The Little Green Bag: ‘vorig jaar 100.000 orders’

The Little Green Bag: ‘vorig jaar 100.000 orders’

Het gaat goed met The Little Green Bag. De webwinkel met tassen, sieraden en andere accessoires voor de eigentijdse man en vrouw, sleepte eind vorig jaar een Beslist Webshop Award in de wacht. Ook werd het bedrijf in dezelfde periode uitgeroepen tot FD Gazelle, wat inhoudt dat het behoort tot de 490 snelst groeiende ondernemingen van ons land. Reden genoeg voor Webwinkel Weblog om in gesprek te gaan met eigenaresse Maria Grandjapour.

Maria was pas 21 toen ze in 2009 samen met haar man Aramis startte met The Little Green Bag. “Wanneer je nu een webshop opricht moet je eigenlijk direct goed van start gaan om mee te kunnen met de concurrentie. Maar in onze tijd was het vrij gebruikelijk om te beginnen met weinig middelen. De eerste jaren deden we The Little Green Bag naast onze gewone baan. We woonden destijds nog bij onze ouders, dus voor ons was het allemaal niet zo spannend.”

‘We durven nu ook onbekendere merken te verkopen’
Dat het een modewebwinkel zou worden, stond meteen vast. “Dit segment was toen al behoorlijk in opkomst. In het begin verkochten we vooral merken die we zelf mooi vonden, maar we kwamen er al snel achter dat dit niet handig is. Wanneer je als onbekende webshop relatief onbekende merken verkoopt, word je niet snel gevonden. De keuze om over te gaan naar de bekendere merken bleek een gouden zet. Niet alleen wordt hier veel meer naar gezocht, ook is het fotomaterieel van betere kwaliteit. En merken die al sterk zijn, verkopen ook makkelijker.”
Nog altijd concentreert Maria zich op de verkoop van tassen. Wel is de collectie in de loop der jaren aardig uitgebreid met sieraden, riemen, horloges en smartphonehoesjes. “Inmiddels verkopen we ook weer wat meer onbekende merken. Omdat we de afgelopen jaren een bepaalde autoriteit hebben opgebouwd, durven mensen van ons aan te nemen dat het goed is. En dat we nu meerdere fysieke winkels hebben, helpt natuurlijk ook.”

Persoonlijke aandacht
Naast de webshop heeft The Little Green Bag een showroom in Rotterdam, een fysieke winkel in Delft en een vestiging in Vlaardingen. Maar als het aan Maria ligt, blijft het daar niet bij. “Ik zou graag verspreid door het land nog een stuk of vijf winkels willen openen, zodat een fysieke winkel van The Little Green Bag voor iedereen goed bereikbaar is. De belangrijkste reden voor het openen van de winkels is dat mensen de items ook in het echt kunnen zien en voelen. Tegelijkertijd zorgt het voor een enorme stijging van de naamsbekendheid. We zien dat de online orders juist in de omgeving van de winkels enorm toeneemt.”

The Little Green Bag

Qua assortiment is The Little Green Bag vergelijkbaar met de Bijenkorf en Wehkamp, ketens die zich eveneens sterk richten op de online verkoop. “Wij proberen ons te onderscheiden door een luxe uitstraling, het bieden van extra service en een persoonlijke benadering. Omdat we voor de consument het verschil willen maken, hebben we alles in eigen beheer. Wanneer iemand belt om te vragen of een bepaalde tas echt blauw is of een beetje naar grijs neigt, wil ik dat een medewerker direct de tas erbij kan pakken en het haar kan vertellen.”

In de prijzen
Sinds de start wordt er continu gewerkt aan het verbeteren van de klantervaring. “Persoonlijk contact staat bij ons voorop. Of het nu een cadeautje is of niet, alle bestellingen worden door ons ingepakt en voorzien van een handgeschreven boodschap. Dat onze inspanningen ervoor hebben gezorgd dat wij de Beslist Webshop Award mee naar huis mochten nemen, voelt heel fijn. Omdat de consument het bij deze award helemaal voor het zeggen had, is deze titel extra waardevol voor ons.”

Bij Beslist.nl heeft Maria vanaf het begin een account. “Het is een platform waar veel van onze concurrenten op staan, dan wil je niet achterblijven. Ook vergroot het ons bereik enorm. Ik denk dat het goed is als je op verschillende kanalen zichtbaar bent. Ik was er dus erg blij mee dat ons logo door het winnen van de Beslist Webshop Award op tv werd getoond. Of het ook zal leiden tot meer verkopen, vind ik moeilijk om te zeggen. Daarvoor is het nog te vroeg. Het afgelopen jaar verwerkten we ruim honderdduizend orders. Hoeveel dit er in 2016 zullen zijn, weet ik niet. Bij de Gazellen Awards werden we uiteindelijk nummer 47 van Nederland, dus ik durf wel te zeggen dat we nog lang niet uitgegroeid zijn.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten