Berichten over marketing

Heel veel berichten op Webwinkel Weblog hebben als categorie ‘marketing’ meegekregen. Niet zo gek ook, want marketing is een belangrijk onderdeel bij het succesvol runnen van een webwinkel. Immers, hoe krijg je bezoekers en dus klanten en dus omzet naar je webwinkel als je niks met marketing doet? Op deze pagina lees je berichten over bijvoorbeeld retargeting ads, SEO, SEA, succesvolle social media-cases, hoe je meer bezoekers krijgt met behulp van de data uit Google Analytics, welke bedrijven er zoal zijn die ervoor kunnen zorgen dat jij klantenkaarten aan je klanten kunt aanbieden, wat de nieuwste trends zijn op het gebied van videomarketing, hoe een goede productpagina eruitziet en wat je nu wel of niet op een landingspagina moet zetten.

Sponsoring, doet jouw webwinkel het al?

Webwinkels kunnen ook aan sponsoring doen!

Er zijn diverse manieren om de naam van je webwinkel te promoten bij het grote publiek. Nu kun je kiezen voor de standaard oplossingen, zoals advertenties in Google of banners op websites waar je doelgroep ook is te vinden. Maar heb je wel eens gedacht aan sponsoring? Deze webwinkels in ieder geval wel! Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek marketing met de tag(s)

Experimenteren met de retargeting ad

Retargeting ad

Retargeting ads vormen een sterke marketingtool, maar worden tegelijkertijd niet door veel internetgebruikers gewaardeerd. Ze zouden opdringerig en ongevraagd overkomen. Maar wat nu als je deze vorm van adverteren kan gebruiken om de klant te hélpen, terwijl je tegelijkertijd je merk telkens weer terug laat komen? Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek marketing met de tag(s)

‘Linkbuilding? Dat kun je prima zelf’

google-logo

Om je webwinkel gevonden te laten worden is het belangrijk dat er links naar verwijzen. Maar als jij de zoveelste fashion- of schoenenshop bent begonnen, hoe realiseer je dan nog een uniek linkprofiel? Wij gingen daarover in gesprek met linkbuildingexpert Hans van Leersum.
Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek marketing met de tag(s)

Beslist: ‘Investeren in webwinkels prioriteit’

Beslist.nl

De grootste vergelijkingssite van het land groeit momenteel hard. Zonder slag of stoot gaat het niet, maar het is goed te zien dat het lekker gaat bij het bedrijf. Al lijken ze zelf daar maar mondjesmaat tevreden over. “Met veel webwinkels kan het contact nog beter. Wij kunnen ze veel leren, en kunnen zelf ook veel leren van hen”, aldus de COO van het bedrijf. Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek marketing met de tag(s)