Klachten

De ecommerce is een geweldige branche die veel consumenten ontzorgt, zaken automatiseert en innoveert. Maar natuurlijk gaan ook hier wel eens dingen mis, wat regelmatig klachten oplevert. Ecommerce News schrijft daarom regelmatig over klachten waar we hopelijk allemaal iets van kunnen leren.

Nieuws over klachten

Onze laatste nieuwsberichten over klachten zijn:

De ene fout is de andere niet. Op Ecommerce News maken we daarom onderscheid tussen klachten van derden (consumenten), kritiek van onze redactie, simpelweg domme faal-acties en berichten over (mogelijke) faillissementen. Hiervan hebben we ook een overzicht met de verschillende faillissementen per jaar. Op deze pagina bieden we een overzichten van berichten met algemene klachten.

Consumenten worden steeds veeleisender

Hoe volwassener de branche wordt, hoe sneller consumenten zullen klagen. Als webwinkelier heb je te maken met een kritisch publiek, waardoor de lat hoog ligt. Zaken als een gebrekkige communicatie, capaciteitsproblemen en een slechte afleverervaring worden niet snel vergeven. Bovendien zijn er inmiddels talloze reviewsites, waar veel consumenten maar wat graag anderen informeren over hun klachten.

Omgaan met klachten

Omgaan met klachten

Of het nu gaat om een tegenvallend product, een bezorger die niet binnen het aangegeven tijdvak levert of het betalen van retourkosten, er komt een dag dat een klant een klacht heeft over jouw webwinkel. En voor je het weet verschijnt dit voorval ook nog eens op het internet. Bijvoorbeeld op een forum, reviewsite of zelfs klachtensite. Snel en professioneel reageren is dan essentieel.

Vaak voelen klanten zich niet gehoord.

Wie een blik werpt op de verschillende sites ziet dat een behoorlijk deel voorkomt uit het feit dat de klant zich niet gehoord voelt. Het uiten van hun onvrede op verschillende sites zien zij als hun laatste redmiddel. Zorg er dus voor dat klanten op een laagdrempelige manier contact met je kunnen opnemen. Vanzelfsprekend is een goede klachtafhandeling een must. Ook voor het voorkomen van negatieve publiciteit.