Britten ergeren zich aan een vergeten gebruikersnaam of wachtwoord

Britten ergeren zich aan een vergeten gebruikersnaam of wachtwoord

Drie op de tien online Britten vindt het vergeten van de gebruikersnaam en wachtwoord-combinatie de grootste ergernis als ze online shoppen. Onder andere Europeanen is de grootste ergernis bij een webshop vooral een slechte klantenservice.

Zes op de tien Europeanen ergert zich aan slechte klantenservice van webshops

Van alle onderzochte Europeanen ziet 64% slechte klantenservice als de grootste ergernis wanneer ze online shoppen. De klachten gaan dan zowel over bereikbaarheid, lange wachttijden als slechte service. Dit blijkt uit grootschalig onderzoek van ATG, onder 6.500 Europeanen waaraan 2.000 deelnemers uit Groot Brittannië hebben deelgenomen.

Britten ergeren zich vooral aan de login of vergeten wachtwoord

Apart is dan dat de Britten in dit onderzoek zo opvallen met de verloren gebruikersnaam of wachtwoord tijdens het online shoppen. 29% van de Britten stoort zich hieraan. Als ze deze wél vinden is één op 14 bereid om 5.000 pond of meer uit te geven in de webwinkel. Dat is een groot contrast met de overige Europeanen uit het onderzoek. 53% hiervan is niet eens bereid om meer dan 50 euro per keer uit te geven.

Slechts een kwart van alle online shopping-ervaringen wordt met een voldoende of hoger beoordeeld.

Een aanleiding voor het onderzoek was de slechte klantenservice die grootschalig ervaren wordt. Slechts een kwart van alle online Europeanen geeft aan dat de ervaring van online shoppen gemiddeld een voldoende of hoger geven. Hoe slechter de klantenservice van een webshop wordt ervaren hoe lager het te besteden bedrag wordt.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten