Berichten over marketing

Heel veel berichten op Webwinkel Weblog hebben als categorie ‘marketing’ meegekregen. Niet zo gek ook, want marketing is een belangrijk onderdeel bij het succesvol runnen van een webwinkel. Immers, hoe krijg je bezoekers en dus klanten en dus omzet naar je webwinkel als je niks met marketing doet? Op deze pagina lees je berichten over bijvoorbeeld retargeting ads, SEO, SEA, succesvolle social media-cases, hoe je meer bezoekers krijgt met behulp van de data uit Google Analytics, welke bedrijven er zoal zijn die ervoor kunnen zorgen dat jij klantenkaarten aan je klanten kunt aanbieden, wat de nieuwste trends zijn op het gebied van videomarketing, hoe een goede productpagina eruitziet en wat je nu wel of niet op een landingspagina moet zetten.

Smart2IT biedt CCV Shop-klanten virtuele winkel

Virtual reality

Klanten van CCV Shop hebben natuurlijk al een webwinkel waar je online spullen kunt zien in de vorm van foto’s en filmpjes. Maar om er werkelijk doorheen te stappen is ook een fysieke winkel nodig. Smart2IT denkt dat virtual reality een extra dimensie kan bieden aan het online winkelgedrag en toonde op de Webwinkel Vakdagen wat webwinkeliers daar zoal van kunnen verwachten. Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek marketing met de tag(s)

Zanox in zee met shopportaal Shoppable

zanox_shoppable

Zanox is een samenwerking aangegaan met de Nederlandse startup Shoppable. Hierdoor hebben publishers van het advertising-netwerk de mogelijkheid om gemakkelijk een webwinkel toe te voegen aan hun website of blog. Het whitelabel ecommerce-portaal van Shoppable wordt al gebruikt door onder andere ELLE en Beau Monde. Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek marketing met de tag(s) ,

Copernica: ‘E-mailmarketing biedt nog volop kansen’

Copernica over e-mailmarketing

Ondanks de legio mogelijkheden op het gebied van online marketing, blijft e-mailmarketing een van de meest efficiënte kanalen. Mits je het juist inzet natuurlijk. Maar hoe haal je meer uit bestaande klanten? En hoe zorg je ervoor dat je oude klanten weer nieuw leven inblaast? Wij spraken erover met Ralph van den Broeck, marketingmedewerker bij Copernica. Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek marketing met de tag(s)

15% fashionaankopen gedaan rond zeven uur ’s avonds

klok_7uur

Webwinkeliers die kleding verkopen doen er wellicht goed aan om wat social media-posts rond zeven uur ’s avonds te plaatsen. Dat blijkt namelijk de populairste tijd voor Nederlandse shoppers om online kleding te bestellen. Welgeteld 15 procent van de online fashion-aankopen in het afgelopen halfjaar werd in dit uur gedaan. Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek marketing met de tag(s)

De opkomst van online outletstores

Outlet

Kerstmis is achter de rug en er zijn heel wat cadeautjes online besteld. Een deel daarvan zal echter geretourneerd worden. Maar wat gebeurt daar vervolgens mee? Steeds meer webwinkels verkopen de teruggestuurde producten opnieuw in speciaal daarvoor ingerichte outletstores. Media Markt is één van de laatste met zo’n shop vol uitverkoop. Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek marketing met de tag(s)

Sint en Kerst draaien om logistieke uitdagingen

Sint en Kerst draaien om logistieke uitdagingen

Volgens Thuiswinkel.org kunnen webwinkels dit jaar een omzetstijging van 30 procent verwachten in december. Grootste verklaring hiervoor vormen natuurlijk die twee feestdagen: Sinterklaas en Kerstmis. Hoeveel consumenten hun cadeaus online shoppen, verschilt per onderzoek, maar duidelijk is in ieder geval dat logistiek een grote rol gaat spelen. Verder lezen

Geplaatst op door Redactie. in de rubriek marketing, logistiek met de tag(s)