Ludiek

Ludieke berichten over ecommerceOnze redactie kan soms heel serieus zijn en met ernst over bepaalde situaties schrijven. Maar dat hoeft gelukkig niet altijd. Er komen ons af en toe ook dingen ter zake die een luchtige benadering vragen, waarbij we niet al te serieus hoeven te zijn. Bijvoorbeeld omdat een webwinkel een leuke stunt uithaalt. Of omdat we moeten lachen om hoe een retailer met een bepaalde kwestie omgaat. Of omdat we online opeens een aantal opmerkelijke productnamen tegenkomen. Als je een Reloop KUT tegenkomt of een Vocking-worst, probeer dan nog maar serieus te blijven!

De ecommerce-industrie is een serieuze markt, maar er mag zeker wel gelachen worden of op een luchtige manier naar een bepaald onderwerp worden gekeken. Zo denken wij er ook over met betrekking tot de inhoud van de blogs. Soms komen wij iets leuks of ludieks tegen en vinden wij het leuk om daarover te schrijven. Dat soort artikelen vind je hier in de categorie ‘Ludiek’. De ene keer brengen we je een overzicht van de mooiste webwinkeliers, de andere keer blikken we terug op het afgelopen jaar in rijm en weer een andere keer komen we een rare ecommerce-startup tegen die ons laat lachen. Luchtig nieuws dus, maar dat is soms ook wel fijn.

Maakt Coolblue de zomerhit van 2020?

Maakt Coolblue de zomerhit van 2020?

Twee medewerkers van Coolblue hebben een liedje gemaakt. Waarover? Over Coolblue natuurlijk. Het liedje is ontstaan uit een werk gerelateerde bezigheid die wat uit de hand liep. Eindbaas Pieter Zwart heeft zijn goedkeuring gegeven en het nummer staat nu op Spotify. En binnenkort in de top 40?

Verder lezen

So you think you can run a webwinkel

So you think you can run a webwinkel

In Duitsland heeft eBay een quiz op YouTube gemaakt waarbij de vraag centraal staat wat bepaalde spullen op eBay nou eigenlijk kosten. Hartstikke leuk natuurlijk, maar dat riep bij ons de vraag op hoe ecommerce nog meer ingezet kan worden voor tv-programma's…

Verder lezen

Opmerkelijke productnamen

Opmerkelijke productnamen

Ze zeggen wel eens dat een goede naam wonderen doet voor een bedrijf, merk of product. Maar gaat deze vlieger misschien ook op voor heel slechte namen? Wij kwamen in ieder geval een aantal opmerkelijke productnamen tegen. Wat te denken van een nogal opmerkelijke powerbank en een KUT-dj-mixer?

Verder lezen

Schaatser opent webshop om bij te verdienen

Schaatser opent webshop om bij te verdienen

De Noorse schaatser Sindre Henriksen is een webwinkel begonnen om zo extra inkomen te krijgen. De professionele langebaanschaatser mag dan namelijk wel bij de nationale selectie zitten, hij krijgt geen salaris van de Noorse bond. Zijn webwinkel moet uitkomst bieden.

Verder lezen

Webwinkels haken in op covfefe

Webwinkels haken in op covfefe

Toen de Amerikaanse president Trump afgelopen week het woord 'covfefe' introduceerde, buitelden de Twitter-gebruikers over elkaar om hier grappen over te maken. Maar er waren ook wat gehaaide ondernemers die kans zagen om iets te verdienen aan covfefe.

Verder lezen

Restaurant verkoopt hele inboedel via webshop

Restaurant verkoopt hele inboedel via webshop

Restaurant Het Warenhuis in Amsterdam heeft haar volledige inboedel online te koop staan. Gasten die dat ene vaasje of die ene lamp tijdens hun restaurantbezoek zo leuk vinden, kunnen de producten direct in de webwinkel bestellen.

Verder lezen

Deze startup stimuleert ‘drunk shopping’

Deze startup stimuleert ‘drunk shopping’

Impulsaankopen worden heus niet alleen in de supermarkt bij het snoepschap gedaan. Ook online wordt er wel eens iets te snel op de bestelknop gedrukt. Vooral na een avondje drinken wil het nog wel eens gebeuren. Een nieuwe startup wil dat juist en stuurt iedere zaterdagnacht een berichtje met bizarre aankoopsuggesties.

Verder lezen

Bekende webwinkels en hun merkwaardige aanbod

grote webwinkels en hun opmerkelijke aanbodRecent kondigde parfumerie Douglas in Duitsland aan om binnenkort ook vibrators en andere erotische spullen te gaan verkopen. Een opmerkelijke stap, maar Douglas is lang niet de enige webwinkel die iets verkoopt wat de gemiddelde klant waarschijnlijk niet achter het bedrijf had gezocht. Zo verkopen ook Conrad en Bol.com merkwaardige spullen…

Verder lezen

Trakteer jij als een klant jarig is?

Trakteer jij als een klant jarig is?Toen deze week een van de redactieleden jarig was, kreeg hij van diverse webwinkels een mailtje met daarin niet alleen een geautomatiseerde felicitatie, maar ook een kortingscode of andere financiële meevaller. Zo’n cadeautje verleidt een klant natuurlijk om nog eens te gaan shoppen! Bied jij je klanten ook wat aan als ze jarig zijn?

Verder lezen