwinkel nu eigenlijk kost.

    Lees verder

  • Webwinkel Teitloos overgenomen

    Teitloos logoCadeau-webwinkel Teitloos.nl heeft na vier jaar een andere eigenaar gekregen. Begin dit jaar gaf eigenaresse en oprichter Maris Renne via het bijbehorende blog aan dat ze met minder plezier werkte aan haar webwinkel dan vroeger. Het gevoel was niet meer goed. En dus heeft Teitloos.nl nu twee nieuwe eigenaren en gaat Renne verder op haar eigen lifestyle-blog.

    Lees verder

  • In hoeverre mag je namaak verkopen?

    In hoeverre mag je namaak verkopen?Een goedkope PS3-controller, een lader voor een iPhone of een t-shirt waarbij het design wel erg veel lijkt op dat van een topontwerper. Ook de ecommerce-branche ontkomt niet aan goedkope alternatieven of producten die wel erg veel lijken op die van bekende topmerken. Maar in hoeverre mag je namaak  in je webwinkel verkopen?

    Lees verder

  • Met welke producten nu een webwinkel beginnen?

    met welke producten een webwinkel beginnen?Afgelopen week waren weer de Webwinkel Vakdagen. Dé beurs voor Nederlandse webwinkeliers, en webwinkeliers in spe. Als je je webwinkel nog moet beginnen en op de beurs rondgelopen hebt, kun je bijna alles regelen behalve de productkeuze zelf. Als je nu begint als kleinere speler, waarmee kun je het in principe dan het best opnemen tegen de inmiddels al gevestigde namen?

    Lees verder

  • Wat kun je wel en niet uitbesteden?

    Wat kun je wel en niet uitbesteden?In principe kun je elk onderdeel van het gehele webwinkel-proces uitbesteden. Het inkopen, het opslaan, het verzenden, de marketing, de administratie… Maar is dat wel zo slim? En wat voor plezier heb je nog van je webwinkel als je alles uit handen geeft? Wij vroegen Alpak wat je zoal kunt uitbesteden en wat je misschien beter zelf kunt blijven doen.

    Lees verder

  • PayPal's Blueprint-programma helpt starters

    PayPal's Blueprint-programma helpt startersPayPal heeft wereldwijd een startup-programma gelanceerd voor online ondernemers. Met het Startup BluePrint-programma wil het mobiele- en webbedrijven helpen en steunen in hun kans op succes. Dat doet het onder meer door betalingskosten de eerste 18 maanden (tot 50.000 dollar) te vergoeden en een mentor, advies en trainingen aan te bieden.

    Lees verder

  • Snelgroeiende webwinkels gedoemd tot verkoop

    Snelgroeiende webwinkels gedoemd tot verkoopWebwinkels worden nog altijd vaak vanaf de zolderkamer gestart. Jonge ondernemers starten er een, meestal omdat ze in hun eigen online zoektocht ‘iets’ niet kunnen vinden of omdat ze een gat in de markt zien. Maar verhalen van succesvolle webwinkels hebben een overeenkomst: de ondernemer moest het bedrijf (gedeeltelijk) verkopen om de onderneming fors te laten groeien.

    Lees verder

  • Belgische fiscus vindt online belastingontduikers

    Belgische fiscus vindt online belastingontduikersDe belastingdienst in België heeft de afgelopen twee jaar voor zo’n vijf miljoen euro aan ontdoken belastingen teruggevorderd van met name online handelaren. Daaronder vallen enkele professionele webwinkeliers, maar het gros zijn gewoon particulieren die via online marktplaatsen producten verkochten zonder er belasting over te betalen.

    Lees verder

  • Webwinkel beginnen? Pas na zes jaar heb je succes

    Webwinkel begonnen? Pas na zes jaar heb je succesMocht je nog geen webwinkel hebben en er een willen beginnen, dan moet je er rekening mee houden dat het - in ieder geval in België - zo’n zes jaar kan duren voordat je er de vruchten van zult plukken. En dat is langer dan de meeste webwinkeliers zelf hadden verwacht en zelfs twee keer zo lang als de periode die eigenaren van stenen winkels moeten wachten op succes.

