Berichten over klantenservice

Mollie

Het zaakje stinkt bij DHL

dhl-1-

Als je iets bij een webwinkel bestelt, dan mag je er van uitgaan dat er goed wordt omgegaan met je bestelling. Een product hoort niet te zijn gevallen, een kapotte verpakking te hebben of iets te ontbreken. Maar wat nu als een pakketje stinkt, doordat de chauffeur een notoire roker is? Het overkwam inmiddels meerdere klanten die iets bestelden wat door DHL werd bezorgd… Verder lezen

Geplaatst op door eigen redactie in de rubriek klantenservice, logistiek met de trefwoorden

Klantenservice: Zo doe je dat

klantenservice: zo doe je datKlantenservice werkt op zijn best als je klanten op geniale wijze helpt als ze problemen ervaren. Hoe meer je daarmee de verwachting overtreft, hoe loyaler ze worden. En daar gaat het om met klantenservice toch, loyaliteit? Helaas, drie keer fout. Want rond de 70% geeft aan “tevreden” of “zeer tevreden” te zijn vlak voordat ze overstappen. Waarom bied je dan klantenservice aan? Robin legt uit.

Verder lezen

Geplaatst op door eigen redactie in de rubriek klantenservice met de trefwoorden ,

Tolzo ontzorgt webwinkelier met klantenservice

Tolzo ontzorgt webwinkelier met klantenserviceStartende webwinkeliers runnen hun shop vaak naast hun ‘gewone’ baan. Tijd om tussen negen en vijf telefoontjes van klanten beantwoorden, is er dus vaak niet. Het klantencontact uitbesteden lijkt voor veel kleine, beginnende shops vaak te duur. Op de Webwinkelvakdagen kwamen wij Eric Vermeulen van Tolzo tegen. Hij stort zich vanaf dit jaar met zijn Surinaamse callcenter op de Nederlandse kleine webwinkelmarkt. Wij vroegen ons af hoe hij dat gaat aanpakken.

Verder lezen

Geplaatst op door eigen redactie in de rubriek klantenservice met de trefwoorden , ,

iBood heeft serieuze problemen met klantenservice

iBood heeft serieuze problemen met klantenserviceiBood is een bekende naam in de drukbevolkte wereld van de dailydeal-sites. De webwinkel werd zes jaar op rij website van het jaar, maar de vraag is nu of die titel wel geprolongeerd kan worden. Vrijwel dagelijks is er kritiek op de klantenservice van iBood. Die zou te traag zijn, lang doen over het terugstorten van geld, niet reageren op klachten, et cetera. Hoe lang houdt iBood dit nog vol?

Verder lezen

Geplaatst op door eigen redactie in de rubriek klantenservice met de trefwoorden , ,

Schuif niet alle klantenservice naar social media!

Schuif niet alle klantenservice naar social media!Menig webwinkel gebruikt inmiddels social media als het voornaamste klantenservice-kanaal. Maar is dat wel zo’n goede keuze? Nee, zo blijkt uit onderzoek. Natuurlijk is een aanwezigheid op websites als Twitter, Facebook en Google+ gewenst, maar de meeste social media-gebruikers communiceren op deze sites om heel andere redenen met bedrijven en merken.

Verder lezen

Geplaatst op door eigen redactie in de rubriek klantenservice met de trefwoorden , ,

Webwinkelweblog Boekenclub #1: klantenservice

Webwinkelweblog Boekenclub #1: klantenserviceJe kennis bijhouden of opkrikken is essentieel in de ecommerce-branche. Maar er zijn zó veel boeken. Om je een handje te helpen met de keuze starten wij de Webwinkel Weblog Boekenclub. Deze maand is het thema ‘klantenservice’. We vroegen klantenservice-experts Joris Verwater (Vergelijk.nl), Patrick Speijers (Robin) en Nick Lenten (Coolblue) naar wat zij op hun boekenplank hebben staan.

Verder lezen

Geplaatst op door eigen redactie in de rubriek klantenservice met de trefwoorden ,

Vergelijk.nl: ‘We maken winkelen nog leuker’

vergelijk.nl: we maken winkelen nog leuker‘Kan ik de wasmachine die ik wil bestellen ook eerst in het echt zien?’, ‘Ik heb een nieuw matras nodig, maar welke ligt het allerlekkerst? Vergelijk.nl beantwoordt tegenwoordig de meest uiteenlopende vragen via de mail, telefoon, chat en WhatsApp. Natuurlijk deed de website altijd al zijn best alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, maar de spiksplinternieuwe blijmakers moeten daar nog een extra schepje bovenop doen. Wat is dat precies, een blijmaker en waarom zijn ze nodig? Wij zochten het uit.

Verder lezen

Geplaatst op door eigen redactie in de rubriek klantenservice met de trefwoorden