Mijnwebwinkel-shops nu ook responsive

Mijnwebwinkel-shops nu ook responsive

Mijnwebwinkel-shops nu ook responsive Mijnwebwinkel heeft gisteren een grote update van het platform doorgevoerd. De vormgeving is aardig onder handen genomen, maar de grootste en belangrijkste verandering is toch wel dat alle webwinkels nu op een responsive design kunnen overgaan. Hiermee zet Mijnwebwinkel de trend voort die eerder al door onder andere aanbieders van webwinkelsoftware is ingezet.

Een aantal jaren terug was al bekend dat er steeds meer bezoeken zouden plaatsvinden via de mobiel. Er waren dan ook bedrijven die hun websites aanpasten aan dit soort bezoek en een m.bedrijfsnaam.nl lanceerden of zelfs eentje met een eigen url, zoals bedrijfsnaam.mobi. Maar hoewel het mobiele verkeer alleen maar is toegenomen, is de manier om deze bezoekers te ontvangen sterk veranderd. Door de komst van responsive design is het niet langer nodig om aparte (sub)sites te maken voor mobiele bezoekers. Iedereen krijgt nu dezelfde website te zien, maar het formaat en de positie van afbeeldingen en site-items als een navigatiemenu worden nu anders gerangschikt, afhankelijk van het formaat van het scherm waarop de website wordt bezocht.

Aanbieders van webwinkelsoftware ontdekten dit natuurlijk ook en zo lanceerde Shoppagina vorig jaar een grote update met daarin de mogelijkheid om shops responsive te laten zijn. En SEOshop is een paar maanden terug begonnen met het aanbieden van de eerste responsive designs in hun theme store.

Nieuw thema Mijnwebwinkel responsive
Mijnwebwinkel blijft niet (langer) achter en heeft responsive met de update nu ook in het pakket zitten. Gebruikers van de webwinkelsoftware kunnen momenteel kiezen uit twee thema’s: ‘Classic’ en het nieuwe ‘Clear as Day’, al zullen er in de toekomst zeker meer thema’s bijkomen. Het eerste thema is gebaseerd op de bestaande layout en heeft een headerbalk met vaste breedte, terwijl het ‘Clear as Day’-thema een header en footer heeft die over de hele breedte van de pagina lopen. Ook heeft het thema grotere knoppen en meer witruimte. “De layout is volledig responsive, wat wil zeggen dat de webshop op zowel desktop, tablet als mobiel optimaal wordt getoond.”

Beide thema’s zijn nu ook naar eigen smaak aan te passen met een rits aan nieuwe opties, zoals het veranderen van de achtergrondkleur voor belangrijke knoppen, het in- of uitschakelen van schaduwen, afsnijden of uitvullen van productfoto’s, het bepalen van de voor- en achtergrondkleur van de footer en het aanpassen van de lettergrootte van prijzen. Webshops van Mijnwebwinkel kunnen nu dus ook een horizontaal menu implementeren en een footer onderaan de site plaatsen. De eerste ontwerpen in het vernieuwde Mijnwebwinkel-jasje zijn onder ander te zien bij Designkadoo.nl en Vintageworld.nl.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten