Berichten over klantenservice

Klantenservice. Vaak helaas toch een ondergeschoven kindje voor sommige webwinkeliers. En dat is jammer, want als je ergens punten kan scoren bij je klanten, is het natuurlijk bij dit onderdeel. En krediet scoren bij je klanten, betekent in de meeste gevallen ook diezelfde klanten vasthouden en mogelijk zelfs je omzet vergroten! Op deze pagina vind je berichten die als hoofdonderwerp klantenservice hebben, maar ondertussen over van alles kunnen gaan. We schuwen bijvoorbeeld niet om een kritisch artikel te schrijven over een webwinkel of logistieke speler die de klant blijkbaar niet echt centraal heeft staan. Of we schrijven juist lyrisch over een online retailer die een foutje maakte, maar het grandioos oploste met haar klanten. Hopelijk raak je geïnspireerd door onze berichten en krijg je misschien wel nieuw inzicht over hoe jij je klantenservice moet inrichten.

Klant klaagt bij Amazon en… krijgt dildo in winkelwagen

Dildo dankzij Amazon

Een IT’er uit Ierland was zo lang bezig geweest met het vinden, kopen en terugsturen van een specifiek boek op Amazon.de, dat hij een tevredenheidsonderzoek negatief invulde. Toen hij Amazon weer bezocht – in het bijzijn van collega’s – zag hij tot zijn grote schok dat een dildo van 10 inch was toegevoegd aan zijn winkelwagen! Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek klantenservice met de tag(s) ,

Het zaakje stinkt bij DHL

dhl-1-

Als je iets bij een webwinkel bestelt, dan mag je er van uitgaan dat er goed wordt omgegaan met je bestelling. Een product hoort niet te zijn gevallen, een kapotte verpakking te hebben of iets te ontbreken. Maar wat nu als een pakketje stinkt, doordat de chauffeur een notoire roker is? Het overkwam inmiddels meerdere klanten die iets bestelden wat door DHL werd bezorgd… Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek logistiek, klantenservice met de tag(s)

Klantenservice: Zo doe je dat

klantenservice: zo doe je datKlantenservice werkt op zijn best als je klanten op geniale wijze helpt als ze problemen ervaren. Hoe meer je daarmee de verwachting overtreft, hoe loyaler ze worden. En daar gaat het om met klantenservice toch, loyaliteit? Helaas, drie keer fout. Want rond de 70% geeft aan “tevreden” of “zeer tevreden” te zijn vlak voordat ze overstappen. Waarom bied je dan klantenservice aan? Robin legt uit.

Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek klantenservice met de tag(s)

Tolzo ontzorgt webwinkelier met klantenservice

Tolzo ontzorgt webwinkelier met klantenserviceStartende webwinkeliers runnen hun shop vaak naast hun ‘gewone’ baan. Tijd om tussen negen en vijf telefoontjes van klanten beantwoorden, is er dus vaak niet. Het klantencontact uitbesteden lijkt voor veel kleine, beginnende shops vaak te duur. Op de Webwinkelvakdagen kwamen wij Eric Vermeulen van Tolzo tegen. Hij stort zich vanaf dit jaar met zijn Surinaamse callcenter op de Nederlandse kleine webwinkelmarkt. Wij vroegen ons af hoe hij dat gaat aanpakken.

Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek klantenservice met de tag(s) , ,

iBood heeft serieuze problemen met klantenservice

iBood heeft serieuze problemen met klantenserviceiBood is een bekende naam in de drukbevolkte wereld van de dailydeal-sites. De webwinkel werd zes jaar op rij website van het jaar, maar de vraag is nu of die titel wel geprolongeerd kan worden. Vrijwel dagelijks is er kritiek op de klantenservice van iBood. Die zou te traag zijn, lang doen over het terugstorten van geld, niet reageren op klachten, et cetera. Hoe lang houdt iBood dit nog vol?

Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek klantenservice met de tag(s) , ,

Schuif niet alle klantenservice naar social media!

Schuif niet alle klantenservice naar social media!Menig webwinkel gebruikt inmiddels social media als het voornaamste klantenservice-kanaal. Maar is dat wel zo’n goede keuze? Nee, zo blijkt uit onderzoek. Natuurlijk is een aanwezigheid op websites als Twitter, Facebook en Google+ gewenst, maar de meeste social media-gebruikers communiceren op deze sites om heel andere redenen met bedrijven en merken.

Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek klantenservice met de tag(s) , ,