Logistiek voor webwinkels

Logistiek

Een essentieel onderdeel van online retail is de logistiek. Als je de producten die je online verkoopt, zelf maakt en ook nog eens zelf bij de klanten levert, dan heb je waarschijnlijk weinig tot niets met logistiek te maken. Maar voor de meeste webwinkels geldt dit niet. Die kopen hun producten ergens in en hebben een deal gesloten met een leverancier om de bestelde pakketjes bij de klant thuis (of op een afhaalpunt) te krijgen. Logistiek is daarmee een essentieel onderdeel van de ecommerce. Denk daarbij aan het inrichten van het magazijn van het inklaren en opslaan, zowel fysiek als in magazijnsoftware, het realiseren van besparingen op de kosten van verzenden en de verschillen tussen het zelf doen of het uitbesteden van de fulfilment.

Logistiek voor webwinkels

Al deze ontwikkelingen zien wij gelukkig ook en dus schrijven we regelmatig over alles wat zich afspeelt in de logistieke sfeer. We interviewen pakketverzenders, we schrijven over nieuwe logistieke innovaties, volgen de problematiek rond retouren en we merken klachten op social media over pakketbezorgers op en we houden je op de hoogte van de mogelijkheden op het gebied van pick-uppoints, afhaallocaties, onbemande kluisjes en andere innovaties.

ACM richt vizier op PostNL en DHL

PostNL en DHL

De Autoriteit Consument & Markt is er niet blij mee dat met name PostNL en DHL de pakkettenmarkt in Nederland domineren. Het ziet bijvoorbeeld de schaalvoordelen door volumegroei nauwelijks terug in gemiddeld lagere tarieven voor afnemers. Daarom heeft het aangekondigd om de verhoudingen tussen marktpartijen de komende jaren te blijven volgen. Verder lezen

door Redactie. Over Logistiek met de tags , . 638 keer bekeken.

Parcel Pro maakt ‘tot 23:59 besteld, morgen in huis’ mogelijk

ParcelPro

Parcel Pro maakt het voor kleine tot middelgrote webwinkels mogelijk om avondbestellingen die voor 23:59 worden gedaan, de volgende dag nog te bezorgen. Hiermee moeten de kleinere ecommerce-spelers gemakkelijker de concurrentie aan kunnen gaan met grote webwinkels die al langer late bestellingen nog zo snel weten te verwerken en te bezorgen. Verder lezen

door Redactie. Over Logistiek met de tags , . 680 keer bekeken.

SendCloud: ‘Nu vol inzetten op Duitsland’

SendCloud logo

Op 11 mei opent SendCloud officieel haar nieuwe kantoor met een heuse office-warming, maar wij spraken vandaag vast met het bedrijf om te horen waarom deze nieuwe bedrijfsruimte zo hard nodig was. Dankzij recent opgehaald kapitaal is het bedrijf in een nieuwe groeiversnelling geraakt waarbij het momenteel Duitsland snel wil veroveren. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, Logistiek met de tags . 734 keer bekeken.

‘Stop het gebruik van te grote verpakkingen’

dozenzoeken

Meer dan één op de drie verpakkingsprofessionals ergert zich aan het gebruik van te grote verpakkingen. Een trend die door veel webwinkels wordt voorgezet, doordat producten in onnodig grote dozen worden gestopt en vervoerd. Dat moet en kan anders, zo vinden zij. “Ga eens een kijkje nemen bij Wehkamp in Zwolle”, luidde een van de adviezen. Verder lezen

door Redactie. Over Logistiek met de tags , . 814 keer bekeken.