    Lees verder

  • Wat willen klanten nog meer bestellen?

    Hoe meet je interesse in nieuwe producten?Wanneer je een webwinkel runt dan ben je altijd op zoek naar de beste, leukste en meest populaire producten zodat je je klant zoveel mogelijk kan voorzien in zijn behoefte. Maar hoe ontdek je wat de klant wil? Hoe weet je welke producten het wil als je die producten zelf nog niet aanbiedt?

    Lees verder

  • KVK start met Retail Innovatie Vouchers

    kvk start met retail innovatie vouchersDe Kamer van Koophandel gaat winkeliers helpen die willen innoveren. Dat doet het met behulp van Retail Innovatie Vouchers, waarvan de eerste is uitgedeeld aan een juwelier. De Retail Innovatieve Voucher is subsidie tot drieduizend euro en is bedoeld voor internet-investeringen.

    Lees verder

  • Greentoe laat consument zelf prijs bepalen

    Greentoe laat consument zelf prijs bepalenGreentoe laat consumenten de prijs bepalen die zij voor een product willen betalen. De gecertificeerde partners van deze nieuwe webwinkel bepalen vervolgens of zij akkoord gaan met het voorstel. Greentoe is recent gelanceerd met 15.000 producten van zo'n twintig kleine tot middelgrote retailpartners en is van plan om het consumentengedrag online te veranderen.

    Lees verder

  • Verbeteren van de conversie is hoognodig

    Verbeteren van de conversie is hoognodigDe gehele ecommerce-markt wordt groter en groter, maar de gemiddelde online conversieratio wordt lager en lager. Hoe komt dat nou? Het kan onder meer te maken hebben met het feit dat voor iedere 92 dollar die wordt uitgegeven aan het binnenhalen van bezoekers, er maar één dollar wordt uitgegeven voor het omzetten van een bezoeker in een betalende klant.

    Lees verder

  • Webwinkeliers investeren meer in technologie

    Webwinkeliers investeren meer in technologieHet merendeel van de webwinkeliers investeert dit jaar meer in ecommerce-technologie. Dit in de hoop om beter in contact te kunnen staan met consumenten via alle kanalen die er vandaag de dag zijn. De gestage groei van de online verkoop (via m-commerce) leidt tot meer uitgaven die betrekking hebben op ecommerce-technologie.

    Lees verder

  • Hoe begin je een pop-up store?

    Hoe begin je een pop-upstore?Pop-up stores zijn in feite niet meer dan tijdelijke winkels. Vaak gaat het om een marketingstunt, maar soms is het ook omdat een webwinkel wil proeven van de wondere wereld die retail heet. Er komen steeds meer locaties vrij waar je een pop-up store kunt beginnen, maar hoe pak je dat precies aan? Wij hebben een aantal handige tips voor je!

    Lees verder

  • Acht manieren om je aanbod te vergroten

    acht manieren om je aanbod te vergrotenEen halflege webwinkel bezoeken heeft voor de consument hetzelfde effect als een halflege winkel binnenlopen: het nodigt niet echt uit tot kopen. Een (web)winkel daarentegen die een ruime keuze aan producten heeft, zorgt er automatisch voor dat heel wat klanten langer blijven rondhangen. Maar hoe vergroot je je productaanbod zonder al te veel kosten te maken?

    Lees verder

Meer
Laatste reacties
Nu op het Webwinkel Forum
Vraag

Waarom bezoek jij Webwinkel Weblog?

  • Heb een webwinkel
  • Heb meerdere webwinkels
  • Werk bij een webwinkel
  • Bieden webwinkel software
  • Werk voor (een) webwinkel(s)
  • Wil graag een webwinkel
Interessante trefwoorden

McommerceEcommerceLanceringVrouwenCijfersNicheLudiekInspiratieAmazonTipsWebwinkelPopupstoreVerzendkostenWebwinkelsoftwareOnderzoekIdealPostnl