Heel veel berichten op Webwinkel Weblog hebben als categorie ‘marketing’ meegekregen. Niet zo gek ook, want marketing is een belangrijk onderdeel bij het succesvol runnen van een webwinkel. Immers, hoe krijg je bezoekers en dus klanten en dus omzet naar je webwinkel als je niks met marketing doet? Op deze pagina lees je berichten over bijvoorbeeld retargeting ads, SEO, SEA, succesvolle social media-cases, hoe je meer bezoekers krijgt met behulp van de data uit Google Analytics, welke bedrijven er zoal zijn die ervoor kunnen zorgen dat jij klantenkaarten aan je klanten kunt aanbieden, wat de nieuwste trends zijn op het gebied van videomarketing, hoe een goede productpagina eruitziet en wat je nu wel of niet op een landingspagina moet zetten.

Kieskeurig past cpc-tarieven weer aan

Kieskeurig nieuwe cpc-tarieven

Kieskeurig gaat per ingang van 1 juni 2016 de kliktarieven voor haar vergelijkingswebsite aanpassen. Het cpc-tarief wordt bijna bij elke staffel één of meerdere centen duurder. Voor een product onder de 50 euro betaal je nu nog 11 cent cpc, maar dat wordt vanaf juni 15 cent. Het is de eerste prijswijziging sinds 2014. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags . 647 keer bekeken.

Het belang van video-reviews

Video-reviews

Nieuwe data laat zien dat twintig procent van de internetgebruikers in Amerika een product in de winkel heeft gekocht nadat het online een recensie las. Een populaire plek om die research te doen is YouTube. Een extra reden dus om ook op deze online plek aanwezig te zijn met je producten! Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 505 keer bekeken.

Gebruik jij beurzen al in je marketingplan?

Beurzen

Als webwinkelier zal je voornamelijk online je klanten vinden. Toch kan het geen kwaad om ook eens offline je gezicht te laten zien, of de offline wereld in jouw online uitingen mee te nemen. Mogelijkheden zijn er hiervoor genoeg, want alleen al in Nederland vinden er jaarlijks honderden vak- en publieksbeurzen plaats en zijn er duizenden vakspecialisten die van alles over jouw assortiment roepen. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags . 534 keer bekeken.

Icecat: ‘Productdata kun je beter automatiseren’

Icecat

Jij kent jouw producten als geen ander en weet precies hoe je die moet omschrijven voor klanten en zoekmachines, toch? Fout, zegt Martijn Hoogeveen, CEO bij Icecat. Productdata zelf typen betekent achterstand oplopen en de SEO-voordelen daarvan worden overschat. Hij voorziet dat in de nabije toekomst vrijwel alle grote spelers hun gehele assortiment geautomatiseerd inladen. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, marketing met de tags , , . 672 keer bekeken.