SEOshop vernieuwt webwinkelsoftware

SEOshop vernieuwt webwinkelsoftware

Leverancier van webwinkelsoftware SEOshop lanceeert op 17 oktober nieuwe webwinkel software. Feedback van meer dan duizend aangesloten webwinkels is verwerkt in de nieuwe software.

Wat is er nieuw?

Een van de grootste veranderingen is de user-interface van het beheerpaneel. SEOshop is er naar eigen zeggen in geslaagd de beleving van een desktop applicatie naar het web te halen. Door middel van interactie met de gebruiker en diverse drag & drop functies zijn alle handelingen die men gewend is van een desktop programma, verwerkt in de webwinkel.  De nieuwe SEOshop software bevat snelkoppelingen, een live zoekfunctie, automatische vertaling, drag & drop sorteren en diverse bulkacties.

Met het de nieuwe software van SEOshop is het mogelijk een onbeperkt aantal webwinkels te beheren vanuit een universeel beheerpaneel. SEOshop biedt integraties met vrijwel alle bekende netwerken en zal het aantal integraties de komende maanden sterk uitbreiden.

Flexibel met modules

Waar maatwerk webwinkels zich onderscheiden door perfect afgestemde maar vaststaande functionaliteiten naar wens van de webwinkelier is het bij het nieuwe SEOshop platform mogelijk om zelf functionaliteiten aan en uit te zetten. Maakt men geen gebruik van het uitgebreide voorraadsysteem met varianten dan is deze module uit te zetten zodat er toch snel gewerkt kan worden. Mocht de webwinkelier in de toekomst een module toch willen gebruiken dan is deze met een klik weer aan te zetten.

Abonnementen en kosten

SEOshop gaat haar tarieven aanpassen en meerdere paketten aanbieden. Het blijft mogelijk om op basis van ‘No cure no pay’ een webwinkel te starten. Echter kan men nu ook voor een pakket kiezen met een vast maandbedrag in ruil voor een lager percentage. Webwinkels die harder groeien dan verwacht kunnen eenvoudig overstappen naar een hoger pakket met een lager percentage.

In het verleden is de software van SEOshop door concurrenten wel eens duur genoemd omdat bij groot succes de kosten omzet gerelateerd waren. Wat het voor een zeer snelgroeiende en grote webwinkel mogelijk duurder zou maken. Met het nieuwe tarieven systeem vervalt dit risico. Succesvolle webwinkels kunnen met het nieuwe tarieven systeem wisselen van tariefstructuur waardoor ze bij SEOshop niet opeens naar verhouding veel meer moeten betalen dan bij andere aanbieders.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten