Parcel Pro maakt ’tot 23:59 besteld, morgen in huis’ mogelijk

Parcel Pro maakt ’tot 23:59 besteld, morgen in huis’ mogelijk

Parcel Pro maakt het voor kleine tot middelgrote webwinkels mogelijk om avondbestellingen die voor 23:59 worden gedaan, de volgende dag nog te bezorgen. Hiermee moeten de kleinere ecommerce-spelers gemakkelijker de concurrentie aan kunnen gaan met grote webwinkels die al langer late bestellingen nog zo snel weten te verwerken en te bezorgen.

Met lage verzendkosten alleen red je het tegenwoordig niet meer in de ecommerce. Tegenwoordig lijkt het wel, hoe langer de cut-offtijd (het tijdstip waarop bestellingen nog worden verwerkt) hoe beter. Het is ook een unique selling point waar veel fulfilmentpartijen mee schermen. Zij hebben met vervoerders als PostNL of DHL onderhandeld en kunnen, mede doordat ze al delen van het sorteerproces voor hun rekening nemen, regelmatig tot laat op de avond nog pakketten aanleveren die de volgende dag worden bezorgd. Voor veel webwinkeliers is dit een reden om de logistiek uit handen te geven aan dergelijke partijen. Maar Parcel Pro zegt dat dat met hun verzendsoftware niet langer noodzakelijk is.

Koppeling met Fadello en Shops United

De softwarepartij, die tijdens de Webwinkel Vakdagen van dit jaar werd gelanceerd, heeft naar eigen zeggen snel contact kunnen maken met nieuwe partners. “Het koppelen blijkt bij veel spelers sneller mogelijk dan gedacht, waardoor we de dienstverlening snel kunnen uitbreiden”, zo zegt oprichter Stanley Schot. “Door de koppeling die we hebben gerealiseerd vanuit Parcel Pro met Fadello en Shops United kunnen webwinkeliers zeer gunstige tarieven krijgen voor deze nieuwe dienst. Pakketten die voor middernacht via Parcel Pro zijn ingevoerd, kunnen vanaf 6,95 euro binnen Nederland de volgende dag al worden bezorgd. Deze zendingen worden bij uw magazijn of webwinkel gratis afgehaald”, zo legt hij uit.

5000ste klant verwacht

Volgens Schot is de nieuwe service slechts het begin van meer moois.  “Enkele grote opvolgende ontwikkelingen zullen deze zomer nog de markt écht op zijn kop gaan zetten. Hiermee verwacht ik dat wij, nog voor het einde van ons lanceringsjaar, al de vijfduizendste webwinkelier als klant kunnen verwelkomen!”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten