SEOshop: ‘We are hiring!’

SEOshop: ‘We are hiring!’

Op zoek naar werk en heb je verstand van programmeren, ecommerce en/of sales? Dan is SEOshop misschien wel iets voor jou. Momenteel zijn ze op zoek naar 31 nieuwe mensen en directeur Ruud Stelder bevestigt ons dat het hier niet bij hoeft te blijven. Met name voor de internationale groei zijn veel nieuwe mensen nodig!

Met het gevaar dat mensen een positief wervingsverzoek op dit weblog als reclame kunnen ervaren, waren wij als auteurs van dit blog zodanig onder de indruk van deze groei dat we toch contact hebben opgenomen met de CEO van het bedrijf en zijn toelichting graag even met jou als lezer willen delen. Want ruim dertig man erbij, bij een Nederlands webwinkelsoftware-bedrijf, is voor de branche toch wel erg goed nieuws.

SEOshop is met momenteel zo’n zestig medewerkers natuurlijk al een grote ecommerce-speler in ons land en met de huidige groei straks ook Europees gezien zeker geen kleine speler. Het bedrijf is al actief in de landen om ons heen, zoals Duitsland, België, Frankrijk en met Getseoshop.com simpelweg internationaal. Kortgeleden is het bedrijf ook in de Scandinavische landen gelanceerd, in samenwerking met een partner die daar een deel van de werkzaamheden op zich neemt.

Deze internationale groei zorgt ervoor dat er een constante vraag naar talent is. Sinds begin dit jaar is er dus een heuse Talent Manager fulltime in dienst gekomen die dit nog beter in de juiste banen moet leiden. En dus kan er weer volop geworven worden. Het bedrijf is vooral hard op zoek naar programmeurs. “Minimaal een vijfde van onze mankracht moet continu bezig zijn met productontwikkeling,” vertelt directeur Ruud Stelder ons als we informeren naar zijn belangrijkste wensen.

Tussen de 31 vacatures zitten ook veel stageplaatsen waardoor wij ons op Twitter al afvroegen of het bedrijf hier niet al te studentikoos van wordt. De directeur is er echter van overtuigd dat er ook met deze mensen weer een nieuwe professionaliseringsslag gemaakt kan worden. “Onze ervaring met stagiaires is erg goed. Even uit mijn hoofd denk ik dat er van de vijftien stagiaires die SEOshop momenteel gehad heeft er zeker dertien een vaste baan is aangeboden. Natuurlijk kost het inwerken bij een stagiaire veel tijd, maar de 31 mensen zijn ook niet direct allemaal vandaag nodig en voor het inwerken is nu een duidelijk traject neergezet. Stagiaires zijn in dat geval een goede oplossing.”

“Als je van vijf naar tien mensen groeit merk je dat de belasting van de inwerkperiode van nieuwe mensen erg groot is in de organisatie. In die fase hadden we zeker niet zoveel stagiaires aangekund. Inmiddels hebben we een vaste basis van zo’n zestig mensen en is er een goede manier van opleiden en inwerken gevonden. We hebben daar een eigen traject in ontwikkeld inclusief de juiste documentatie, opleiders en zelfs examens. Dat alles maakt het mogelijk dat we meer ruimte hebben voor ambitieuze en leergierige schoolverlaters. Vandaar dat we veel stageplaatsen hebben voor met name afstudeerstages. En net als bij de voorgangers hoeft het dan daar niet bij te blijven. Een baangarantie vooraf geloof ik niet zo in,maar er is zeker ruimte om te bewijzen dat je bij SEOshop goed op je plek zit en dus een vaste baan verdient als je je stage goed hebt doorlopen.”

“Ook op de klantenservice-afdeling zijn mensen nodig. Als het aantal klanten internationaal snel stijgt, komen er ook meer vragen. We hebben een ‘zero-open-ticket-policy’, wat betekent dat – waar mogelijk – alle vragen van klanten voor zes uur ‘s avonds behandeld moeten zijn. Gezien de stijging van het aantal klanten zijn er op die afdeling zeker weer mensen nodig binnenkort. De allergrootste prioriteit ligt echter toch bij de ontwikkelaars.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten