SEOshop: ‘Geen webwinkel te groot voor ons’

SEOshop: ‘Geen webwinkel te groot voor ons’

Gisteren was het eerste partnerevent van SEOshop waarbij die gisteren letterlijk in het zonnetje werden gezet, verwend met een prachtig feestje en op de hoogte gebracht van de laatste cijfers, ambitie van het bedrijf en haar nieuwste lancering: SEOshop Premium. Met als ultieme uitdaging om op termijn de kampioen van Europa te worden qua webwinkelsoftware.

SEOshop groeit hard, mede door haar ecosysteem van apps, templates en samenwerkende internetbedrijven. De software van SEOshop is een simpele alles-in-één-oplossing maar als je meer wilt dan dat kun je extra toevoegingen aanschaffen via de appstore. Die worden ontwikkeld door partners waardoor SEOshop zich op haar corebusiness kan blijven focussen.
Deze samenwerking heeft ertoe geleid dat de software voor een breed klantenbestand inzetbaar is en naar eigen zeggen kan SEOshop hiermee 90% van de markt bedienen. Tijd dus om die partners die dat mogelijk maakten even in het zonnetje te zetten.

Partners van SEOshop worden in het zonnetje gezet
Het partnerevent op het terras. Foto:

Dat werd uitgebreid gedaan. De loper werd uitgelegd bij een goedverzorgde locatie in Amsterdam. Op een zonnig terras aan het water was het al snel een feestje. Een die SEOshop blijkbaar terecht mag vieren want gisteren maakte CEO Ruud Stelder enkele cijfers bekend. Het bedrijf maakte afgelopen vijf jaar een omzetgroei door van 2640%. Dankzij een investering in marketing en groei naar het buitenland die beide door een investeerder zijn mogelijk gemaakt maar vooral ook mede dankzij de partners. Want de klanten gebruiken steeds meer toeters en bellen. Leuk detail die daarbij genoemd werd; van de laatste zeven miljoen orders die in iets meer dan anderhalf jaar zijn gerealiseerd werd al 10% mobiel afgerekend.

CEO Ruud Stelder aan het woord
CEO Ruud Stelder aan het woord. Foto: twitter.com/SEOshopBertram

Het orderaantal zelf zegt overigens ook wel wat. Want de miljoenen orders worden gegenereerd door nog geen tienduizend webwinkels samen, inclusief de webwinkels die deze en afgelopen week zijn aangesloten. Daar zitten dus wel wat succesvollere spelers tussen en daarbij ging het in het verleden helaas ook wel eens mis. Zo was er een webwinkel die zeven miljoen omzet draaide en voor de software vijfhonderd euro betaalde. Leuke ROI zou je denken, maar deze club miste wel wat features die waarschijnlijk voor een paar duizend euro te ontwikkelen waren. SEOshop had haar roadmap echter al vol staan en heeft deze klant dus verloren.

Dat mag niet langer gebeuren van het bedrijf. Was het tot op heden een oplossing voor negentig procent van de markt, na gisteren denkt het bedrijf maximaal één procent niet langer te kunnen bedienen door de lancering van SEOshop Premium. Een extra oplossing die begint vanaf 799 euro per maand excl. BTW. Nogal een verschil met de huidige prijzen en dus niet voor iedereen weggelegd maar mocht jouw webwinkel al zo groot zijn dat jouw wensen voorrang moeten krijgen, dat je er genoeg hebt om een toegewezen accountmanager, ontwikkelaar en eigenlijk ook wel supportmedewerker te verdienen, dan moet dit de oplossing worden waarmee je niet langer tegen de huidige beperkingen van SEOshop aanloopt. Waarschijnlijk maar interessant voor nog geen tien procent van de markt, maar mocht jouw webwinkel nu echt goed groeien dan is SEOshop nu en in de toekomt niet meer te klein voor jou.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten